Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sylvia
Als je frontline gebruikt wil dat niet zeggen dat je hond niet gebeten kan worden door een vlo, en als het 1 x elke twee maanden is kan het wel eens zijn dat de frontline aan het uitwerke.n is en er toch een vlo kans ziet even een hapje te proeven. Je hoeft dan inderdaad geen vlo te vinden die ligt allang ergens dood..

Anders kan het bv zijn dat hij allergies is voor iets in de omgeving wat periodiek terug komt, zoals zomers het wegspuiten van onkruid. of is er soms iets in je huis wat je elke twee maanden doet wat een reactie kan geven.
Door Jojo
Ik ben vanmorgen met Joey bij een bioresonantie-therapeute geweest. Voor meer info zie www.bioresonantie.nl
Zij heeft hem helemaal ´doorgemeten´en daar kwamen een aantal dingen uit naar voren. Ik weet het niet meer precies allemaal, maar het belangrijkste vond ik toch wel dat zn voer geen problemen oplevert en hem zefs goed doet. Wel had hij een metaalvergiftiging (hij heeft net vorige week een enting gehad, dus formaldehyde, aluminium en weet ik veel wat daar allemaal voor troep inzit zat nog in zn lijfje.....) en ook de frontline maakte hem ziek :(
Wat hij niet had was een vlooienallergie (wat een half jaar geleden wel uit een bloedtest kwam) en wel een huisstofmijt reactie (wat ook uit de bloedtest was gekomen)
Oh ja, hij had ook een candida schimmeltje bij zich, en die komt dus opzetten wanneer zijn weerstand om welke reden dan ook (entingen, frontline behandeling enz.) vermindert.
Ook nog een hormonale stoornis daar eigenlijk zn hele lichaam uit balans is, dat had ik ook al wel gemerkt omdat hij de laatste tijd errug hitsig is, hij likt grassprietjes, gaat dan kwijlen en klappertanden en wil onze kat berijden ::)
Pfff, al met al een heel verhaal, waar ik slechts die dingen van heb opgeschreven die mij bij zijn gebleven maar hij heeft meteen ook een behandeling gehad en over drie weken gaan we nog eens een keertje heen. Ik ben benieuwd................
Door Truus
Dat zijn nogal behoorlijk wat dingen die eruit kwamen.
Wat houdt het behandelplan nu in?
Ik hoop dat het nu eindelijk resultaat gaat opleveren.
Door Jojo
Truus schreef: Dat zijn nogal behoorlijk wat dingen die eruit kwamen.
Wat houdt het behandelplan nu in?
Ik hoop dat het nu eindelijk resultaat gaat opleveren.
Euh, tja. Ik ben daar zelf ook niet zo goed in om dat uit te leggen, kun je beter even de link aanklikken die ik opgaf ;)
Door Truus
Jojo schreef: Euh, tja. Ik ben daar zelf ook niet zo goed in om dat uit te leggen, kun je beter even de link aanklikken die ik opgaf ;)
O.K. ik ga eens lezen ;). Ik ben altijd zo'n iemand die alles van A tot Z wil weten voordat ik de deur uit ga.
Ik wil wel graag weten, wat ze met mijn hond gaan doen.
Door Jojo
Truus schreef: O.K. ik ga eens lezen ;). Ik ben altijd zo'n iemand die alles van A tot Z wil weten voordat ik de deur uit ga.
Ik wil wel graag weten, wat ze met mijn hond gaan doen.
Ik begrijp het helemaal ;D Maar in dit geval had ik zelf al ervaring met bioresonantietherapie (hele positieve resultaten) en was heeeel blij te horen dat er nu ook iemand was (en nog bij mij in de woonplaats!! :D ) die het op dieren toepast!
En je merkt er niets van, alleen dat de dieren tijdens de behandeling heel ontspannen worden en lekker gaan liggen slapen ;D Zelf heb ik nooit wat gemerkt van een behandeling ???
Door Nitus
Misschine is een reiningings kuur met bv Chlorella een idee? Daar zit een stof in die metalen aan zich bind:

Gebleken is dat de stoffen die zich in de celwand van de Chlorella bevinden, zich door een natuurlijk fixerend vermogen kunnen binden met zware metalen als lood, kwik en cadmium en zodoende een sterk reinigende werking hebben. De combinatie van deze reinigende stoffen noemt men ook wel de Chlorella Groei Factor (CGF).

Bron: http://www.chlorella-alg.com/ (daar kun je het ook goedkoop bestellen)

Ik hoop dat Joey snel van z'n jeuk af is, beterschap :-*
Door Jojo
Nitus schreef: Misschine is een reiningings kuur met bv Chlorella een idee? Daar zit een stof in die metalen aan zich bind:

Gebleken is dat de stoffen die zich in de celwand van de Chlorella bevinden, zich door een natuurlijk fixerend vermogen kunnen binden met zware metalen als lood, kwik en cadmium en zodoende een sterk reinigende werking hebben. De combinatie van deze reinigende stoffen noemt men ook wel de Chlorella Groei Factor (CGF).

Bron: http://www.chlorella-alg.com/ (daar kun je het ook goedkoop bestellen)

Ik hoop dat Joey snel van z'n jeuk af is, beterschap :-*
Hé, bedankt voor de goeie tip! Ik ga het meteen even overleggen met de therapeute :D (hij is nu nl. al behandeld en ik weet niet in hoeverre dit dan daarmee samengaat ???)
Door Nitus
Jojo schreef: Hé, bedankt voor de goeie tip! Ik ga het meteen even overleggen met de therapeute :D (hij is nu nl. al behandeld en ik weet niet in hoeverre dit dan daarmee samengaat ???)
Graag gedaan hoor :D, maar deze wijsheid heb ik niet van mezelf, dankzij een tip van Lizzy ben ik op deze site en Chlorella gewezen. En nu kan ik m'n nieuw verworven kennis weer doorgeven ;). Wat je toch allemaal niet leert op BP 8).

Denk ook dat het idd wijs is om te overleggen met je therapeute..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door