Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
Ster schreef: Klinkt heel vervelend allemaal zeg! Ik weet niks van de geschiedenis van Ziggy, maar is het misschien een idee om hem eens heel strict een dieet te geven waarop hij het voorheen goed deed, voordat zijn problemen begonnen? Ik herken trouwens wel dat gevoel van dat je geen goed baasje zou zijn, heb ik ook al snel, maar dat is natuurlijk onzin ;)

Hier staat ook nog iets over Gardia in het NLs:
http://www.infectieziekten.info/index.p ... agid%3D644

Als je je niet prettig voelt bij je DA, zou ik toch gewoon een ander proberen. Je merkt vanzelf wel weer of die goed is. Veel sterkte met Ziggy!!
Ze heeft het nooit ergens goed opgedaan. Een paar dagen heeft ze het goed gedaan op Barf en daarna ook niet meer. Ze krijgt nu cb eend/rijst (eliminatie dieet), vanwege haar huidklachten.
Door danielle1980
hoef t niet meer te zeggen, maar klinkt idd als giardia.
vraag ajb wel of ze de speciale giardia test hebben of microscoop onder zoek.
anders door laten sturen naar utrecht of da zoeken die het wel heeft.
Door Doedels
Wat vervelend dat het weer mis is met Ziggy. Niet aan je zelf twijfelen hoor. Je doet enorm je best om een oplossing te zoeken. Een hele boel andere bazen waren gewoon aan de prednison begonnen. Volgens mij heeft Ziggy een paar dagen dv eend gegeten. Dat was een speciaal soort eend als ik het goed begrepen heb. Ik vraag mij af of de diarree kan zijn veroorzaakt door een ander soort eend dan in de cb ??? Dat giardia onderzoek zou ik in ieder geval laten doen. Sterkte en beterschap voor Ziggy.
Door Doedels
Lupa schreef: een eend is een eend of heb ik het mis?
Indische Loopeend, wilde eend, Muscuseend, Smaragdeend, Peking eend, Dendermondse eend, Semois eend.....
Ik heb geen idee of het vlees erg veel verschilt.
Door Laura2004
Doedels schreef: Indische Loopeend, wilde eend, Muscuseend, Smaragdeend, Peking eend, Dendermondse eend, Semois eend.....
Ik heb geen idee of het vlees erg veel verschilt.
Ze heeft dit al heel lang hoor. Niet de diarree, maar wel de rare ontlasting en vanavond had ze een keertje normale ontlasting. Het was dus niet groen.
Door Laura2004
Die eend (doksi) die ik geef ziet er heel anders uit dan die van cb bv. Deze ruikt zoet en is heel donker van kleur. Dit is ook zoals ik altijd eendevlees heb gezien en gegeten (toen ik nog vlees at :-X). De eend van cb is net kip. Maar ze krijgt deze eend al heel lang en ze heeft pas sinds kort diarre dus ik denk niet dat het daardoor komt.
Door Hitam
In principe kan de combinatie van huidklachten en diarree goed passen bij een voedingsallergie. Ik zou zeker ook laten controleren op Giardia.
Als er geen wormen of Giardia of andere beesten in de ontlasting zitten dan moeten we denk ik een heel andere eiwitbron gaan zoeken.
Op de CB eend was de ontlasting toch ook niet helemaal 100%?

Enne, je bent zeker een goede bazin. Ze is echt niet ziek omdat ze bij jou is. Ze was bij een ander misschien nog wel veel zieker geweest, omdat ze dan brokken en prednison en andere rommel gehad had.
Door Laura2004
Hitam schreef: In principe kan de combinatie van huidklachten en diarree goed passen bij een voedingsallergie. Ik zou zeker ook laten controleren op Giardia.
Als er geen wormen of Giardia of andere beesten in de ontlasting zitten dan moeten we denk ik een heel andere eiwitbron gaan zoeken.
Op de CB eend was de ontlasting toch ook niet helemaal 100%?

Enne, je bent zeker een goede bazin. Ze is echt niet ziek omdat ze bij jou is. Ze was bij een ander misschien nog wel veel zieker geweest, omdat ze dan brokken en prednison en andere rommel gehad had.
Nee, de ontlasting op cb eend was ook gewoon groenig en nooit echt normaal. Gisteren was het een keertje niet groen, maar dat is echt zeldzaam.
En aan wat voor eiwitbron denk je dan? Ik denk dat ik binnenkort wel even bij je langs kom, want ik ben gewoon niet blij met deze situatie.
Door Laura2004
Ziggy heeft nu weer drie dagen achter elkaar perfecte ontlasting. Ik ben ook sinds twee dagen begonnen met kip te geven en ze heeft wel overal weer uitslag, maar het rare is dat haar ontlasting er wel beter van wordt. Ik ben nu bang dat ze dus ook voor kip allergisch is. :-\
Dat is wel balen, maar ik ben wel blij dat haar ontlasting een keer normaal is.
Door Truus
Laura2004 schreef: Ziggy heeft nu weer drie dagen achter elkaar perfecte ontlasting. Ik ben ook sinds twee dagen begonnen met kip te geven en ze heeft wel overal weer uitslag, maar het rare is dat haar ontlasting er wel beter van wordt. Ik ben nu bang dat ze dus ook voor kip allergisch is. :-\
Dat is wel balen, maar ik ben wel blij dat haar ontlasting een keer normaal is.
Fijn dat de ontlasting weer goed is maar met die jeuk schiet het niet echt op he. Lastig :-\
Door Hitam
Het lijkt erop dat haar darmen op andere dingen vervelend reageren dan haar huid. Heel merkwaardig.

Kip is wel licht verteerbaar.
Door Laura2004
Ze doet het op kip super als je van de ontlasting uitgaat, maar als je naar haar huid kijkt dan ziet het er niet zo goed uit. Het is niet zo extreem als eerst, maar het ziet er niet goed uit. :-\
Ik weet het echt niet meer met dit beestje. Ze heeft zelf trouwens geen last van de uitslag hoor. Ze heeft dus geen jeuk ofzo.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door