Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ine
jolly64 schreef: Wie is corine???
Ik heb een zaak gevonden op internet in mij woonplaats Den Haag die eend/rijst verkoopt maar niet echt dichtbij
Maar ik denk dat ik eerst duckvoer ga poberen
Gr Jolanda
Corine is de eigenaresse/maakster van Carnibest! ;)
In je eigen woonplaats te koop?
Wat een mazzel, ik rijd er aardig wat kilometers voor! :-\ :-X
Door roger
<<Maar ik denk dat ik eerst duckvoer ga poberen<<

Jolanda,

Corine is de fabrikante van Carnibest als ik het goed begrijp, en natuurlijk kan zij je verder helpen, maar dat kunnen ook alle andere fabrikanten.

De merken die het meest aan bod komen op barfplaats, zijn in alfabetische volgorde :
AHV, Bibi, Carnibest , Duck en Energique.
Komt eerstdaags nog een zesde op de markt nl. Bandit.

Persoonlijk ken ik alleen maar Bibi en AHV, en beide waren m.i. prima.
Niet dat ik die voer,ik heb verder ook geen enkele band met gelijk welke fabrikant, ik stel zelf samen en zal dit altijd , in de mate van het mogelijke blijven doen.

Vermits geen van de zes opgesomde merken , op hun etiket, tot op heden geen duidelijk beeld weergeeft van wat er precies inzit, moet je gewoon zelf uitzoeken op wat voor merk je hond het het beste doet.

gr.
Roger.
Laatst gewijzigd door roger op vr 26 dec 2003, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ine
Omdat er sprake is van een voedselallergie, en daardoor eend/rijst geopperd werd, heb ik gereageerd!
Maar, neem dat, wat jij denkt dat goed is!
Laatst gewijzigd door ine op vr 26 dec 2003, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roger
<<
Ine schreef: Omdat er sprake is van een voedselallergie, en daardoor eend/rijst geopperd werd, heb ik gereageerd!
Maar, neem dat, wat jij denkt dat goed is!
<<

bovenstaand stukje tekst eindigde eerst anders: namelijk met het zinnetje "Maar Roger helpt je wel verder denk ik"

Dit zinnetje is dan achteraf verwijderd.

Kan er mij eens iemand zeggen wat de waarde is van een forum waar er steeds maar één diepvriesvoer duidelijk de hemel ingeprezen word en al de andere rest systematisch word afgeschoten ?

Gr.
roger.
r
Door ine
Roger, ik was gewoon even boos! Heb ingezien, dat het niet eerlijk was en heb het verwijderd!
Ik brand niets af! Het gaat hier om een hond met vermoedelijk een voedselallergie.
Iemand opperde eend/rijst. Dit is een voer speciaal voor dit soort problemen. Ik weet geen ander merk, die dit in z'n assortiment heeft!
Door roger
<<[author=Ine link=board=8;threadid=1572;start=15#msg34374 date=1072452554]
Roger, ik was gewoon even boos! Heb ingezien, dat het niet eerlijk was en heb het verwijderd!
Ik brand niets af! Het gaat hier om een hond met vermoedelijk een voedselallergie.
Iemand opperde eend/rijst. Dit is een voer speciaal voor dit soort problemen. Ik weet geen ander merk, die dit in z'n assortiment heeft!<<

OK Ine, das een eerlijk antwoord en dat waardeer ik ook.

Ik denk dat we met zijn allen gaan proberen niks af te branden , dat we dan samen een stuk verder gaan komen, en dat moet uiteindelijk de bedoeling zijn van een onafhnakelijk forum dat het goed voor heeft met gezonde hondenvoeding.

gr.
Roger
Laatst gewijzigd door roger op vr 26 dec 2003, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
In Den Haag moet er denk ik ook energique te koop zijn. Dat is op veel plaatsen te krijgen. Ik voerde dit voordat ik barfde. www. energique .nl ( als dit nog niet gegeven was :D)

groetjes Helen
Door jolly64
Nee daar heb ik nog nooit van gehoord
bedankt voor de tip
Ik heb inmiddels via mail contact gehad met een adres voor carnibest
Maar ben nog steeds aan het lezen op dez site vind het allemaal erg interessant en leerzaam
Je hond is toch net een kind vind ikzelf en wil ook het beste voor hem
Gr Jolanda
Door Helen
Energique heeft ook een voer voor vacht-, huidproblemen etc. Nummer 4 geloof ik. Nanette de eigenaresse van energique kan je ook gewoon bellen. Nummer staat op site. Ik heb haar een jaartje geleden ook gewoon gebeld met wat vragen. Erg aardige mevrouw.

groetjes Helen
Door ine
Voor zover ik begrijp, heeft de hond van Jolanda een eliminatiediëet in brokvorm gekregen van de da!
Om dat diëet om te zetten in vlees, is voorlopig alleen Eend/rijst geschikt!
Door Helen
De pup krijgt hypoallergeen voer omdat hij troep at. En inderdaad als je vers hypoallergeen voer wilt geven is eend rijst van CB ook de enige die ik ken. Maar dikke kans dat als je gewoon uitsluitend vers voert dat hypoallergeen voer niet nodig is. Van bonzo zou ik ook jeuk krijgen ;D ;D

groetjes Helen
Door ine
Helen schreef: De pup krijgt hypoallergeen voer omdat hij troep at. En inderdaad als je vers hypoallergeen voer wilt geven is eend rijst van CB ook de enige die ik ken. Maar dikke kans dat als je gewoon uitsluitend vers voert dat hypoallergeen voer niet nodig is. Van bonzo zou ik ook jeuk krijgen ;D ;D

groetjes Helen
;D ;D ;DDaar heb je helemaal gelijk in!! ;)
Door jolly64
Dat was boffen vandaag
Heeft de dierenwinkel aan de overkant ook verse hypo allergeen voer ingevroren van ENERGIQEU ;D
Ik heb gelijk een pakje megenomen en hij vind het lekker
De eigenares heeft ook een hond die op hyppo allergeen is en het is altijd in voorraad omdat ze toch moet bestellen voor haar eigen hondje
Het schijnt dat rodi ook dat hyppo allergeen voer heeft
Hoef ik gelukkid geen extra vriezer aan te schaffen voor de hond
Gr Jolanda
Door Helen
jolly64 schreef: Dat was boffen vandaag
Heeft de dierenwinkel aan de overkant ook verse hypo allergeen voer ingevroren van ENERGIQEU ;D
Ik heb gelijk een pakje megenomen en hij vind het lekker
De eigenares heeft ook een hond die op hyppo allergeen is en het is altijd in voorraad omdat ze toch moet bestellen voor haar eigen hondje
Het schijnt dat rodi ook dat hyppo allergeen voer heeft
Hoef ik gelukkid geen extra vriezer aan te schaffen voor de hond
Gr Jolanda
Fijn voor je!! Het is in die kleine verpakkingen alleen een stuk duurder dan ik grootverpakking.

groetjes Helen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door