Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door kayahond
#385955
hoi,
ik heb een vraag over groente malen.
hoe kun je dat het beste doen.
ik heb een keukenmachine gehad maar daar kon ik maar hele kleine beetjes in de kom hebben, dus een blender gekocht met een grotere kom en daar kan ik ook niet zo veel in doen want dan maalt die het niet.
ik heb 5 grote honden dus is het niet handig om dit in hele kleine beetjes in de machine te doen.
ik zat te denken aan een gehaktmolen maar is die ook handig voor groente te vermalen of alleen vlees.
gr.AnneMarie
Door Mevroi Kruim
#385965
Met een gehaktmolen krijg je het zeker niet fijn genoeg. Ik gebruik zelf een blendertje van Braun, da's voor mijn 2 genoeg (ben niet zo'n fanatieke groente-voerder) en daarin wordt het fijn genoeg. Voor grote hoeveelheden gebruiken mensen nog wel eens een sapcentrifuge, dan geef je zowel het sap als de pulp.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#386003
Ik doe bij het malen van de goentemix vaak wat wortelsap (of een andere groentesap), uit een fles van de reformwinkel, om het wat smeuiger te maken, dan maalt het inderdaad beter.
Door Lizzy
#386005
mb schreef: Ik doe bij het malen van de goentemix vaak wat wortelsap (of een andere groentesap), uit een fles van de reformwinkel, om het wat smeuiger te maken, dan maalt het inderdaad beter.
Ook een goed idee zeg!! Heb ik nooit aan gedacht. Veel wortelsap is melkzuur gefermenteerd (ofzoiets) en da's nog gezond ook!
Door tieneke
#386187
Ik mik er als eerste een sappige komkommer in,wat paprika erachteraan en(hierna) draaien maar ;)
Door kayahond
#386244
oh dank je wel voor de reacties.
als ik er dus iets bij door doe dan gaat het wel, maar kun je het dan nog wel invriezen of niet?
gr.AnneMarie
Door tieneke
#386478
kayahond schreef: oh dank je wel voor de reacties.
als ik er dus iets bij door doe dan gaat het wel, maar kun je het dan nog wel invriezen of niet?
gr.AnneMarie
Ja hoor,geen probleem ;)
Door Lil
#386492
Ik heb gewoon een goedkope blender bij de lidl gehaald en dat ding doet het super goed! (wel voldoende vocht toevoegen). Het enige nadeel bij invriezen is dat het na ontdooien uitziet als prut, maar ja wij ervaren barfers zien wel veel ergere dingen ;) ( heb net iemand bekeerd tot barf en wij kunnen nu heel erg goed ingredienten uitwisselen, maar ik krijg dan wel altijd de vraag of ik hart e.d. even wil voorsnijden, daar moet ze nog aan wennen ;D)
Door tieneke
#386536
Lil schreef: Het enige nadeel bij invriezen is dat het na ontdooien uitziet als prut, maar ja wij ervaren barfers zien wel veel ergere dingen ;)
Oh,oh!! :o :o
Hopelijk leest Dory dit niet ;) :-\ ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door