hompie schreef:
Hallo mensen,
Mijn Boston-terrier Fleur heeft al maag darm problemen sinds dat ze pup is. Vaak overgeven en soms diaree. Eerst Primperan voorgeschreven gekregen van de DA dat ging een tijd goed. Toen ze weer vaker ging braken dacht de dokter dat ze te veel maagzuur aanmaakte en gingen we over op Zitac. Ging eigenlijk ook best een tijd goed. Maar nu is het weer hopeloos. Vaak overgeven in de ochtend of s'nachts.
Maar toch ook overdag.
Nu met puntjes bloed erbij ik denk van het vele overgeven dat haar maag geirriteerd is geraakt. Nu ook bloed in de ontlasting op dit moment diaree dus ze zal voor de zoveelste keer een maag-darm ontsteking hebben.
Maar om nu meteen weer een AB kuur er in te gooien lijkt me niks.
Om een lang verhaal kort te maken morgen moeten we naar Amsterdam naar een internist en gaan ze en maag darm onderzoek doen onder narcose. Ik hoop nu na 2 jaar eindelijk is uitsluitsel te krijgen.
Bekend verhaal??
Groetjes Marco.............
oh god, je bent patient bij mijn eerste dierenarts

Helaas heel bekend verhaal, dus
Qyan heeft als pup zijnde chronische diaree en maagontstekingen gehad.\
Ene Ab kuur na de andere volgde, pilletje hier, pilletje daar
Al die troep verzwakte maag en darmen alleen maar nog meer!
Toen Qyan een maand of 8 was heb ik het over een andere boeg gegooid.
Hij kreeg al meer vleesvoeding dan brokken, maar de brokken gingen er definitief uit.
Verder heb ik de diaree en de maagontstekingen niet meer onderdrukt met troep van de dierenats.
Het is allemaal zooi en bestrijd alleen het symptoom en niet de oorzaak.
Zijn er nog bepaalde onderzoeken verricht om te kijken of dit een oorzaak heeft ???
Of wordt dan nu pas na 2 jaar gedaan ???
Naast het feit dat ik Qyan van de brokken smurrie af heb gehaald, ben ik hem veel, heel veel probiotica bij gaan voeren (nuttige darmbacterien)
Het heeft 6 maanden geduurd, maar na 6 manden geen brokken en geen pillen meer van de DA ging het dan eindelijk goed!
Echter, bij Qyan zijn wel verteringsonderzoeken gedaan en weet ik het wat nog meer voordat ik besloot alle reguliere medicijnen volledig uit te bannen,
Nu kan qyan alles vreten wat los en vast zit, zijn maag en darmen doen het er niet meer slechter op, terwijl hij eerst bijna niets kon verdragen. (ok, kip gaat nog steeds niet)