Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lessie
Hallo Rosita,

Ik heb gisterenavond met onze dierenarts gebeld voor de bloeduitslag. Het was nog steeds niet binnen maar nu zei hij dat de bloedtest wel aantoonde of de hond een allergie heeft maar niet welke allergie. Ik dacht altijd dat d.m.v. een bloedtest ook het soort allergie aangetoond kan worden. Weet jij misschien hoe het zit ???
Door Rosita
De uitslag van Ammy's bloedtest was een uitdraai met daarop een hele rij dingen van zowel binnen als buiten (bloedtest is uitgebreider dan een huidtest) waar een hond allergisch voor kan zijn. In dat rijtje stonden b.v. stuifmeel, verschillende graspollen, boompollen, schimmels, mijten, enz. Daarachter stonden de eenheden. Bij de eenheden hoger dan 150 stonden uitroeptekens. Bij Ammy waren deze voor alle mijten verhoogt en heeft hij dus een mijtallergie. Ik weet niet wat voor bloedtest jouw hond gehad heeft, maar daaruit moet dus wel blijken waarvoor hij allergisch is anders kan je ook niet desensibiliseren/hyposensibiliseren. Men moet namelijk wel weten welk allergeen ingespoten moet worden.
Door Lessie
De uitslag van de dierenarts is binnen! Volgens de bloedtest gaat het niet om een allergie van buitenaf. Nu gaan de dus met een eliminatiedieet beginnen van rijst en koolvis. Ik moet over 20 dagen bellen hoe het gaat.
Ik hoop er maar het beste van :-\
Door Mischa
Kleine update over Menno's kale buik:

Van het voorjaar ben ik met ik met hem naar Tannetje geweest. Zij heeft me een homeopathisch geneesmiddel meegegeven met het advies dit twee keer per week toe te dienen. Of het nu door dit middel zelf komt, kvv of de combinatie... Menno heeft alweer geruime tijd een behaarde buik. Zijn vacht is zelfs zachter geworden dan die van Gijs.

Dit alles heeft wel een tijdje geduurd en soms was er ook een kleine terugval, maar het gaat al zo lang goed dat ik denk/hoop dat Menno er nu wel doorheen is.
Met ingang van nu geef nog maar één granule per week en als dat goed gaat stop ik ermee.

Het homeopathisch middel dat Menno krijgt heet Wolfsklauw (Lycopodium Clavatum).
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door