Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ivonne
[quote="Nelly"]
[quote="Ine"]
[quote="Nelly"]
.....dan zal ik echt weer terug gaan naar bibi, al valt heel bp over me heen.

Ashley is m'n alles, en hij krijgt waar-ie zich lekker op voelt en het goed op doet.
[/quote]

??? Nelly, waarom zou heel BP over je heen vallen als je zou besluiten om weer Bibi te gaan voeren? Da's toch onzin? Het gaat er hier oa toch om dat men vers (dan wel kant en klaar danwel zelf gemaakt) aan de honden voert en dat je eigen hond het er goed op doet? En als een hond dat niet doet op merk X dan ga je toch naar merk Y of Z????

Ik zelf ken alleen maar Carnibest en dat bevalt goed. Maar..... zou Bas het daar niet goed op doen (en dat lijkt mij het belangrijkste punt) dan zal ik zeker niet schromen om een ander merk te proberen!

Zo simpel is het toch? [/quote][/quote]
Door Lizzy
Nou, mijn Dalmaatjes waren dus heel lang veel te mager op 1 kilo voer per dag. Je kon werkelijk alle ribben tellen. Misschien door de ongelofelijke hoeveelheid beweging die mijn Dalmaten hebben/zich toeeigenen. Zij zijn ongeveer 100 keer drukker dan iedere andere hond die ik ken.
Groetjes, Lizzy
p.s., ze krijgen nu dus 600 (Pinkel - 23 kilo) en 700 (Brutus - 30 kilo) voer. Ik ben benieuwd of ze het daar goed op blijven doen of weer te mager worden!
Door crutz
ook hier hebben ze een tijdje op 1 kg per hond gezeten,
Ace heeft dat nog steeds nodig, maar Damien is inmiddels terug naar 500 gram aangezien die een beetje dicht aan t groeien was ::) (zie je niet zo snel door zn vacht, maar was toch duidelijk te voelen ;D)

Ace verbruikt gewoon best veel EN ze zitten 24/7 buiten, denk dat dat ook wel scheelt en misschien dat Ace dan in de zomer ook wel wat minder kan hebben, maar dat zien we dan wel weer ;)
Door Helen
[quote="Lizzy"]
Nou ja, het kan gewoon zijn dat er iets zit (misschien de groente misschien iets anders) waar de honden aan moeten wennen of gewoon niet te pruimen vinden. Ik maak hier ook wel dingen die de honden gewoon niet lekker vinden. Pinkel lust geen kippenlever. Dus, als ik ergens kippenlever doorheen doe, dan staat ze gewoon te rillen van ellende. Kalfsvlees vinden ze hier alle drie niet te pruimen. Ik moet er schellevislever doorheen doen willen ze het eten..... Pinkel en Whoofer zijn dol op groentes, Brutus vindt het niet echt lekker. Brutus en Pinkel lusten geen biogarde yoghurt. Pinkel is weer niet echt dol op ei. Brutus vindt zijn granenpap momenteen NIET TE KNAGEN en dat weigert hij categorisch. Dus ja, schiet mij maar lek! Al die honden die vers/rauw krijgen zijn verwend en/of vinden bepaalde dingen gewoon niet te eten.

En daarnaast ben ik het ook wel met Paul eens. De meeste honden zijn te dik en krijgen teveel eten. Oh Roger, even ter informatie voor jou: je weet dat mijn honden bijna 1 kilo per dag per hond naar binnen werkte he (de Dalmaten). Nou... ehhhh..... ze zijn inmiddels alle drie te dik... (ook de Basset dus, maar die was altijd al een beetje aan de maat). INEENS! ECHT! We hebben de hoeveelheid voeding behooooorlijk terug geschroefd en zitten nu ongeveer op 600 a 700 gram (Dalmaten dan he - Whoofer krijgt nog minder maar die kreeg al minder). Vinden jullie het niet raar? Ruim 3 jaar lang heel magere honden gehad. Ze waren eigenlijk altijd te dun op 1 kilo voer per dag per hond. En INEENS worden ze op 1 kilo te dik! Dezelfde hoeveelheid beweging enzo... Raar he?

