Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door loving bulls
wie het weet mag het zeggen!!! mijn old englisch bulldog pup van 6 maanden heeft een soort huiduitslag-het jeukt niet, hij lijkt er helemaal geen last van te hebben, maar verschillende van die plekjes gaan wel ontsteken,komt korstje op en wordt dan een kale plek ??? da, heeft puppyschurft uitgesloten, vermoed een allergie!!!!!!!!! en toen?????/ Hij krijgt rodi schijven, kip(allerlei onderdelen)soms pens, rijst eierenen af en toe een broodje.van brokken wordt hij zowiezo niet echt blij, ze staan er wel , maar hij eet ze niet slim beest he??? :Piedere tip is welkom, wie heeft er ervaring mee
Door Lizzy
Waarom vermoed de DA een allergie? En een allergie voor wat? Pollen? Huissttofmijt? Wol? Voeding? Iets anders? Contact-allergie?

Heeft de DA een allergie-test voorgesteld? Heb je zelf een idee waar je hond allergisch voor kan zijn? (ik bedoel, wordt het bijvoorbeeld erger in het voorjaar/zomer, Andere aanleiding?). Aangezien je zelf direct vermeld wat je hond eet: heeft jou DA of heb jijzelf het idee dat het een voedselallergie is?

Ik zou trouwens rijst en het brood en de brokken absoluut gaan schrappen van het menu.

Geef je visolie?
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 08 aug 2005, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door loving bulls
hij krijg heel afentoe een beetje lijnzaadolie, maar visolie heb ik nog niet geprobeerd, ga ik zeker doen. die brokken eet hij liever niet , maar het zijn wel hele goeie hoor niet van dat supermarkt voer( hoewel mijn vorige hond 15 is geworden met supermarkt brokkenen tafel restjes)het gekke is dat we hem ophaalde was de hond helemaal gaaf( toen kreeg hij babydog van RC)
Door loving bulls
ik weet niet of het een voedings allergie is. dat is wel het 1ste waar ik aan dacht, en de da ook die stelde voor gelijk maar een kuurtje steroide ertegenaan te gooien, heb toen maar besloten het nog ff aan te kijken. hij ligt met mooi weer de hele dag buiten op het grasveld, en dat zou een mogelijkheid kunnen zijn, maar dat wil ik hem niet verbieden met mooi weer 8)maar ik vind het wel lastig uitzoeken, hij kon er volgens de da nog overheen groeien(mits het een allergie is)ik hoop dat het opknapt van visolie,zoniet, moet ik verder zoeken ???
Door Angelique
loving bulls schreef: ik weet niet of het een voedings allergie is. dat is wel het 1ste waar ik aan dacht, en de da ook die stelde voor gelijk maar een kuurtje steroide ertegenaan te gooien, heb toen maar besloten het nog ff aan te kijken. hij ligt met mooi weer de hele dag buiten op het grasveld, en dat zou een mogelijkheid kunnen zijn, maar dat wil ik hem niet verbieden met mooi weer 8)maar ik vind het wel lastig uitzoeken, hij kon er volgens de da nog overheen groeien(mits het een allergie is)ik hoop dat het opknapt van visolie,zoniet, moet ik verder zoeken ???
Over een allergie heengroeien, mwah. Je hond kan wel zoveel meer weerstand krijgen waardoor hij beter bestand is tegen de dingen waar hij nu misschien allegisch voor is. Eén van mijn honden had een vlooienallergie, nadat ze helemaal overgegaan is op vers heeft ze daar nooit meer last van gehad.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door