Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mevroi Kruim
Zou het de bolsters van de walnoten kunnen zijn? Ik weet niet of ze er al af vallen, maar die bolsters zijn volgens mij redelijk giftig, en ook de bladeren kunnen nare reacties geven.
Door sylvia
ine schreef: Zinnig?
Hij denkt mee en ook bij hem de reactie dat het wel typisch is!
Atopie, vermoedelijk iets in de tuin waar ze allergisch voor is. Maar wat? :-\
Ze moet 3x daags een kleine portie eten met zitac.
We kijken het even aan. :-\
Dat roze is niet helemaal om van in paniek te raken dat is van een geirriteerde maagslijmvlies (dus niet een maagbloeding ofzo)

Maar het is inderdaad raar dat het in een periode is, of het ligt aan het jaargetijden dat er inderdaad iets in jouw tuin te eten is in deze tijd van het jaar wat er de rest van het jaar niet is, of dat ze inderdaad op jouw stress reageerd.Feit blijft dat het heel vervelend is, je maakt je zorgen en er is niet duidelijk wat er aan de hand is :-\
Door Charlie Angel
Lees dit nu pas Ine. :-\
Ik hoop dat je er snel achter komt wat er met Lisa aan de hand is en dat ze snel weer opknapt.
Dit kan je er nu echt ff niet bij hebben.
Geef haar een knuffel en sterkte. :-*
Door Hitam
Typisch dat het dezelfde tijd van het jaar is. Groeit er bereklauw in de omgeving?
Je gaat dan wel aan bepaalde planten denken.
Door Nitus
Jeetje Ine, wat een zorgen weer :(. Ik hoop dat je er achter kan komen wat nou de oorzaak is. Iets in de omgeving lijkt me een plausibele verklaring, alleen wat??
Hoe is het nu met Lisa?
Door avalon
Ben eingelijk ook wel benieuwd. Als ik zo naar het plaatje kijk lijkt het niet op iets wat afkomstig is van de bolsters van een notenboom, die zijn door avalon ook al eens gegeten en er weer uitgekomen, maar daar kon ik de groene schalen in herkennen en hier herken ik eingelijk alleen maar wat gras :-\ Sterkte ermee Ine, ik hoop dat Lisa er weer snel boven op is. :-* :-* :-*
Door Ine
Lisa is nu, met de Zitac, rustig.
De walnoten hangen nog netjes en bereklauw hebben we niet in de tuin.
We zullen komende week hard gaan zoeken wat het wel is.
Vandaag heeft ze rood gekotst met pitten als van kersen :-\
We hebben van alles in de tuin, ook kersen, maar die zijn allang weg :-X
We gaan gewoon door dus.
Door sylvia
ine schreef: Lisa is nu, met de Zitac, rustig.
De walnoten hangen nog netjes en bereklauw hebben we niet in de tuin.
We zullen komende week hard gaan zoeken wat het wel is.
Vandaag heeft ze rood gekotst met pitten als van kersen :-\
We hebben van alles in de tuin, ook kersen, maar die zijn allang weg :-X
We gaan gewoon door dus.
En als je haar nu eens alleen in de tuin laat, zonder de andere honden, en je houd haar heel goed in de gaten het liefst zonder dat ze dat direct door heeft, dan kun je misschien zien waar ze van loopt te eten. En is het ook niet in de afgeschermde honden ruimte buiten waar ze ergens iets kan eten.
Door Jolly
tis misschien gek, maar zou het kunnen dat bijv voorbij gangers wat in je tuin gooien? iedereen kan daar tenslotte wel langs.
Heb je misschien een camping erg dichtbij, dat het vakantiegasten zijn, die vorig jaar ook geweest zijn?

het is idd wel vreemd dat Lies het vorig jaar ook had.
Door Ine
sylvia schreef: En als je haar nu eens alleen in de tuin laat, zonder de andere honden, en je houd haar heel goed in de gaten het liefst zonder dat ze dat direct door heeft, dan kun je misschien zien waar ze van loopt te eten. En is het ook niet in de afgeschermde honden ruimte buiten waar ze ergens iets kan eten.
Dat ga ik nu ook doen. Het weekend was ik weg en D. kan de trappen niet af om Lisa te volgen.
Ben net al wezen zoeken naar iets met een pit ter grote van een kers, maar er is niets :-X
De appels zijn op. De pruimen hangen niet waar zij mogen. De peren en abrikoos ook niet. Kiwi's zitten er niet in, de framboos en zwarte bes zijn opgegeten. Ik zoek verder.
Het afgeschermde gedeelte staat een hazelaar. Heb haar daar nooit mee zien spelen, maar dat zegt niets natuurlijk. :-\
Hulst? Zitten daar pitjes in? :o
Door Ine
Jolly schreef: tis misschien gek, maar zou het kunnen dat bijv voorbij gangers wat in je tuin gooien? iedereen kan daar tenslotte wel langs.
Heb je misschien een camping erg dichtbij, dat het vakantiegasten zijn, die vorig jaar ook geweest zijn?

het is idd wel vreemd dat Lies het vorig jaar ook had.
We hebben de plek expres zo gemaakt, dat het best moeilijk gooien is voor mensen en de honden zitten niet direct aan het pad. Nee, geen camping, maar wel veel schooljeugd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door