Toran schreef:
Energique ken ik wel, dat krijgen mijn honden weleens. Maar hoe kan het dat dat ook voor katten kan?
En hoe geef je dat als ik vragen mag? Want één zo'n schijf is toch veels te groot voor een kat?
Er zijn toch verschillende soorten energique? Welke moet ik dan hebben?
Wat een vragen allemaal hé
ik zie het zo: in het wild lopen ook geen kippen rond met een stickertje erop: "ik ben voor een hond" of "ik ben voor een kat"

Energique voor honden kun je ook prima aan katten geven, alleen geef ik ze soms wat extra rood vlees of hart, ivm de taurine. Ik weet niet eens zeker of dit überhaupt wel nodig is maar het kan zowiezo geen kwaad.
Een schijfje van enegique weegt 100 gram. Mijn twee katten krijgen 2 keer daags 150 gram (met z'n tweeën, dus totaal 150 gram per kat per dag

)
Ik denk dat je niet gauw onder de 100 gram per kat per dag uitkomt hoor...er staat aangegeven 20 gram per kilo lichaamsgewicht (dat zou betekenen dat een kat van 4 kilo 80 gram per dag zou mogen) maar dat vind ik erg weinig. Bijna alle katten eten ongeveer het dubbele.
Maar je moet gewoon proberen, en met je ogen voeren. Begin eens met 150 gram per dag, als je kat te dik wordt geef je wat minder, worden ze te mager dan geeft je wat meer.
Enne.......je kunt nooit genoeg vragen stellen hoor