Moderator: Lizzy
LSD schreef: ze heeft diarree en meerdere keren zit er bloed bijHeeft ze misschien wormen?
maar voor de rest huppelt ze vrolijk rond en nee ze is zeker ni loops dat zou ik wel gemerkt hebben en is een spleetje lager![]()
LSD schreef: vandaag was de ontlasting normaal, maar vandaag ga ik alle 6 de honden ontwormenHebben ze wormen dan?
LSD schreef: ik zou het niet weten, ik weet enkel dat de pup van 4 maand etensgeil is maar niet aankomt, dus het is wel nodig en dan ineens alle 6 maarMaar waarom zou je je honden ontwormen zonder dat je weet of ze wormen hebben? Wat nou als ze geen wormen hebben? Dan geef je ze toch gif zonder dat het nodig is? (wormengif = gif. Het dood volwassen geharde supersterke wormen van allerlei soorten).
LSD schreef: het is van in november geleden ik ontworm enkel als er een hond een paar dagen diarree heeft gehad en de pup van 4 en 8 maand zijn nog nooit ontwormtIk mag toch aannemen dat die van 4 en 8 maand ooit wel ontwormt zijn?
Lizzy schreef: Ik mag toch aannemen dat die van 4 en 8 maand ooit wel ontwormt zijn?Heb ik toch een vraagje??? De eitjes van de spoelworm zijn niet te zien, maar wel vaak aanwezig...zover ik kan lezen over het ontwormen, word het aangeraden omdat mensen, met name kinderen besmet kunnen worden door de eitjes, op speelplaatsen etc...dus het ontwormen is meer van toepassing op de mens dan op de hond...let wel, door die wormbesmetting op kinderen, kunnen kinderen sterven....dus wel of niet is een grote vraag...
Nou ja, hoe dan ook: ik zie geen enkel nut in ontwormen wanneer niet zeker is gesteld dat er wormen zijn. En die kleine zou je misschien kunnen ontwormen, maar waarom in hemelsnaam alle 6? Ik vind toch dat mensen iets te gemakkelijk denken over het toedienen van gif aan hun honden.....
pepper schreef: Heb ik toch een vraagje??? De eitjes van de spoelworm zijn niet te zien, maar wel vaak aanwezig...zover ik kan lezen over het ontwormen, word het aangeraden omdat mensen, met name kinderen besmet kunnen worden door de eitjes, op speelplaatsen etc...dus het ontwormen is meer van toepassing op de mens dan op de hond...let wel, door die wormbesmetting op kinderen, kunnen kinderen sterven....dus wel of niet is een grote vraag...En daarom ben ik ook groot voorstander van het laten controleren van de ontlasting. Mestonderzoeken!