Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door aaltje
heeft wel 2 maanden geduurd. En na de loopsheid bleef ze erg lekker voor reuen. Het heet dan ze blijft lekker ruiken, Maar ik vraag me af of dat echt het enige is. Janie is nl wel in het parkje waar ik haar altijd met andere honden laat spelen de enigste teef die intact is. ook hier in het dorp waar ik woon is het merendeel gesteriliseerd. Volgens mij weten veel reuen niet meer hoe een echte teef ruikt.
In het begin vond ik janies loopse geur nog wel lekker, maar op het ogenblik ... brrr... brrr. Moet wel zeggen dat ze er ook zo lief, aanhankelijk en knuffelig bij is dat de scherpe (geur)kantjes er bij ons snel af zijn. Janie is normaliter niet erg aanhankelijk en zeker niet knuffelig, dus we genieten er maar flink van. dat er een luchtje aan zit nemen we maar op de koop toe.
Door Helen
aaltje schreef: heeft wel 2 maanden geduurd. En na de loopsheid bleef ze erg lekker voor reuen. Het heet dan ze blijft lekker ruiken, Maar ik vraag me af of dat echt het enige is. Janie is nl wel in het parkje waar ik haar altijd met andere honden laat spelen de enigste teef die intact is. ook hier in het dorp waar ik woon is het merendeel gesteriliseerd. Volgens mij weten veel reuen niet meer hoe een echte teef ruikt.
In het begin vond ik janies loopse geur nog wel lekker, maar op het ogenblik ... brrr... brrr. Moet wel zeggen dat ze er ook zo lief, aanhankelijk en knuffelig bij is dat de scherpe (geur)kantjes er bij ons snel af zijn. Janie is normaliter niet erg aanhankelijk en zeker niet knuffelig, dus we genieten er maar flink van. dat er een luchtje aan zit nemen we maar op de koop toe.
Werd ze ook buiten de vruchtbare periode besprongen door reuen?
Want ook ik heb het idee, dat vreemde reuen niet zo goed weten of de teef wel wil of niet, maar de ze er gewoon opspringen als de teef een beetje lekker ruikt.

Vies geurtje he..Wij kunnen ook niet traceren of het onder haar staart vandaan komt oid. Het zit volgens mij gewoon overal ::)
Door Nelly
De loopsheid manifesteert zich bij ieder teefje anders Helen, en is soms zelfs per teefje bij ieder loopsheid anders. Ik zou Kuma voorlopig voor de zekerheid even aangelijnd houden als er andere honden, lees: reuen in de buurt zijn. En ja, de lichaamsgeur van teven die loops worden/zijn, kan veranderen en sommige stinken dan ook. Maar dat hoeft niet altijd. Overigens denk ik dat die reu die haar besprong oftewel oversext was, oftewel gewoon dominant wilde zijn. Verder zou ik zeggen hou haar goed in de gaten, hou haar aangelijnd in de buurt van reuen en verder geen paniek. Normaal merk je het echt wel als ze loops is/wordt hoor. Ook de 1e keer!
Sterkte! Nelly.
Door Helen
Nelly schreef: De loopsheid manifesteert zich bij ieder teefje anders Helen, en is soms zelfs per teefje bij ieder loopsheid anders. Ik zou Kuma voorlopig voor de zekerheid even aangelijnd houden als er andere honden, lees: reuen in de buurt zijn. En ja, de lichaamsgeur van teven die loops worden/zijn, kan veranderen en sommige stinken dan ook. Maar dat hoeft niet altijd. Overigens denk ik dat die reu die haar besprong oftewel oversext was, oftewel gewoon dominant wilde zijn. Verder zou ik zeggen hou haar goed in de gaten, hou haar aangelijnd in de buurt van reuen en verder geen paniek. Normaal merk je het echt wel als ze loops is/wordt hoor. Ook de 1e keer!
Sterkte! Nelly.
O, ok thanx. Ik moet ff wennen aan dat loopsheid gebeuren zeg.. Ik denk dat die reu dan oversext was, want zijn zaakje was echt uitgeklapt. Ik hoop dat we merken wanneer ze loops is en het geen stille loopsheid is...Nou ja, we checken haar iedere ochtend onder de staart, maar er zijn nog geen veranderingen gespot...
Door Helen
"Mevrouw, mevrouw, is dat een teef of een reu? "
Als je iemand dit in de verte hoort roepen en het is in de provincie Utrecht, dan ben ik het..... ::) :-[ 8)
"O, fijn het is een teef. Ja, want mijn teef ruikt lekker en ik denk dat ze binnenkort loops moet worden, want laatst sprong er ook een reu op enne ik let nu dus maar goed op he, voor het geval ze in de nabije toekomst loops moet worden..." ::) ::)

Pfff ff voor de duidelijkheid. Zo loop ik erbij de laatste week......En loops worden, ho maar..... :-X Pfff, ik denk dat ik een kuisheidsgordel voor honden ga ontwikkelen zeg en een loopsheid melder. Man, ik lijk wel een moeder die met smart staat te wachten tot haar dochtertje officieel de tienerjaren en de puberteit in kan stappen.......Veeeermoeiiiiend..... ::)
Door Truus
Helen schreef: "Mevrouw, mevrouw, is dat een teef of een reu? "
Als je iemand dit in de verte hoort roepen en het is in de provincie Utrecht, dan ben ik het..... ::) :-[ 8)
"O, fijn het is een teef. Ja, want mijn teef ruikt lekker en ik denk dat ze binnenkort loops moet worden, want laatst sprong er ook een reu op enne ik let nu dus maar goed op he, voor het geval ze in de nabije toekomst loops moet worden..." ::) ::)

