- do 29 sep 2005, 17:00
Ok, we zijn een maand verder maar had wel beloofd jullie op de hoogte te houden.
Ik ben drie en een halve week geleden begonnen met prodier geslachtsdrift voor Sam. Het piemelbijten werd minder, ongeveer drie maal daags, nog te veel eigenlijk maar het werd minder. Hij leek dus goed te reageren. Nu zijn we naar drie weken gestopt met prodier omdat hij het toch bleef doen.Nu eenmaal gestopt is het echt super erg. Hij rijd nu op de andere honden, knuffels, likt de urine op van ons gesteriliseerde teefje, bakent in huis de boel af, loopt weg als hij los aan de lijn is enz enz.
Vandaag ben ik bij de dierenarts geweest om het probleem verder te bespreken. Er was dus niets aan het piemeltje te zien. Waarschijnlijk staat hij bol van zijn eigen hormonen. Hij gaf een paar optie''s, bv om het nog even aan te zien maar dat zie ik zelf niet zitten ben bang dat het een gewoonte word, als het dat al niet is, en daarin gaf hij mij groot gelijk. Toen kwam hij met chemische castratie, nou dit vind ik zelf dus helemaal niets, en ja de laatse optie is dus de gewone castratie en dit gaat het dus worden.
De dierenarts vertelde dat hij al erg jong last van zijn hormonen had en wel in hele erge mate. Hij dacht niet dat het een gedragsprobleem was en gaat er van uit de castratie mbt het piemelbijten goed gaat helpen.
Gr linda
Laatst gewijzigd door lin-da op do 29 sep 2005, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.