Waarom nou de titel "moeilijke beslissing", nou, het is dus zo dat we niet meer zo goed weten wat we moeten. Het afgelopen jaar is Max bijna doorlopend ziek geweest, dan veel epileptische aanvallen, dan weer steeds braken, dan weer diarree, dan hoge koorts, elke keer heeft hij wat en is hij niet lekker. Verder veranderd de laatste tijd zijn gedrag, voor die tijd begon hij nooit zelf met vechten, nóóit! Tegenwoordig valt hij soms zomaar zonder aanleiding honden aan (laatste maand al 2 keer gebeurt), wanneer ik hem dan roep houd hij ook gelijk op en komt hij bij me maar voor 1,5 week geleden was hij met een hond aan het vechten, hij stond er bovenop en had hem vast, en toen riep ik hem en zei dat hij op moest houden, maar hij stopte niet, ik was net aan het vegen en had een bezem vast dus daarmee probeerde ik hem toen er van af te drukken, maar dat hielp ook niet, toen heb ik hem vastgepakt en er af getrokken, en toen probeerde hij mij te bijten. Gelijk bestraft natuurlijk, maar ik schrok er enorm van, want dit had hij nog nooit gedaan. Waar ik nu een beetje bang van wordt is dat ik denk dat hij door die epilepsie en de zware koortsaanvallen veranderd.
Waar het eigenlijk een beetje op neer komt is dat ik van steeds meer kanten(ook van dierenvrienden!) te horen krijg dat ik me moet gaan afvragen waar we mee bezig zijn, en of dit voor Max ook nog wel eerlijk en leefbaar is. We zitten tegenwoordig bijna elke week wel met hem bij de da, we werden al herkent door een klant die wat kwam halen, zo van, goh was je er vorige week ook al niet met die hond?! Ik hou echt ontzettend veel van hem en wil alles voor hem doen, maar hij mag niet lijden of helemaal veranderen, ik wil hem wel herinneren als de onwijs geweldige lieve schat die hij is, en moet er niet aan denken dat hij raar in z'n hoofd word en Tara of ons wat aandoet, want zo ís Max niet!!! Dat zou hij anders noooit doen!Het is zo'n schat!

Ik weet het niet meer hoor, ik wil gewoon het beste voor Max, het liefste wil ik hem nog jaaaren bij me houden, maar hij moet wel gelukkig zijn. Wat moet ik hier nou mee.