Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Overigens denk ik ook niet dat het een goed idee is om een hond een giftig vlooienmiddel te geven en dan OOK nog eens een giftig wormenmiddel. Deze twee giffen samen vind ik echt teveel van het goede en doet afbreuk aan het immuunsysteem van de hond.

Misschien is het een goed idee om iets anders als Frontline voor de vlooien te proberen (Frontline staat erom bekent om jeuk te veroorzaken) en de hond niet pro-actief te ontwormen. Als er geen wormen zijn dan heeft ontwormen ook geen zin. Breng liever de ontlasting naar de dierenarts om te laten onderzoeken of er wormen in de darmen zitten. Als er wormen zijn, DAN pas ontwormen (en een mest onderzoek is wel nodig omdat je niet alle wormen met het blote oog in de ontlasting ziet).

Groetjes, Lizzy
Door Birgit
Hoi
Op het andere forum waar ik lid van ben, kreeg ik eens de tip:
knoflook helpt tegen vlooien.

Ik geef Tos om de dag een knoflook capsule, en ik moet zeggen
hier zijn nog nooit van die "beesies" geweest !!!Afbeelding
Door Lupa
ik denk dat je moet oppassen dat je niet overdrijft met knof.
Ik geef hier alleen in de weken dat het mischin nodig zou kunnen zijn
Door Birgit
Lupa schreef: ik denk dat je moet oppassen dat je niet overdrijft met knof.
Ik geef hier alleen in de weken dat het mischin nodig zou kunnen zijn
Wat is het "gevaar " van teveel knoflook ?
En welke periode bedoel jij ?
De zomer ?
Door Lupa
het kan bloedarmoede veroorzaken.
Klik op zoeken het woord knoflook en je krijgt alles over knof die hier besproken is

ik geef (als ik geef) in het voorjaar
Laatst gewijzigd door Lupa op vr 09 jan 2004, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Er zijn geluiden dat teveel knoflook bloedarmoede zou kunnen veroorzaken. De pest is dat ik net zoveel stukken heb gelezen waarbij staat dat dat allemaal wel mee valt. Vooral bij de hond. Knoflook zou vooral voor de kat niet zo goed zijn.

Maar goed, om aan de veilige kant te blijven: Ik geef ongeveer 4 teentjes knoflook per week per hond (1 per dag en dan een paar dagen niet). Mijn honden wegen tussen de 20 en 30 kilo.

Groetjes Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 09 jan 2004, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
mijn menig is dat als er geen vlooien zijn dan hoef ik ze geen knof te geven.Vooral nu denk ik dat het echt niet nodig is, mocht ik in het voorjaar teken tegen komen dan geeft ik het.
En dat werkt hier goed.
Door Lizzy
Nou, ik denk dat ik liever vlooien voorkom. Daarom geef ik het toch regelmatig. Ik denk dan (misschien wishful thinking) dat als er een vlo op mijn honden wil springen deze denk "GATVER, volgende hond" ;D.
Door Birgit
Lizzy schreef: Nou, ik denk dat ik liever vlooien voorkom. Daarom geef ik het toch regelmatig. Ik denk dan (misschien wishful thinking) dat als er een vlo op mijn honden wil springen deze denk "GATVER, volgende hond" ;D.
Dat is precies de reden, waarom ik het ook zo doe !!! :D
Door avalon
Mijn honden krijgen ook knoflook, dat kun je ruiken ;D. Ze zijn bij mij ook wel eens inde salon als er honden met vlooien zijn, maar hebben zelf nog nooit last van vlooien gehad. Ik denk eingelijk ook dat een vlo niet gemakkelijk op een gezonde hond komt, daar de honden met vlooien er hoofdzakelijk ook niet goed uitzien. Er heeft mij wel eens iemand verteld dat als je wil dat je hond geen vlooien krijgt moet je er een kat bijnemen.
Door richard
Hier krijgen ze om de 2 dagen een teentje (of capsule). Ze vinden het overigens ook heel erg lekker. Ik maal het met schil en al.

richard
Laatst gewijzigd door richard op za 10 jan 2004, 00:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
maar vinden yullie 4 teentjes per week of om de dag een tablet in deze periode van het jaar niet overbodig dan?
Door Lizzy
Lupa schreef: maar vinden yullie 4 teentjes per week of om de dag een tablet in deze periode van het jaar niet overbodig dan?
Ja, dat zou je zeggen, maar ik ken toch wel honden die nu nog steeds vlooien hebben.... En ik zou niet willen dat deze overspringen op mijn honden ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door