Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
Lizzy schreef: Ik weet niet waar je dat laatste vandaan hebt maar volgens mij is dat een broodje aap.... Als je van zoete voedingsmiddelen zuur speeksel zou krijgen, dan zou ik nooit meer tandsteen hebben en Leo des te meer. Laat dat nou net andersom zijn! Volgens mij is de zuurgraad van je speeksel aangeboren en onveranderbaar. Overigens las ik laatst ook dat appelazijn (ook zuur) gebruikt kan worden om de tanden mooi te houden.....?
nou ik zal eens opzoeken waar ik het gelezen heb, want het leek me wel een betrouwbare bron :-\
Door Doedels
Femke schreef: hey, morgen ben ik bij de d.a., ik zal vragen of ze het me wil verkopen. Zo niet, dan ga ik gewoon door met de parodontax met tijdens de wekelijkse apk beurten.

Raar he, sunday heeft noooooooooit was met zijn tanden, altijd even wit ;)

PS: is dat citroensap wel zo'n goed idee? Ik las laatst dat zure voedingsmiddelen een basisch speeksel veroorzaken, en zoete voedingsmiddelen zuur speeksel. Misschien moet ik hem iedere avond zo'n mierzoete kauwgombal geven :-X krijgt hij lekker zuur speeksel van :P
ben je niet in de war met een zuuraanval op het glazuur. Dat is wat anders dan zuur speeksel. Van een zuuraanval krijg je cariës.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door