Een tandje//kiesje meer of minder maken ze zich bij ons ras niet al te druk om. Zelfs op shows kun je nog leuke resultaten halen zolang je de duitsers en de fransen maar ontwijkt

Vier kiezen missen is wel wat heftig, deze zullen ook gezien de leeftijd niet meer doorkomen. Wil je het heel zeker weten dan kun je er een rontgenopname van laten maken, maar ik denk dat het verspilde moeite is.
Gebitsfouten zijn naar mijn mening erfelijk, hier zie je ook dat het bij de ene lijn veel vaker voorkomt als bij de andere. Wel kan het zo zijn dat je nesten vol met honden hebt die een compleet gebit hebben en dat er ineens zoiets als wat jij hebt tussendoor komt.
Dit is wel een lastige misser omdat dan vaak de lippen te ver naar binnen plooien en daar kunnen gaan smetten en bij mijn ras lopen deze honden altijd met een giga natte bek omdat al het slijm en water er zo aan de zijkant weer uitsijpelt. Eten gaat prima, ook barf is geen probleem.
Was je toch niet van plan om er mee te gaan showen en/of fokken, dan so be it. Een hond loopt niet op zijn tanden en de perfecte hond moet nog geboren worden.