Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ineke
Ik zal dat boek nog eens goed doorlezen.

Ontwollen doe ik eingelijk altijd met een fijne kam en dan plukje voor plukje tot er geen haartje meer afkomt.
Vandaar dat dat bij mij een paar dagen duurt ;)

Of het een goede manier is weet ik niet.

Misschien een volgende keer toch eens aan een Labradoodle denken ;D
Door irmaa
::)Nou dat schreef ik toch, lees mijn berichtjes maar eens na... ;)
Dacht dat ik een goed advies gaf, naar een goede trimster, ontwollen enz.. maar daar kwam ook al zo raar "nou nou ::) ::)"op terug... wat nergens op slaat... tenminste ik kan er niets mee...
groetjes Irma
Door irmaa
Mmm denk dat we allebei eens goed moeten lezen wat er staat, zie dat ik ook niet juist heb gerageerd, mijn excusses...!
Irma
Door Ineke
Als jullie het goed vinden neem ik alle tips en adviezen ter harte en lees ik om alle "nou, nou's heen ;) ;D

Zijn er misschien cursussen waar je kan leren om de vacht van je eigen hond te verzorgen?
Je kan wel wat lezen uit een boekje en de juiste materialen gebruiken, maar om je hond aan te pakken onder deskundige begeleiding is wel even iets anders natuurlijk.
Door irmaa
Ik heb geen idee, maar vraag "lupa" eens, (weet niet of dit haar echte naam is ;D) Zij is toch trimster en weet dit waarschijnlijk wel! Zullen vast wel workshops zijn ergens?
groetjes Irma
Door fester
Ineke schreef: Als jullie het goed vinden neem ik alle tips en adviezen ter harte en lees ik om alle "nou, nou's heen ;) ;D

Zijn er misschien cursussen waar je kan leren om de vacht van je eigen hond te verzorgen?
Je kan wel wat lezen uit een boekje en de juiste materialen gebruiken, maar om je hond aan te pakken onder deskundige begeleiding is wel even iets anders natuurlijk.
Wat ik je van harte aan kan bevelen is een waterblazer ( blower ) Het is echt geweldig je blaast ze met lauwe lucht droog je blaast al de losse haren het water en het vuil er uit. Echt supper. Mijn pyrenees deed ik er ook mee en mijn golden die altijd last had van hotspots heeft dit jaar nog nergens last van gehad. Het is een uitgave maar dit is het echt waard ;D
Door Ineke
fester schreef: Wat ik je van harte aan kan bevelen is een waterblazer ( blower ) Het is echt geweldig je blaast ze met lauwe lucht droog je blaast al de losse haren het water en het vuil er uit. Echt supper. Mijn pyrenees deed ik er ook mee en mijn golden die altijd last had van hotspots heeft dit jaar nog nergens last van gehad. Het is een uitgave maar dit is het echt waard ;D
Een waterblazer ? ;D
Dan kan ik eerst wel een travalie aanschaffen (je weet wel, zo'n ding waar ze paarden inzetten die moeilijk te beslaan zijn)
Ik heb Mufasa als pup aan willen leren om gedroogd te worden met de fohn, anders blijft hij zo lang nat.

Hij vond het echt doodeng. Als pup kon ik hem nog wel rustig houden, maar dat hoef ik nu niet te proberen. Hij springt met 4 poten tegelijk boven me uit.

Alles wat blaast is hij panisch voor: stofzuiger, kruimeldief, fhon. (nou ja, de eerste twee zuigen dan natuurlijk ;D, maar de herrie is hetzelfde.
Door Ineke
Lupa schreef: ik zou zeggen inneke kom hier langs, ik wil musafa helemaal gratis doen alleen om te kunnen bewijsen dat het niet eng is het is hoe je daar mee omgaat en hoe je het doet.
Domenica,

Dat vind ik heel erg lief van je ;), maar dat is een beetje te ver weg voor mij.
Door bas rouge
Ik heb met interesse dit topic gevolgd. Ik heb dan wel geen langharige gecastreerde hond maar een stokhaar die na de castratie niet door de rui heen komt.

Het is echt een crime, de onderwol is enorm dicht en ik moet het er op sommige plekken echt met de hand uit trekken/plukken. Het loont absoluut de moeite om echt stug vol te houden en die onderwol er goed uit te halen. Barousse zwemt een paar keer per dag en blijft veel minder lang nat en stinkt (m.n. op de onderrug) praktisch niet meer. Ook heeft ze van hotspots geen last gehad (sinds anderhalve maand nu). Het is veel werk (2 keer per week ben ik zeker een uur bezig), bij een Leonberger nog veel meer natuurlijk. Succes ermee!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door