Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
Toen Ziggy zo'n last van haar huid had. Toen had ze ook altijd ontstoken anaalklieren.
Ik ben deze week begonnen met het geven van zuivel en eigenlijk merk ik niks aan haar huid. Maar wat wel zo is is dat ze vandaag weer ontstoken anaalklieren had.
Ik ben trouwens maandag begonnen en ik heb haar iedere dag zuivel gegeven naast haar gewone maaltijd.
Kan het zijn dat dit misschien een reactie op de zuivel is of zal het gewoon toeval zijn?
Sinds ze cb eend/rijst krijgt heeft ze nooit meer ontstoken anaalklieren gehad tot vandaag dan.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op za 13 aug 2005, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nitus
Het kan toeval zijn, een reactie op de zuivel of door de toevoeging van zuivel zijn haar drollen wat zachter waardoor ze haar anaalklieren niet goed leegt :-\. Ik weet niet of je op dat laatste hebt gelet?
Tja, wat is wijsheid? Wat ik zou doen is even stoppen met de zuivel, gaat het goed met haar anaalklieren dan misschien toch nog een keertje een paar dagen zuivel proberen en krijgt ze dan weer last van haar anaalklieren dan weet je het zeker. Misschien een beetje omslachtig, maar ik weet zo gauw niets anders.
Door Doedels
Nitus schreef: Het kan toeval zijn, een reactie op de zuivel of door de toevoeging van zuivel zijn haar drollen wat zachter waardoor ze haar anaalklieren niet goed leegt :-\. Ik weet niet of je op dat laatste hebt gelet?
Tja, wat is wijsheid? Wat ik zou doen is even stoppen met de zuivel, gaat het goed met haar anaalklieren dan misschien toch nog een keertje een paar dagen zuivel proberen en krijgt ze dan weer last van haar anaalklieren dan weet je het zeker. Misschien een beetje omslachtig, maar ik weet zo gauw niets anders.
Het lijkt mij de enige manier om er achter te komen of het idd aan de zuivel ligt.
Door Truus
Dit is volgens mij puur toeval. Hoe is de ontlasting en neemt ze de tijd om te poepen of is ze gehaast? Je zou ook eens een bot tussendoor kunnen geven zodat de ontlasting wat harder wordt en er meer moeite voor moet doen. Ze legen de anaalklier vaak met tegelijkertijd met persen van de uitwerpselen.
Door Hitam
Ik denk dat het heel goed met de zuivel te maken kan hebben.
Zuivel bevordert slijmproductie overal in het lichaam, en ook in de anaalklieren.

Als je het zeker wilt weten is Annemarie (Nitus) haar methode de beste.
Door Laura2004
Hitam schreef: Ik denk dat het heel goed met de zuivel te maken kan hebben.
Zuivel bevordert slijmproductie overal in het lichaam, en ook in de anaalklieren.

Als je het zeker wilt weten is Annemarie (Nitus) haar methode de beste.
Dan ga ik dat wel doen. Ze begint trouwens wel een beetje uitslag te krijgen in haar nek, dus misschien dat ze er toch niet goed op reageert.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door