Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Daisy75
Hitam schreef: Is een grapje. Je mag altijd mailen!Als hij het al eerder gehad heeft en het er goed op doet, hoef je niets te mengen. Gewoon boem, pats overzetten.

En die Ph strips lijken mij de goede.
Mag ik je dan mailen op het mailadres wat hier links staat of dat mailadres waar ik vanmiddag op gemaild heb?
Door dana
Mijn hondje heeft ook blaasgruis gehad .
Nu eet zij van pup af al kvv maar mijn dierenarts kwam ook met dieetbrokken waar ik vriendelijk voor bedankte.
Hij keek echt of hij water zag branden en ik kreeg toch even een riedel met als eindconclusie dat het mijn eigen risico was ;).
Dana heeft zure vit c en cranberrytabletten gekregen maar doordat ze niet gelijk aan de antibiotica ging ( vond de da niet nodig omdat niks in de urine een ontsteking aangaf) heeft het best een tijdje geduurdt.
Ik kreeg hier op barfplaats te horen dat ze echt antibiotica moest en ben best boos geworden bij mijn da maar nadat ze antibiotica kreeg was ze vrij snel van de gruis af.
Ik kreeg ook de tip dat rood vlees verzurend werkt dus kreeg ze soepvlees als ontbijt en kvv als avondeten.
Gelukkig is het niet meer teruggekomen.
Je zal zien dat het allemaal goed komt als je Shanden lekker op vers overzet ;).
Sterkte met je ventje !!
Door Jolly
Lizzy schreef: Dat is echt belachelijk duur!

Stuur anders eens een Persoonlijk Bericht via Barfplaats naar ons lid Jolly. Zij woont namelijk in dezelfde woonplaats als jij en zij geeft volgens mij Carnibest of Bibi. Misschien kunnen jullie iets regelen samen!
KayleighShanden schreef: Bedankt ik ga dr even een mailtje sturen.
Ik heb net geinformeerd, ik kan ook kennelverpakking kopen dat is dan 12 kilo voor 35 euro.....dat is dan wel te doen, want dan komt het op zo'n 70 euro per maand....is alweer een stukje goedkoper dan de kleine verpakkingen he, want mijn hondjes eten samen een kilo per dag...
Mail ontvangen, ;D
Woon in Breezand en voer Bibi,
Ik zal de rest even voor je via de mail doen.
groetjes Jolly
Door Hitam
KayleighShanden schreef: Mag ik je dan mailen op het mailadres wat hier links staat of dat mailadres waar ik vanmiddag op gemaild heb?
:DIk heb twee mailtjes van je gehad, eentje via Natuurlijk voor Dieren en eentje via dit mailadres. Het maakt niet uit, ik krijg ze toch wel.
Door Daisy75
Euhm dan heb ik nog een vraag voor degene die het weten....Hoe lang zal het gaan duren waarschijnlijk voor je verbetering ziet??
Morgen zijn die strips binnen bij de apotheek, dan ga ik meten en opschrijven en dan meteen beginnen met het vlees dat is ook vandaag binnen.
Zal mij benieuwen, hoop zo dat het werkt voor die arme hond...
Door Hitam
Het kan met een paar dagen al werken maar soms duurt het wel een paar weken.
Door Daisy75
Hitam schreef: Het kan met een paar dagen al werken maar soms duurt het wel een paar weken.
Oke dank je wel!!! jullie horen nog wel van me hoor hahaha ::)
Door Lizzy
KayleighShanden schreef: Oke dank je wel!!! jullie horen nog wel van me hoor hahaha ::)
Als de pH waarde nou omhoog gaat (dus de urine alkalischer wordt), dan hoeft dat dus helemaal niet door de voeding te komen. Het kan zijn dat eventuele bacterieen zich gaan vermenigvuldigen. Als dat gebeurd, dan zeker direct aan gaan zuren met hogere doseringen vitamine C, cranberry en appelazijn.

Succes! Ik duim voor je!
Door Daisy75
Lizzy schreef: Als de pH waarde nou omhoog gaat (dus de urine alkalischer wordt), dan hoeft dat dus helemaal niet door de voeding te komen. Het kan zijn dat eventuele bacterieen zich gaan vermenigvuldigen. Als dat gebeurd, dan zeker direct aan gaan zuren met hogere doseringen vitamine C, cranberry en appelazijn.

Succes! Ik duim voor je!
Bedankt ik ga wel meteen met vitamine C erbij beginnen hoor, de eerste tijd even, kleine dosis, 500mg ofzo...
Ik hoop dat het allemaal goed komt en bedankt voor jullie hulp..ik ga nu snel naar de apotheek en de dierenwinkel mijn spullen ophalen..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door