Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lil
Weinig verschil! We eten netjes totdat het stuk klein genoeg is om in een keer af te slikken (is dan nog zo'n 200 gram). Pens is nu eenmal hap slik, lekker.. :D
Door Karin
Mijn 2 kleine Malthezertjes krijgen ook een lap(je) pens van een ons(al heel veel voor hun) en dat gaat bij de Bobby in 3 stukjes naar binnen maar Simba krijgt m in 1 keer en dat gaat, na 1 keer teruggekomen te zijn in 1 keer naar binnen. Ach, zijn ze weer snel binnen denk ik dan maar, zeker handig als het regent.
Door Audrina
Leuk om te lezen hoe andere honden dat doen. :) Hier doen ze het allemaal weer anders. Mijn reuen krijgen elk een halve schapenpens (ca 500 gram) en mijn teven een kwart pens (ca 250 gram). Mijn oudste reu stopt meteen die hele lap in zijn bek, kauwt en 3 keer op en binnen 3 happen is het weg, voor mijn jongste reu moet ik het eerst aan hele kleine stukjes knippen anders wil ie het niet, mijn oudste teef gaat eerst een kwartier met d'r lap lopen zeulen en schudt hem eerst goed dood om er dan mee te gaan liggen en het op haar gemak op te eten en mijn jongste teefje gaat er meteen met haar voorpoten bovenop staan en gaat er dan aan trekken met haar bek en zo scheurt ze er stukken vanaf die in 1 keer in haar keel verdwijnen.
Door MarijeJoanne
Uh niet? :'(

Had ik een mooie schapenpens gescoord (dus niet schoongespoeld of wat dan ook, gewoon nog met de inhoud er nog in dus) laat mijn ene hond het dus mooi in zijn bakkie liggen. De andere heeft het wel opgegeten, maar geen spectaculair getrek of iets dergelijks.
Alle moeite er voor gedaan, slager/slachterij uitgelegd dat ik toch echt juist graag een vieze pens wou hebben, met moeite in stukken gekregen (3 messen ervoor uit de kast gehaald, met de een ging het nog moeilijker dan de ander, bijna niet vol te houden die geur joh), de hele avond heeft de keuken er naar geroken inclusief een net iets minder sterke geur in de woonkamer, en wat geven de hondjes? Stank voor dank!

De een at het dus helemaal niet op en de ander zag het ook niet als een bijzonder extraatje.
Misschien volgende keer beter? Hoop het wel, want heb nog voor een paar keer in de diepvries liggen.

Heb het trouwens in de bench gegeven, zodat ze juist niet de kans kregen om er het hele huis mee rond te slepen en uiteindelijk op het nieuwe vloerkleed neer te leggen en het daar te gaan opeten. 8)
Het trek en scheur werk hebben ze gelukkig wel ingehaald (waar het onder andere bedoeld voor was), met een gewone lap vlees de andere dag (moet toegeven, was ook wel taai, ook hier moeite om het in stukken te snijden voor verschillende dagen).
Door qyan
Qyan is en blijft een mieperd met eten, dat hij eindelijk pens eet is eigenlijk al heel wat ;D
Meneer eet geen grote stukken pens, laat staan een hele pens, want wat moet je daar nou mee.
Mee door het huis lopen en overal neerleggen dus, maar eten homaar >:(
Pens moet klein gesneden zijn.
Vervolgens wordt er voorzichtig aan de pens gesnuffeld, likje hier, likje daar, ja smaakt goed.
Stukje proberen dan maar, ja smaakt wel.
Vervolgens begint meneer te eten, maar niet hap slik weg, hij doet het rustig aan.
Grote en kleine stukken worden rustig gesorteerd, grote stukken laat ie liggen of spuugt ie weer uit, moet kleiner
(en de gekke baas maakt het nog klein ook :-[ ;D)
Zo at hij vroeger alle soorten voer :o
KVV is tegenwoordig sneller op iig en gelukkig de laatste tijd wel hap/ slik weg ::) ;D
Laatst gewijzigd door qyan op za 12 mar 2005, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
qyan schreef: Qyan is en blijft een mieperd met eten, dat hij eindelijk pens eet is eigenlijk al heel wat ;D
Meneer eet geen grote stukken pens, laat staan een hele pens, want wat moet je daar nou mee.
Mee door het huis lopen en overal neerleggen dus, maar eten homaar >:(
Pens moet klein gesneden zijn.
Vervolgens wordt er voorzichtig aan de pens gesnuffeld, likje hier, likje daar, ja smaakt goed.
Stukje proberen dan maar, ja smaakt wel.
Vervolgens begint meneer te eten, maar niet hap slik weg, hij doet het rustig aan.
Grote en kleine stukken worden rustig gesorteerd, grote stukken laat ie liggen of spuugt ie weer uit, moet kleiner
(en de gekke baas maakt het nog klein ook :-[ ;D)
Zo at hij vroeger alle soorten voer :o
KVV is tegenwoordig sneller op iig en gelukkig de laatste tijd wel hap/ slik weg ::) ;D
Precies Kai, ik dacht dat hij de enige was die zo liep te meuten met zijn pens. Ik heb het dit weekend geprobeerd om het heel te geven en hij loopt er inderdaad heel de tijd mee rond. Hij heeft het in zijn bench gelegd op de vloer en buiten en hij heeft er een heel klein stukje van af gebeten en toen vond hij het niet lekker meer, dus ik ga het voortaan ook weer snijden. Echt een lul is het af en toe.
Door Elvira
Het laatste stuk gaat naar binnen alsof het een sliert spagetti is. Op de rest kauwt hij een beetje (zeker voor zijn doen, weinig)
Door dazz
Hannes kauwt van de ene kant naar de andere kant zo'n halve kilo en trekt of scheurt niet. Hij is wel een 15 minuutjes ongeveer bezig. Het schuift dan langzaam beetje bij beetje naar binnen.
Laatst gewijzigd door dazz op do 04 aug 2005, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Debora
Sam sleurt het uit haar bakje al half kauwend naar ofwel mijn slaapkamer, of ze eet het op de bank waar ik net lekker zit te ontbijten :-X maar ze geniet er wel van :) alhoewel ik het idee heb dat het de laatste tijd sneller naar binnen glijdt dus ik zal de stukken maar eens wat groter maken...gewoon echt een lap van 500 gram ofzo
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door