Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door geer
Hmmmm....ik las dit zo eens terug...en eigenlijk ben ik nu meer aan het 'nattevingervoeren' ;D gaan doen. Ze krijgen nog wel CB, maar ik stel veel vaker samen. Sophie krijgt nu rond de 360-400 gram per dag (weegt nu rond de 17 kilo en is wel uitgegroeid), Ted krijgt rond de 100-120 gram per dag. Eigenlijk bereken ik niets meer qua verhoudingen, alleen qua daghoeveelheid. Ze krijgen nu per week, verdeeld over 2 maaltijden per dag:

- 2 a 3 kilo CB (schommelt)
- penslappen
- Staarten met veel vlees
- Kuikens
- Vis (zalmkoppen, forel, sardines etc.)
- Kwartels
- Ribben met veel vlees
- kippen (dus van nek tot pootje en alles wat daartussen zit ;D)
- Orgaanvlees: lamshart, ballen, maagjes, lever, niertjes
- En verder wat karnemelk, af en toe wat groente of fruit, wat yoghurt, Huttekase etc. Soms visolie of wat probiotica.

Ik vond het veel te lastig om met een zo'n klein hondje en zo'n kleine vriezer alles precies te berekenen, dus dat doe ik niet meer. Ik sla alles in en voer de vriezer leeg. Gaat prima en ze vinden het heerlijK!
Door Pauline
Weet je Geer ik doe net zo als jij. Eigenlijk.... doe ik maar wat. Maar de heren groeien perfect, dus.... :D
Door geer
[quote="Helen"]
Zeg Geer, hoeveel betaal jij voor een kwartel?
[/quote]

Uuuuh...veel....1,98 de kwartel... :-[
Door geer
[quote="Lupa"]
maar je doet er 1 week mee?
[/quote]

Haha, nee, ze krijgen 1 keer per week een kwartel (of, Ted een halfje, Soof anderhalf ;))
Door Truus
Omdat je ook CB geeft, hoef je alles ook niet zoveel te berekenen toch? Wel zou ik de hoeveelheid willen weten en op de dagen dat ze CB krijgen, dit van die hoeveelheid aftrekken. Doe jij dat ook?
Door geer
Ze krijgen gewoon per maaltijd eenzelfde hoeveelheid. Ted krijgt per maaltijd rond de 50-60 gram, Sophie krijgt rond de 180-200 gram. Soms krijgen ze een maaltijd CB en een maaltijd ribben op een dag. Een andere dag krijgen ze een maaltijd pens en een maaltijd kwartel...enz.
Door Truus
[quote="geer"]
Ze krijgen gewoon per maaltijd eenzelfde hoeveelheid. Ted krijgt per maaltijd rond de 50-60 gram, Sophie krijgt rond de 180-200 gram. Soms krijgen ze een maaltijd CB en een maaltijd ribben op een dag. Een andere dag krijgen ze een maaltijd pens en een maaltijd kwartel...enz.
[/quote]
O,o.k....ja zo doe ik het ook, het scheelt een hoop werk met de berekeningen en ze hebben geen grote hoeveelheden nodig. Wel kijk ik of ze over het algemeen op langer termijn voldoende van alles binnen krijgen, dat doe jij ook zie ik ;)
Laatst gewijzigd door Truus op vr 29 jul 2005, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
Bij mij barfen ze compleet, maar ik zou geschuffeld (correctie: nog geschuffelder) worden als ik alles per dag op de gram moest gaan uitrekenen en afwegen/ Doe ik voor mezelf ook niet, en voor de kinderen heb ik d took nooit gedaan, en die zijn best wel groot geworden :o
Ik reken per 4 weken uit wat ze ongeveer moeten hebben aan orgaan, spiervlees, botten, en probeer dat dan in 1x in te slaan. Vervolgens graai ik in de vriezer en voer waar m'n pet naar staat ;D
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op vr 29 jul 2005, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
[quote="Kruimel"]
Bij mij barfen ze compleet, maar ik zou geschuffeld (correctie: nog geschuffelder) worden als ik alles per dag op de gram moest gaan uitrekenen en afwegen/ Doe ik voor mezelf ook niet, en voor de kinderen heb ik d took nooit gedaan, en die zijn best wel groot geworden :o
Ik reken per 4 weken uit wat ze ongeveer moeten hebben aan orgaan, spiervlees, botten, en probeer dat dan in 1x in te slaan. Vervolgens graai ik in de vriezer en voer waar m'n pet naar staat ;D
[/quote]
Maar jij kijkt toch ook naar de hoeveelheid per dag neem ik aan? Of doe je dat niet? ....heb ik het verkeerd begrepen? :-[
Ik bedoel niet de percentages maar de hoeveelheid voer ;)
Laatst gewijzigd door Truus op vr 29 jul 2005, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door geer
[quote="Truus"]
Maar jij kijkt toch ook naar de hoeveelheid per dag neem ik aan? Of doe je dat niet? ....heb ik het verkeerd begrepen? :-[
Ik bedoel niet de percentages maar de hoeveelheid voer ;)
[/quote]

Tuurlijk kijkt iedereen naar de hoeveelheden voer...anders zouden hier alleen maar dikke tonnetjes rondlopen ;D Maar ik kijk niet meer echt naar de verhoudingen, terwijl ik dat eerst wel deed. Vooral voor Ted stond ik af en toe kippenekjes in 3en te hakken zodat het zou 'kloppen'... Dat doe ik dus niet meer ;)
Door Mevroi Kruim
Ja hoor, ongeveer in ieder geval :D
Ze eten ongeveer 1 kilo per dag met z'n tweeen, maar bij mij betekent dat de ene dag samen 1,5 kilo, een dag niks, weer 1,5 kilo, 1 kilo, 1 kilo, dag niks, 2 kilo .... enz.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door