De Grevelingen is volgens mij inderdaad brak.
De oorontsteking van Mufasa is het gevolg van gisten. Dat heb ik uitlaten zoeken, omdat na 4 maanden zalven nog geen verbetering was opgetreden. Nu we de juiste zalf hebben voor gisten, is het probleem over en als het terugkomt, zo weer verholpen.
Die oorontsteking komt steeds als we weer besloten hebben om te gaan zwemmen

Heel vervelend, maar hij zwemt zo verschrikkelijk graag.
Na de castratie is zijn (onder)vacht er niet op vooruit gegaan. Zijn bovenvacht glimt en is mooi, maar door de overdadige ondervacht die er steeds weer doorkomt, lijkt hij of zijn vacht dof is.
De ondervacht vervilt heel snel en stinkt. Regelmatig borstelen is het enige wat lijkt te helpen.
Ik ben gewend dat ik elke dag moet stofzuigen van de haren, dus het hele jaar door verharen vind ik geen probleem. Als het maar niet nadelig is voor de hond zelf.
Ze krijgen hier ook voor 80% vers. 100% laat mijn budget niet toe.
Even dacht ik dat wel te kunnen, omdat gecastreerde honden meestal minder voer nodig hebben.
Daar heeft Mufasa echter geen boodschap aan.
Nadat ik hem op 80% van zijn oorsponkelijke hoeveelheid had gezet werd hij graatmager. Hij woog nog maar 57 kg en dat voor een reu van 83 cm hoog.
Ik heb hem steeds een beetje meer gegeven, zodat hij nu weer op 100% staat. Hij komt nu weer beetje bij beetje aan in gewicht.
Misschien dat ik met de combinatie Bibi/AHV/pens/kip op 100% vlees kan komen, maar dan moet ik wel zeker weten dat zijn stinkende vacht en jeuk niet door de AHV komt.