Groetjes, Lizzy
[/quote]

Dat ineens herken ik wel. Na een paar maanden op vers kon ik de hoeveelheid voer van Balou ook halveren. Maar dat had te maken met de overschakeling brok-vers. Maar zo na drie jaar is het wel raar ja..

groetjes Helen
Door Lizzy
Hoi Helen, ja, vind ik dus ook. Maar goed, het zal wel een raadsel blijven, denk ik..... Ik vind het niet zo heel erg hoor dat ze nu met minder af kunnen! Volgens mij is dat beter voor ze...
Door roger
<<Dat ineens herken ik wel. Na een paar maanden op vers kon ik de hoeveelheid voer van Balou ook halveren. Maar dat had te maken met de overschakeling brok-vers. Maar zo na drie jaar is het wel raar ja..<<

Helen, hoe zit dat overigens met dat TV optreden van Balou ?

Gr.
roger.
Door ine
Nelly, hoho!! ;)
Ik zeg niet, dat je CB moet voeren!! :-[ Dat weet je best!
Ik gaf even een vergelijk! Niet een aanmerking!!
Als jij het zo ziet/zag, sorry, maar dat was niet de bedoeling!!
Ik had al begrepen, dat Ashley aan de diarree was, vandaar dat mijn berichtje begon met: Even afgezien van de diarree!
Zodra het kan, neem ik weer mee hoor! Ik zou het verschrikkelijk vinden, als je zo nog lang door moest modderen!
Sterkte met Ashley en Angel!!
Door sylvia
. En als dat zo blijft, dan zal ik echt weer terug gaan naar bibi, al valt heel bp over me heen. Ashley is m'n alles, en hij krijgt waar-ie zich lekker op voelt en het goed op doet.
Nelly ik vindt dat je je mede barfplaats leden hier raar wegzet,ik geloof ook niet dat deze opmerking terecht is,en ik vraag me ook af waar deze reactie opgestoeld is? Wat jij wilt voeren is jou keus,ik geloof dat dat hier op de bp nog nooit aan de orde geweest is.
Ik vindt het dus een rare opmerking.
Door Nelly
Oké, jullie hebben gelijk, voelde me een beetje aangevallen :-[ En als Ashley niet in orde is ben ikzelf ook niet lekker, kan 'k niks aan doen. Maar nu lijkt 't weer goed te gaan, dus we bekijken het nog ff. En voor jullie allemaal, sorry hoor! :P Maar als Ashley ziek is, dan wordt ik een beetje gek ::) Alleen bij Ashley ??? Ja, Angel is hier nog nooit ziek geweest 8)
Door Helen
[quote="roger"]
<<Dat ineens herken ik wel. Na een paar maanden op vers kon ik de hoeveelheid voer van Balou ook halveren. Maar dat had te maken met de overschakeling brok-vers. Maar zo na drie jaar is het wel raar ja..<<

Helen, hoe zit dat overigens met dat TV optreden van Balou ?

Gr.
roger.

[/quote]

Was op 24 dec en vandaag!! Nederland 3 Pol en Poes 14:40 tot 16:00 uur. Is echt een leuk programma geworden. In het begin zie je haar eventjes en aan het eind echt heel vaak!!

groetjes Helen
Door Helen
[quote="Nelly"]
Oké, jullie hebben gelijk, voelde me een beetje aangevallen :-[ En als Ashley niet in orde is ben ikzelf ook niet lekker, kan 'k niks aan doen. Maar nu lijkt 't weer goed te gaan, dus we bekijken het nog ff. En voor jullie allemaal, sorry hoor! :P Maar als Ashley ziek is, dan wordt ik een beetje gek ::) Alleen bij Ashley ??? Ja, Angel is hier nog nooit ziek geweest 8)
[/quote]

Weet je wat bij Balou heel goed helpt als haar ontlasting net niet goed is. Een capsuletje darmbacterien van de Hema over haar voer heen. Dan is haar ontlasting altijd perfect. Misschien helpt dat bij Ashley ook.

groetjes Helen
Door Nelly
[quote="Helen"]
[quote="Nelly"]
[/quote]

Weet je wat bij Balou heel goed helpt als haar ontlasting net niet goed is. Een capsuletje darmbacterien van de Hema over haar voer heen. Dan is haar ontlasting altijd perfect. Misschien helpt dat bij Ashley ook.

groetjes Helen
[/quote]Op de bibi was Ashley z'n ontlasting altijd perfekt; het is weer minder sinds ik cb geef. Nu heeft hij niet meer echt diarre, maar tòch te weke ontlasting. En ze ruiken zo raar, allebei, eigenlijk stìnken ze :-X Of er nu toch weer een ontgiftingsfase aan de gang is? :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door