Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *elly*
pleuntje schreef: Het was ook niet echt een schor geluid. Meer een verslikgeluid, waardoor je gaat hoesten. Ik schrok wel heel erg toen ik het hoorde.
Als ik dit zo lees zou het ook reversed sneezing kunnen zijn, oftwel andersom niesen. Het is dan ook net of je hond aan het stikken is.
Door qyan
pleuntje schreef: Nee, ik wist het wel. Maar omdat hij op cursus ging wilde ik risico uitsluiten. Tenminste zover mogelijk.

Of ik een volgende enting ga geven hiermee daar heb ik mijn twijfels over.
Welk risico wil je uitsluten dmv het enten van kennelhoest ???
Ze kunnen gewoon kennelhoest krijgen en net zo erg als een niet-geente hond.
Het is gewoon de grooste onzin enting die er is en in mijn ogen zelfs geldklopperij ook. ;)
Alle geente honden bij ons op de vereniging hebben kennelhoest gekregen, en de meeste zijn ook niet recentelijk geent en zelfs al een tijdje terug geent, op een enkeling na dan die 2 weken voor de uitbraak is geent.
Alle honden die niet worden geent hebben geen kennelhoest gekregen en we zijn inmiddels al een maand verder.
Dus wat heeft die enting voor zin.
Geent of niet geent, ze kunnen het krijgen en in beide gevallen is hoestdrank vaak voldoende.
Door Ine
pleuntje schreef: Nee, ik wist het wel. Maar omdat hij op cursus ging wilde ik risico uitsluiten. Tenminste zover mogelijk.

Of ik een volgende enting ga geven hiermee daar heb ik mijn twijfels over.
Lezen Helga, heel veel lezen hier! ;)
Door romila
Op advies van de fokker geef ik ze,als ik ze verdenk van hoesten, HoningDenneknopsiroop van het Kruidvat en haring. Mijn honden zijn alle 3 geent (neusspray) omdat ze mee gaan naar dierenpension en daar moet het...anders zou ik ut ook niet doen!!
Door pleuntje
Ik heb hem na gisterenochtend niet meer horen hoesten, dus denk niet dat het kennelhoest is.
Maar ik houd het uiteraard wel in de gaten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door