Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Indy
[quote="Truus"]
Ja dat heb ik al de hele dag :'(. Harry wilde wachten tot morgen maar ik had de week-end dienstlijst al bij de hand.
[/quote]

Nog heel even volhouden, het is bijna maandag en dan weet je hopelijk snel meer :-* :-*
Door Truus
Om 11uur hebben we een afspraak. Is het verstandig om een foto te laten maken? Ik las elders dat het dan met contrastvloeistof zou moeten gebeuren, willen ze iets kunnen zien.
Eerst moet hij van die pijn af lijkt mij...pff..ik ben opeens zo onzeker. Als het je eigen hond betreft, weet je helemaal niks meer :-\
Door Lizzy
[quote="Truus"]
Om 11uur hebben we een afspraak. Is het verstandig om een foto te laten maken? Ik las elders dat het dan met contrastvloeistof zou moeten gebeuren, willen ze iets kunnen zien.
Eerst moet hij van die pijn af lijkt mij...pff..ik ben opeens zo onzeker. Als het je eigen hond betreft, weet je helemaal niks meer :-\
[/quote]

Heb je een afspraak met je eigen DA? Ik vind het altijd lastig, dit soort dingen.... Een gemiddelde rontgenfoto is inderdaad niet echt heel veel op te zien (hernia's). Hoewel sommige DA's heel goede apparatuur heeft en erg goed rontgenfoto's kunnen intepreteren. Mijn DA is bij serieuze problemen geneigd om je ogenblikkelijk door te sturen naar een orthopeed. En daar sta ik volledig achter, achter deze benadering. Het hangt erg af van de situatie of hij je eerst op pijnstillers en prednison krijgt of dat je DA vindt dat hij nu echt doorgestuurd moet worden.

Maar met andere woorden lieve Truus: dit is een moeilijk probleem en het voelt alsof je het met je eigen hond allemaal niet meer weet, maar ik denk eerder dat het het type probleem is waardoor je het niet meer weet. Ik herken dat zooo goed. Wij hadden dat met Whoofer ook.... Je moet er helaas even doorheen. Je moet helaas even afwachten wat je DA om 11 uur zegt.... Rot he.....
Door Truus
Ja wij gaan naar onze eigen D.A. een nieuwe nog pas afgestudeerde en hij heeft goede ideeen . We gaan nog maar eens kijken wat hij nog kan doen voor Timo, als dit niet werkt, gaan we verderop.
Prednison is het allerlaatste maar wat als hij dit gaat voorstellen :-\?

Moeilijk inderdaad Lizzy, ik heb alles van Woofer terug gelezen en jullie zijn ook aan het zoeken geweest, wat te doen. Gelukkig ben ik niet de enige ;).
Door Lizzy
[quote="Truus"]
Ja wij gaan naar onze eigen D.A. een nieuwe nog pas afgestudeerde en hij heeft goede ideeen . We gaan nog maar eens kijken wat hij nog kan doen voor Timo, als dit niet werkt, gaan we verderop.
Prednison is het allerlaatste maar wat als hij dit gaat voorstellen :-\?

Moeilijk inderdaad Lizzy, ik heb alles van Woofer terug gelezen en jullie zijn ook aan het zoeken geweest, wat te doen. Gelukkig ben ik niet de enige ;).

[/quote]

In geval van een acute hernia is prednison vaak nodig. Om de zwelling af te laten nemen (vaak is er een zwelling waardoor een zenuw klem komt te zitten). Vaak is dat een 'eerste hulp' middel en wordt dat als eerste toegediend. Ik heb geen idee of dat in geval van Timo nog zinvol is... Maar als hij het voorschrijft: dan denk ik dat je weinig andere keus hebt.....
Door Truus
O.K....ik ben weer sterk ! Bedankt voor de raad en alle knuffels voor het ventje, eigenlijk kan ik beter zeggen, het oude mannetje want zo loopt hij, als hij loopt.
Jullie horen het nog. :-*
Door Truus
We zijn weer terug. Timo heeft prednison in de bloedbaan gekregen om de zwelling/ontsteking weg te nemen. Het voelt ook warm op een plek.
Vanmiddag worden er foto's gemakt ook van de heupen en daarna komt er een behandelplan. Fysiotherapie, accupunctuur.. het is even afwachten dus.
Hij was weer een kanjer maar trilde zo enorm. zodat de behandeltafel lawaai maakte.
Weer afwachten dus.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door