Pfff ff voor de duidelijkheid. Zo loop ik erbij de laatste week......En loops worden, ho maar..... :-X Pfff, ik denk dat ik een kuisheidsgordel voor honden ga ontwikkelen zeg en een loopsheid melder. Man, ik lijk wel een moeder die met smart staat te wachten tot haar dochtertje officieel de tienerjaren en de puberteit in kan stappen.......Veeeermoeiiiiend..... ::)
;D ;D ;D Heel herkenbaar hoor, bij ons uitlaatveld hoor je dat regelmatig ;D.
Is het toch geen stille loopsheid?
Door Doedels
Helen schreef: "Mevrouw, mevrouw, is dat een teef of een reu? "
Ik heb zo'n hele aan die types. Als je in al je onschuld zegt dat je een reu hebt dan raken ze in paniek. Of ze hebben een reu en die wordt opgehangen omdat die niet tegen reuen kan. Of ze hebben een loopse teef en dan wordt je aangekeken alsof jij gek bent omdat z'n ballen er nog aan zitten ::) Maar als ik in de provintie Utrecht iemand met een Witte herdershond tegen kom zal ik consideratie hebben, hoor ;D
Door Helen
Truus schreef: ;D ;D ;D Heel herkenbaar hoor, bij ons uitlaatveld hoor je dat regelmatig ;D.
Is het toch geen stille loopsheid?
Truus, ik wil het woord stille loopsheid niet horen goed? :-X ;D ;D :P

Nee, volgens mij niet. Volgens mij zit het er al een maandje of 2 gewoon aan te komen ::)
Iedere dag bedenk ik weer wat nieuws, waarom ik toch echt denk dat ze morgen loops moet worden 8) Vandaag vond ik haar wat hangerig.......(of was het de hitte ::) ;D)..pfff intacte teven, tis wat....vooral de eerste keer.....
Door conleeuw
Ik roep het ook soms, "is het een reu of is het een teef" maar dat komt omdat mijn border teef een echte "bitch" is tegen reuen :( eigelijk hoef ik het niet te roepen, als hij binne een paar meters komt kan ik het al aan haar gedrag zien, maar tja, dat vinden de meeste honden eigenaren niet leuk, dus vraag ik het als ik het niet kan zien of niet weet. Dan tover ik een bal tevoorschijn (soms gewoon denkbeeldig, trapt zij toch wel in ;D ) en loods ik haar langs zonder een probleem.

Gister heb ik voor de tweede keer een verdacht vlekje bloed op de kamervloer gevonden, dus even checken, en ja hoor mevrouw is dus loops, maar ze is zo'n kreng dat de reuen niet eens durven in de buurt te komen. Dus voor een perongelukke dekking hoef ik me niet zorgen te maken. Nou zal je net zien dat zij ineens geen "bitch" meer bent als zij zelf zin heb, dus we gaan weer wandelen om 5 uur smorgens. :)
Door Helen
Nou Kuma is dus afgelpen dinsdag in het pension loops geworden!! Aan haar gedrag merk ik helemaal niets, ze bloedt alleen!! Ze heeft thuis een onderbroekje aan en dat vindt ze ook ok!! Braaf he!
Balou is wel redelijk geintrigeerd door Kuma's achterkant.
Door *Lia*
Mijn honden beginnen met verharen ong. 2 maanden voor de loopsheid.Dat was bij de DH's ook het geval.
Laatst gewijzigd door *Lia* op za 03 sep 2005, 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
Nou we zijn nu 3 weken verder en het is allemaal soepel verlopen. Lekker los wezen wandelen in achteraf gelegen bossen en twee lovers gehad die twee nachten voor deur hebben geslapen...Ondertussen is het zaakje onder haar staart geslonken tot aanvaardbaar formaat en bloed ze sinds 2 dagen niet meer. Ze is de hele loopsheid blijven bloeden overigens. Is ze nu dus niet meer loops?
En verder zie ik geen tekenen van schijnzwangerschap oid!!! Fijn. Ik houd haar uiteraard goed in de gaten voor tekenen van mogelijk baarmoederontsteking. Niet dat ik het verwacht, maar toch ( waar je je al dan niet zorgen om maakt bij je eerste intacte teef bij haar eerste loopsheid he...). Waar moet ik dan op letten?
Door Helen
Joeeeehoeeeee ;D ;D Weet iemand of ik er vanuit kan gaan dat Kuma niet meer loops is? ;D
Door Peet
Zal ik ff met Beau langskomen? Hij is echt een expert.... 8)...dan weet je het zeker.... ;D
Door conleeuw
Helen schreef: Joeeeehoeeeee ;D ;D Weet iemand of ik er vanuit kan gaan dat Kuma niet meer loops is? ;D
ik zou zeggen neen, ik neem altijd een week extra, omdat ik ook ooit voor een verassing kwam te staan in week 4, en toen dacht ik ook dat het over was. Ook daar bleek haar handeltje weer terug naar min of meer normaal. Mooi niet dus. Ik zou zeggen, nog effe een pas op de plaats, of gebruik een bevriende reu ;D, dan weet je ook snel hoe laat het is. (wel bij blijven natuurlijk) 8)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door