Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door diana
En nog steeds kan ik de opmerking niet goed plaatsen van:dan maar korter en heftiger leven
Als mijn honden(laat staan jezelf)iets mankeren waar zij(veel) slechter door worden wil je ze daar dan voor behoeden of niet?

Tieneke;

wij hebben ook de keuze gemaakt om Lady destijds heel af en toe pakwerk te laten doen , niet omdat WIJ dat zo leuk vonden maar ZIJ,
want we hebben haar officieel toch uiitde sport gehaald wij hoeven er geen diploma,s op te hebben
nooit ten koste van de hond!
dat bedoeld Wendy denk ik ook met die opmerking
onze honden zijn gewend om te werken ze vinden dat leuk.zit in hun bloed
Mijn d.a zei ook , laat haar nu in godsnaam geen haardkleedje worden want daar gaat zo,n beest geestelijk aan kapot
ze speurt nu nog ze doet nog gg , maar pakwerk echt niet meer omdat het best lang goed ging [ 3 jaar lang] na de vaststelling van haar spondylose is ze nl nog zonder pijnstillers, maar ze was zo fel omdat het maar 1 x in de maand mocht dat ze geen grenzen had ,
daarom hebben wij nu maar de grens bepaald ,
maar dat ze een leuk leven heeft gehad als dober staat vast .
ook als ze daardoor misschien een jaar minder lang leeft ,
Ze leeft toch nooit lang genoeg ,
voor ons.
Laatst gewijzigd door diana op vr 09 sep 2005, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door diana
al zou ik jaar het liefst in een kooitje willen doen
dragen tot ze heel erg oud wordt ,

maar zo is ze niet
zo zit ze niet inelkaar ze zou er doodongelukkig van worden.
Door qyan
tieneke schreef: Ach ja :-X
Ach ja, werkhonden pur sang zijn natuurlijk ook gelukkig met een levenlang uitlaten aan een lijntje, want verder mogen ze niets meer.
Gelukkig voor ons worden ze dan wel heel oud mischien, dat ze daar geestelijk aan kapot gaan en zelf niet gelukkig zijn, who cares (als wij ze maar lang bij ons hebben ::)
Door tieneke
diana schreef: al zou ik jaar het liefst in een kooitje willen doen
dragen tot ze heel erg oud wordt ,

maar zo is ze niet
zo zit ze niet inelkaar ze zou er doodongelukkig van worden.
Ik hoop 1 ding,dat ze weer helemaal beter wordt ;)
Door tieneke
qyan schreef: Ach ja, werkhonden pur sang zijn natuurlijk ook gelukkig met een levenlang uitlaten aan een lijntje, want verder mogen ze niets meer.
Gelukkig voor ons worden ze dan wel heel oud mischien, dat ze daar geestelijk aan kapot gaan en zelf niet gelukkig zijn, who cares (als wij ze maar lang bij ons hebben ::)
Denk zelf niet dat mijn honden daar onder vallen ;)
Ze lopen en rennen hier(in Ned ook al)ieder uur van de dag buiten in een super grote speelweide,van s'morgens vroeg tot s'avonds laat.
Door qyan
tieneke schreef: Denk zelf niet dat mijn honden daar onder vallen ;)
Ze lopen en rennen hier(in Ned ook al)ieder uur van de dag buiten in een super grote speelweide,van s'morgens vroeg tot s'avonds laat.

Nee, jouw honden vallen daar niet onder, maar lady en Qyan wel.
Een leven voor Qyan waarin hij niet kan trainen is geen leven.
Ik heb het 6 maanden geprobeerd, maar niet trainen......dan is inslapen nog viendelijker.
Sommige honden leven om te werken en dat is gewoon heel tiest voor de hond als ze dat eigenlijk niet mogen.
Qyan boeit een bos of strandwandeling niet, hij vind het leuk hoor, maar het ontspant hem niet, geeft hem geen voldoening, etc, etc.
Moet je ze dat dan maar ontnemen en letterlijk gek laten worden omdat ze hun ei niet meer kwijt kunnen, zodat ze maar lang bij ons kunnen blijven?
Ik pas daarvoor.
Ik weet dat bepaalde dingen niet goed voor hem zijn, maar als ik hem dat niet laat doen, weet ie na een maand niet meer wat ie met zichzelf aan moet.
En hoelang en hoevaak ik hem dan ook los laat rennen en spelen en zelf thuis dingen met hem doe....het is geen trainen....het is geen trainingsveld.
Voor sommige misschien onbegrijpbaar, maar Qyan leeft om te werken.
Laat hem dan idd zijn leven maar leven en dan idd een kort en goed leven waarin hij de dingen kan doen die hij het liefste doet en waar hij zelf het meeste plezier in heeft.
Door diana
ach ja,

Lady wordt nooit meer helemaal beter de spondylose kan nooit meer teruggedraaid worden ,
daar kan geen osteopaat wat aan veranderen
Pijn wanneer dat optreed kan besteden worden dat is het enige,
Wij denken voortdurend aan haar gezondheid omdat ze dat zelf niet kan , maar we wegen wel constant af hoe leuk we het voor haar nog kunnen maken ook omdat ze dat zelf niet kan.
wanneer 1 van jou honden zoiets zou mankeren moet je zelfs in de speelweide oppassen dat ze ekaar niet te veel belasten ,
ik zie aan de ogen en de lichaamstaal van mijn honden wanneer er iets is ,
en neem alleen risico,s in hun belang .
ze hebben een heerlijk doberleven dat is voor ons het allerbelangrijkst.
Door Steph
Je moet toch niet specifiek zwaar fysiek trainen met je hond om hem mentaal te kunnen gezond houden. Ik heb een grote hond die door epilepsie medicatie af en toe zijn spieren niet goed kan gebruiken en dan geen lange los loop wandelingen en oefeningen mag doen. Hij moet in ieder geval iets doen anders wordt hij gek en doet hij toch stomme bewegingen. Dan hou ik hem bezig met spelletjes, of zwemmen, ... moe en voldaan word hij ervan,zonder hem fysisch zwaar te vermoeien.
Door diana
precies dat doen wij nu ook
speuren is niet zwaar en gg ook niet
veel te lange wandelingen weer wel
dus lassen we een lange pauze in of we gaan korter .
best te doen hoor .
Door qyan
Steph, ik weet niet of je mij of diana bedoelde, maar voor mij geldt het antwoord dat ik iets hierboven al aan tieneke heb geschreven.
Door tieneke
diana schreef: precies dat doen wij nu ook
speuren is niet zwaar en gg ook niet
veel te lange wandelingen weer wel
dus lassen we een lange pauze in of we gaan korter .
best te doen hoor .
Zo deed ik het ook met Kobus in het begin van zijn ziektes.
Veel later ging dit ook niet meer op voor hem...hij wilde zelf niet meer veel wandelen,na de nodige aanpassingen had hij volgens ons toch nog het nodige plezier in zijn (korte)hondenleven.
Volgens mij heb ik hem hier echt geen tekort mee gedaan ;)
Door tieneke
qyan schreef: Steph, ik weet niet of je mij of diana bedoelde, maar voor mij geldt het antwoord dat ik iets hierboven al aan tieneke heb geschreven.
Denk dat Steph zijn eigen hond bedoelde ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door