Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
ik denk niet dat ze al loops is of pas net aant werken zeg maar ;)
als kuma steeds gaat zitten betekend dat ze nog echt niet wil ;)

kan ook zijn dat kuma voor reuen gewoon lekker ruikt en dan kun je vaker last van reuen hebben die gaan rijden >:(
dat hebben wij met essie helaas.

en dat je je zorgen maakt kan ik me voorstellen hoor,
de reuen bij ons thuis ruiken steeds vaker aan kaylee, dus we controleren elke dag even ;)
Laatst gewijzigd door danielle1980 op ma 08 aug 2005, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sonja
Als ze nu echt in haar vruchtbare periode zou zitten dan lijkt het me niet logisch dat die reu eerst alleen maar wilde spelen. En als ze ging zitten dan is ze er inderdaad waarschijnlijk ook niet klaar voor.
Door geer
Ik denk dat ze loops aan het worden is... Bij Ted en Soof merk ik ook aan de reutjes dat het 'tijd' is, soms duurt het dan nog wel twee weken ofzo! No worries 8)
Door Helen
O, gelukkig, jullie denken niet dat we in verwachting zijn van WH x duitse draadhaar pups ;D
PFf, wat kan dat snel gaan. Echt een goede les. Ik stond erbij en echt hij zat er in een flits op en echt tegenaan, net niet erin.....Echt in een fractie van een seconde. Nu weet ik pas hoe goed ik op moet letten als ze echt loops is...

Hoe zit dat eigenlijk met honden? Moeten ze vastzitten wil de bevruchting lukken of hoeft dat niet?
Door danielle1980
Helen schreef: O, gelukkig, jullie denken niet dat we in verwachting zijn van WH x duitse draadhaar pups ;D
PFf, wat kan dat snel gaan. Echt een goede les. Ik stond erbij en echt hij zat er in een flits op en echt tegenaan, net niet erin.....Echt in een fractie van een seconde. Nu weet ik pas hoe goed ik op moet letten als ze echt loops is...

Hoe zit dat eigenlijk met honden? Moeten ze vastzitten wil de bevruchting lukken of hoeft dat niet?
nee ze hoeven niet vast te zitten,
ze kunnen ook gedekt worden als de reu er zeg maar tegen aan komt, maar hoe groot de kans is weet ik niet.
ken wel een teef die gedekt is zonder dat ze vast zaten. :-\

je moet idd heel erg goed opletten, ze zijn zo onwijs snel die reuen :o
je kunt het aan de teef meestal wel goed merken wanneer ze op dr hoogte punt zijn, die staart gaat bij bij de minste geringste aanraking bij de achterkant al opzij. :(
Laatst gewijzigd door danielle1980 op ma 08 aug 2005, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Angelique
Helen schreef: O, gelukkig, jullie denken niet dat we in verwachting zijn van WH x duitse draadhaar pups ;D

