Mag je babydoekjes gebruiken om vuile honde-oren schoon te maken?
Of toch liever een profi-oorcleaner?
Moderator: Lizzy
Peet schreef: Mag je babydoekjes gebruiken om vuile honde-oren schoon te maken?ik gebruik ook wel eens babydoekjes hoor.
Of toch liever een profi-oorcleaner?
conleeuw schreef: en er zijn geen kruipertjes (mijt) in zijn oren?Volgens mij niet hoor. Hij loopt niet te krabben of te schudden, dus geen jeuk of irritatie. Gewoon wat vuil in zijn oren, wat ik wil opschonen.![]()
Ivonne schreef: als ik de oorschelpen van Bas schoon wil maken dan doe ik dat met de "bij-de-handjes" van Zwitsal.Precies, die bedoel ik ook.
Verder maak ik nooit zijn oren schoon, hoe meer ik dat doe hoe meer problemen hij krijgt.Ik doe het ook niet constant hoor, ik denk 1 of 2 keer per jaar, effe de prut eruit....
Lizzy schreef: Ik moet zeggen dat ik dat bij Whoofer ook wel eens heb gedaan en mij beviel het niet. Ik kreeg de indruk dat haar oren er des te sneller vuil van werden. Ik weet ook niet in hoeverre dingen als de pH waarde van zo'n lotion voor baby's ook geschikt is voor honden? Maar ja, als het je wel bevalt, dan heb ik niks gezegd!ik heb altijd ongeparfurmeerde en hypo-allergene in huis.
Truus schreef: Je kunt ook een tweede hond nemen, hier houden ze elkaars oren schoonhahaha![]()