En nu weet ik natuurlijk niet hoe lang het duurt voor het echt helemaal oke is, maar dacht zal het toch even op het forum gooien...dus bij deze!

Moderator: Lizzy
KayleighShanden schreef: Zondag was shanden zijn PH waarde 7 en nu dinsdag weer 8, het blijft dus maar schommelen daartussen....ik vraag me dan toch af wat je hieraan kan doen want dit heeft weinig zin natuurlijk dat geschommel daar word het niet beter van..Gewoon doorgaan waar je mee bezig bent. Eventueel de hoeveelheid vitamine C en cranberry en appelazijn verhogen. Breng desnoods ook nog een keer urine naar de DA om te laten controleren op bacterieen.
En nu weet ik natuurlijk niet hoe lang het duurt voor het echt helemaal oke is, maar dacht zal het toch even op het forum gooien...dus bij deze!
KayleighShanden schreef: Ik blijf doorgaan...maar is al dat zuur niet slecht voor de nieren, want die moeten extra hard werken zo toch?Nee, dit is niet slecht voor de nieren. En vergeet niet: het is maar tijdelijk.
Ik wil eigenlijk wachten tot tannetje terug is want mijn dierenarts heeft toch zoiets van brokkeeee!!
Hitam schreef: Een hoge pH komt vaak door bacterien. Dus ik denk dat de kans groot is dat er wel degelijk bacterien aanwezig zijn.Juist ja, ik zou aandringen op een bacterieKWEEK. Als dat niet bij de eigen da kan dan moet het worden opgestuurd naar een lab. b.v naar Utrecht. Ze willen dan wel vaak steriele urine. Dus niet gewoon opgevangen in een potje. Ik heb dat overigens wel gedaan. Eerst een keer laten plassen en dan bij de tweede plas even laten gaan en dan pas opvangen. Het was goed genoeg voor de bacteriekweek. En het zat vol met bacteriën die resistent waren voor de ab die hij daarvoor kreeg.
Dat kun je ook niet zomaar zien. Dat moet gekweekt worden en dat duurt een dag of tien.
Hitam schreef: Een hoge pH komt vaak door bacterien. Dus ik denk dat de kans groot is dat er wel degelijk bacterien aanwezig zijn.Ja zie je wel...dit klopt dus weer voor geen meter.
Dat kun je ook niet zomaar zien. Dat moet gekweekt worden en dat duurt een dag of tien.