Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door amber2
Eet je kat ook kippenbotjes? Anders moet je in elk geval wel zorgen dat ze een andere calciumbron hebben als je veel vlees naast het kvv ervij geeft (bijvoorbeeld gemalen eierschalen). Als dit zo goed gaat met verschillende soorten vlees zou ik dat inderdaad geven en geen brokjes. Om een kat snel wat dikker te krijgen is Prins versvlees voor katten wel een goed idee omdat dat een erg hoog vetgehalte heeft (25 %); onze eigen kat is er snel van op gewicht gekomen in elk geval! Of zelf wat vet/olie toevoegen zoals Femke zegt kan natuurlijk ook.
Door boskat
Ze hebben wel eens kippennekjes gehad van mij ,moest het wel heel fijn maken ,voor ze er van gingen eten ,maar ook dat lust ze wel
Het probleem is dat ik hier geen kippennekken kan krijgen,heb al bij een paar slagerijen gevraagd,de een zei gelijk ,nee en de ander heeft het wel geprobeerd ,degene heeft ook lamshart voor me besteld
Ik heb wel zalmolie ,maar zodra ik dat er doorgooi dan moeten ze het niet
Olijfolie heeft ook nogal sterke geur voor katten ,moet maar zonnebloemolie of tarwekiemolie oid zien te krijgen en proberen dan
Door boskat
Kan in ieder geval proberen de poes aan de schapenvet snippers te krijgen :D
Bedankt voor de tip Femke
Door Nelly
boskat schreef: Ze hebben wel eens kippennekjes gehad van mij ,moest het wel heel fijn maken ,voor ze er van gingen eten ,maar ook dat lust ze wel
Het probleem is dat ik hier geen kippennekken kan krijgen,heb al bij een paar slagerijen gevraagd,de een zei gelijk ,nee en de ander heeft het wel geprobeerd ,degene heeft ook lamshart voor me besteld
Ik heb wel zalmolie ,maar zodra ik dat er doorgooi dan moeten ze het niet
Olijfolie heeft ook nogal sterke geur voor katten ,moet maar zonnebloemolie of tarwekiemolie oid zien te krijgen en proberen dan
Probeer eens om bij een poelier kippenekken te krijgen, daar haal ik ze ook altijd.
Door Mevroi Kruim
boskat schreef: we hebben hier geen poelier,zelfs die op de markt is er al weken niet meer :'(
Met vakantie misschien?
Door jeanne
ik kan hier ook nergens meer aan kippennekken komen.
Mijn hoop is gevestigd op de poelier waar Renate af en toe heen gaat ;)

trouwens, Sjonnie heeft laatst bijna een hele kippevleugel opgepeuzeld, met bot en al.
Toch vind ik het eng, zo'n klein katje dat botjes kraakt, maar dat ligt gewoon aan mijn mutserig gedrag :-[
Ik vind haar zo klein in vergelijking met die bassets van mij, hahaha.
Door boskat
Ze eten hier geen hele kippennek ,moet het echt fijnsnijden ,de hond snijdt ik grotere stukken ,maar een hele begint die ook niet aan ;D
Heb alvast een vleesmolen net op de kop getikt via marktplaats
Een Alexanderwerk Reimscheid nr 12
Zodra ik die krijg kan ik toch ook kipkarbonades gaan malen ,heb ik gelezen?
Dan voorziet dat toch ook in de calcium behoefte en morgen om c b en hopen dat ze dat lust
Door Mevroi Kruim
Zo heee, een 12! Die maalt wel behoorlijk grof, maar idd, je kunt er de botten uit de kipkarbo's mee malen. Ik merk wel dat mijn katten de kippennekken en vleugels beter eten dan de stukjes bot die soms uit de molen komen. En ik heb een nr. 10. Gelukkig heb ik 2 extra kliko's/otto's, die eten de restjes kattenvoer met graagte ;D De vleugels mep of knip ik, de nekken gaan bij 4 katten zo naar binnen, de minikat-zonder-kiesjes krijgt ze gemept.
De krabo's fileer ik trouwens, ik maal alleen de botten (dwz, mannie doet dat ;D) maar ik laat wel redelijk wat vlees aan de botten, dan malen ze beter en gelijkmatiger.
Door Loeka
Hoi Boskat,

Niet aan de brokken beginnen hoor. Ik ben het helemaal niet met de "ervaren" fokker eens dat je het vlees al bijvoer moet zien. Ik heb hier een Somali poes die volledig op vers staat, voornamelijk KVV met daarnaast nekken, vleugels, riblab enz. Zij heeft een nest van 5 groot gebracht, ook de kittens zijn aten meteen vers. Carnibest vind ik ideaal om als eerste vaste voedsel aan te bieden aan de kittens omdat het zo fijn gemalen is.

Wel raar dat je poes nog zo weinig weegt, mijn Somali-meisje weegt 4 kilo met 1,5 jaar. Weet je niet iets van de lijnen waar zij uit komt? Zijn die toevallig ook niet kleiner van stuk dan een gemiddelde Noor?
Door boskat
Haar moeder is inderdaad niet zo erg groot, ook niet klein en mager , zie er voorouders bij staan die behoorlijk groot zijn
Heb Sophie gisteren nog even gewogen was ze 2840 gram
Dat andere gewicht kwam ik achter ineens ,was al van een maand of wat terug,maar dan nog mag ze wel boven de 3 kg zitten al
Van de andere poes wist ik dat ze uit lichtere kleinere noren kwam,die was met een jaar en zelfs met 2 jaar ook niet zwaarder ,nu is ze 3 en weegt iets van 3800 gram ,gecastreerd en wel
Maar goed ze zien er allemaal heel gezond en glanzend uit en hoop nu Sophie haar gewicht nog iets omhoog te krijgen,met van alles en inderdaad liever geen brokken
Het is echt wel een heel ervaren fokker hoor,maar vers vlees of cb als voeding wil er nog niet in
De kittens die je had,gaf je na het zogen meteen vlees, geen pap eerst ?
Op wat voor leeftijd ongeveer?
Vind dat wel interresant om te weten alvast
Door Loeka
boskat schreef:De kittens die je had,gaf je na het zogen meteen vlees, geen pap eerst ?
Op wat voor leeftijd ongeveer?
Ja meteen vlees(Carnibest Natuur), ik heb wel pap(van KMR) geprobeerd maar dat moesten ze hier niet. De eerste at met 4 weken kleine beetjes en de laatste begon met 5 weken.

Ik wilde ze toch ook aan blik en brok wennen, zodat ze alles lusten. Maar ze zagen het gewoon niet als eten. Pas later zijn ze uit zichzelf ook brokjes en blik gaan snoepen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door