Moderator: Lizzy
Nitus schreef: Is een hondenzeem geen idee Helen? Ik vind dat ik met zo'n ding Gitte altijd veel droger krijg als met een handdoek, niet kurkdroog maar wel een stuk droger.Ja inderdaad, werkt heel goed. Als je dan ziet hoevaak je die zeem uit moet wringen, komt er meer vanaf dan met een handdoek.
Lupa schreef: helen als je kuma went aan een fhoon kan ze ook een blazer hebben, ik zou dat echt dan gaan doen want een hond 3 a 4 uur nat is never goed, niet voor de vacht en niet voor de botten lijkt me.Wat is een blazer precies? Heb je een foto?
bernergek heeft zo een blazer het is een grappig ding maar het werkt perfkt, ik denk dat je daarmee een hoop ellende zou kunnen besparen, want in de zon of uit de zon het blijft nat en dat is makkelijk voor hotspotten
Lupa schreef:Poeh, da's erg veel geld.
dit is wat bernergek heeft het is een prima ding voor het huiselijk gebruik het kost geloof ik ongeveer 75 euro
Lupa schreef: oh,als dat veel ellende zou unnen besparen vind ik niet veel geldWat is het verschil tussen zo'n blazer en een gewone fohn?
Lupa schreef: de kracht van de lucht, met de blazer ga je tot aan het huid de fhoon is opperlakkig en het duurt erg lang.oh ok!! Een vriendin van mij heeft een groothandelpas. Ik zal haar eens vragen wat hij bij de groothandel kost.
een blazer "blaast"het water eruit en het is kou lucht
Helen schreef: oh ok!! Een vriendin van mij heeft een groothandelpas. Ik zal haar eens vragen wat hij bij de groothandel kost.Degene die ze importeert is Jetty van der Hulst uit Den Haag. http://www.jetty.nl/
Helen schreef: oh ok!! Een vriendin van mij heeft een groothandelpas. Ik zal haar eens vragen wat hij bij de groothandel kost.Ik vond het ook best wat geld, maar met die drie langharige hier heb ik er erg veel profijt van, niet alleen als ze nat zijn, maar ook om ze na het wassen goed uit te blazen zodat ze een stuk sneller door de rui heen zijn. Die blazer ziet er raar uit, maar hij werkt super.
Helen schreef: Kuma heeft vanochtend weer gezwommen en bij thuiskomst hebben ik mijn eigen fohn (die ik zelden gebruik) te voorschijn getoverd en haar daarmee gefohnd. Hij bleek erg goed te zijn en fiks hard te blazen en als je het neusje, zeg maar, ervanaf haalt is de lucht ook niet al te warm. Ze was binnen 5 minuten vrijwel droog. Ik fohn niet totdat ze helemaal droog is, heb ik van mijn eigen kapper geleerd. Ik heb haar tot bijna droog gefohn en even later droogde ze uit zichzelf helemaal op.Je kunt bij oude stofzuigers ook de slang aan de andere kant doen!
Dit voldoet voor mij primaEen blazer van 75 euri vind ik toch iets te dolletjes.
ine schreef: Je kunt bij oude stofzuigers ook de slang aan de andere kant doen!mm, bij die van ons kan het niet en die is toch echt zeeer hoogbejaard![]()