Nope, ze hoeven niet perse te koppelen.
Door Helen
Ik zat net d'r muts te bekijken en die is van normaal formaat en geen uitscheiding oid. Dus ik kan me niet voorstellen dat ze loops is. Stil loops denk ik ook niet, want dan zou je wel iets moeten zien onder de staart zou ik zo denken?
Iemand hier ervaring met stille loopsheden?
Door Binno
Helen schreef: Ik zat net d'r muts te bekijken en die is van normaal formaat en geen uitscheiding oid. Dus ik kan me niet voorstellen dat ze loops is. Stil loops denk ik ook niet, want dan zou je wel iets moeten zien onder de staart zou ik zo denken?
Iemand hier ervaring met stille loopsheden?
Ja, met Binno. :-\
De twee laatste loopsheden die ze had was er totaal niks aan haar te merken. Geen bloedverlies, geen zwelling, niks.
Ik merkte eerst wat aan het gedrag van mij reuen, maar bij haar eerste stille loopsheid dacht ik nog: nee jongens, doe niet zo gek, niks aan de hand, mevrouw is nog niet loops. Wel dus... ::) toen Binno zelf ook nog flink ging uitdagen, staart opzij... toen wist ik het helemaal zeker.
Het schijnt bij de eerste loopsheid ook nog wel eens voor te komen dat die ongemerkt voorbij gaat. Wel link als je niet oplet natuurlijk. :-\
Door Helen
Binno schreef: Ja, met Binno. :-\
De twee laatste loopsheden die ze had was er totaal niks aan haar te merken. Geen bloedverlies, geen zwelling, niks.
Ik merkte eerst wat aan het gedrag van mij reuen, maar bij haar eerste stille loopsheid dacht ik nog: nee jongens, doe niet zo gek, niks aan de hand, mevrouw is nog niet loops. Wel dus... ::) toen Binno zelf ook nog flink ging uitdagen, staart opzij... toen wist ik het helemaal zeker.
Het schijnt bij de eerste loopsheid ook nog wel eens voor te komen dat die ongemerkt voorbij gaat. Wel link als je niet oplet natuurlijk. :-\
mm, zucht, niet erg hoopvol....Nog geluk dat het jou opgevallen was. Anders zat je met een rottweiler x malthezer nest ::)
Ik geloof niet dat Kuma stil loops is vooralsnog. Ik ben ook andere reuen tegen gekomen en die reageerden niet....Een paar dagen geleden had er wel een interesse, maar niet dat je denkt 'wow'. Maar ik zal wel ff flink opletten. Mijn les van vandaag is dat een ongeluk in een hee klein hoekje zit....Wat er vandaag tegenaan hangt kan er morgen in zitten is de nieuwe leus ;D ;D ;D
Door Binno
Helen schreef: Nog geluk dat het jou opgevallen was. Anders zat je met een rottweiler x malthezer nest ::)
;D Hahaha, nee Snow die kan niks meer, maar hij weet het zelf niet... ;D
Maar onze oudste zwarte wel, en ondanks zijn zware artrose, heupproblemen enzo is hij dan plots wel weer *spring*levend... ::)
Door Helen
Binno schreef: ;D Hahaha, nee Snow die kan niks meer, maar hij weet het zelf niet... ;D
Maar onze oudste zwarte wel, en ondanks zijn zware artrose, heupproblemen enzo is hij dan plots wel weer *spring*levend... ::)
Aha, hij is ook aanhanger van mijn nieuwe loopsheidleus dus 8) :o
Door aaltje
mijn hondje is nu voor de 2de x loops en deze keer ging beduidend makkelijker dan de 1ste x. Bij de 1stex heeft ze weken lekker geroken voordat ze echt bloede, wat dan weer resulteerde in allemaal hitsige reuen om haar heen. En ze snapte maar niet waarom er niet gespeeld werd. Ook in huis was ze zeer nadrukkelijk aanwezig dmv haar geur. Het heeft toen zo'n beetje 2 maanden geduurd voordat ze loops werd.
Nu ging het veel sneller: ongeveer 4 weken terug een paar momenten dat ze ongelovelijk op mij gericht was buiten. Ik hoefde maar een gebaar te maken en ze was al bij me. Valt voor janie niet in de categorie normaal gedrag. Een week later begon ze sterker te ruiken. Zaterdag een week geleden verloor ze een druppeltje bloed. Ben nog de hele week in het park geweest, maar er werd niet overdreven op haar gereageerd. Ze verloor ook niet veel bloed. Een druppeltje per dag en soms helemaal niets. Maar maandagochtend begon janie heel druk te reageren op een belangstellende reu. Toen de hond het park uitging (wij hadden de honden gauw aangelijnd) was janies aandacht alleen op deze hond gericht. Het is dat ze aan de lijn zat...... Denk niet dat ze al gedekt wilde worden, maar als een hondedame vond ze de aandacht erg leuk. Wat er ook aan haar veranderd is haar energie, ze is sneller moe. Had ze verleden x ook. Een paar dagen voor het eerste druppeltje bleef ze maar slapen en nu nog steeds trouwens.
Door Helen
aaltje schreef: mijn hondje is nu voor de 2de x loops en deze keer ging beduidend makkelijker dan de 1ste x. Bij de 1stex heeft ze weken lekker geroken voordat ze echt bloede, wat dan weer resulteerde in allemaal hitsige reuen om haar heen. En ze snapte maar niet waarom er niet gespeeld werd. Ook in huis was ze zeer nadrukkelijk aanwezig dmv haar geur. Het heeft toen zo'n beetje 2 maanden geduurd voordat ze loops werd.
Nu ging het veel sneller: ongeveer 4 weken terug een paar momenten dat ze ongelovelijk op mij gericht was buiten. Ik hoefde maar een gebaar te maken en ze was al bij me. Valt voor janie niet in de categorie normaal gedrag. Een week later begon ze sterker te ruiken. Zaterdag een week geleden verloor ze een druppeltje bloed. Ben nog de hele week in het park geweest, maar er werd niet overdreven op haar gereageerd. Ze verloor ook niet veel bloed. Een druppeltje per dag en soms helemaal niets. Maar maandagochtend begon janie heel druk te reageren op een belangstellende reu. Toen de hond het park uitging (wij hadden de honden gauw aangelijnd) was janies aandacht alleen op deze hond gericht. Het is dat ze aan de lijn zat...... Denk niet dat ze al gedekt wilde worden, maar als een hondedame vond ze de aandacht erg leuk. Wat er ook aan haar veranderd is haar energie, ze is sneller moe. Had ze verleden x ook. Een paar dagen voor het eerste druppeltje bleef ze maar slapen en nu nog steeds trouwens.
Aha fijn om te horen zeg!! Dus de eerste keer bij jouw hondje werd ze ook lastig gevallen door reutjes die erop wilden!!
Kuma ruikt nu volgens mij al wel een maand met vlagen lekker...Hoe lang duurde het ongeveer bij jouw hondje de eerste keer? Het lekker ruiken bedoel ik :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door