Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Ik weet wel heel zeker dat het goed gaat komen met Pinkel. Ze zal ook nu wel pijn krijgen, maar dat gaat allemaal wel weer over en dan heb je een nieuwe hond!

Wij gaan volgende week met onze pup naar Dorit. Timmie is nu goed. Dat wil zeggen haar nek en rug zijn recht. Ze piept soms nog 's nachts maar niet veel meer. Volgens Dorit heeft ze langer nodig om te herstellen omdat ze al oud is. En ze moet op iets warms liggen 's nachts, dus ik ga op zoek naar een soort verwarmingsmatje ofzo.

De pup, is nu zes maanden en houdt haar kop steeds scheef, ze beweegt haat kop ook vreemd. De laatste keer dat ik met Timmie bij Dorit was, dinsdag, heeft ze even naar die nek geken en alle wervels stonden scheef volgens haar. Woensdag gaan we naar Noorden en dan gaat ze haar helemaal nakijken.
Ze moet tenslotte pakwerk gaan doen en dat is al een hele belasting voor de nek. Dus die moet wel goed zijn.
Hoi Tannetje,

Moet het iets zijn dat de hele nacht warm blijft? De enige optie is dan volgens mij een electrische onderdeken die je bijv de hele lacht op de laagste stand laat staan. Ik heb zelf een oude die je ´s nachts niet aan mag laten maar ik heb begrepen dat dat bij de nieuwere geen probleem hoeft te zijn.

En anders iedere 2 uur je bed uit om de hittepit weer in de magnetron te doen ;) :o
Ik heb een tijdje terug voor een nest kittens een verwarmingsmatje gebruikt dat ik bij een plantenzaak heb gekocht. Deze dingen zijn bedoeld om in het voorjaar in een onverwarmde kas al plantjes voor te kunnen zaaien. Ze zijn waterbestendig en je kunt ze gemakkelijk afdoen met een natte doek o.i.d. Ze bestaan in verschillende formaten.
By the way; zijn er meer mensen met oudere honden die zo stijf zijn 's morgens? Honden dan, van mensen weet ik het wel.

Als Timmie 's morgens opstaat loopt ze helemaal krom. Haar rug bol en haar kop scheef naar een kant. Dan rekt ze zich heel voorzichtig uit, soms piept ze dan van de pijn, dan schudt ze zich uit en dan is het weer goed, dan gaat ze rennen en springen en rollen en heeft ze nergens meer last van. Ik vind het heel vreemd.
Hitam schreef: By the way; zijn er meer mensen met oudere honden die zo stijf zijn 's morgens? Honden dan, van mensen weet ik het wel.

Als Timmie 's morgens opstaat loopt ze helemaal krom. Haar rug bol en haar kop scheef naar een kant. Dan rekt ze zich heel voorzichtig uit, soms piept ze dan van de pijn, dan schudt ze zich uit en dan is het weer goed, dan gaat ze rennen en springen en rollen en heeft ze nergens meer last van. Ik vind het heel vreemd.
De hond van mijn schoonouders heeft dat ook. Maar ja die is helemaal verrot..Die moet 's ochtends helemaal op gang komen, maar als ze op gang is lukt het wel weer enigzins.

groetjes Helen
Hitam schreef: By the way; zijn er meer mensen met oudere honden die zo stijf zijn 's morgens? Honden dan, van mensen weet ik het wel.

Kobus is nu ook niet meer de lenigste ;)
Als hij opstaat dan stept hij eerst even over de tegelvloer,maar daarna lukt het enigzins.
Zodra hij zijn insuline-spuit heeft gehad gaat hij vlug liggen om te slapen.
Heel de dag door is er dat stramme loopje van hem.
Ik hou hem nu zoveel mogelijk binnen met de kou.
Hij blijft anders buiten liggen en dat is nu net niet bevordelijk voor zijn oude versleten botten ;)
Door Ordell

Hoi Tannetje,

Vroeger heb ik ook diverse diensthonden gehad die wanneer ze 's-morgens vroeg, en dan vooral in de winter, ook eerst even goed moesten strekken om los te komen. Max heeft hier, ondanks dat ie ouder is dan de honden die het deden, helemaal geen last van en is met wakker worden meteen het mannetje. Dacht eerst dat het aan de voeding lag aangezien hij vers krijgt. Maar omdat jouw hond het heeft vraag ik me af of het de voeding is omdat jij ook vers voert en de honden nog binnen hebt liggen ook als ik me niet vergis. Zal dan toch van hond tot hond verschillen. Misschien erfelijkheid, wat de bloedlijn waar Max uit komt zijn allemaal ontzagwekkend fit tot op zeer hoge leeftijd.
Ik zou het anders ook niet weten ;)

gr.Ordell
Nou, ik merk dus niet erg veel verschil aan Pinkel. Hoewel ik denk (maar ik weet niet of het de wens van de gedachte is) dat ze blijer is. Het lijkt ook alsof ze beter reageert wanneer ik haar over haar rug aai. Tis moeilijk uit te leggen... Over 1.5 week gaan we op controle met haar.

Met Whoofer gaat het overigens ook goed. Hoewel we nu hebben gemerkt dat zij niet meer in staat is om lange wandelingen mee te lopen (we lopen ook een hoog tempo). Ze krijgt dan spierpijn en gaat dan echt lopen mokken. Dus, we hebben de Whoof-mobiel weer uit het vet gehaald en de afgelopen drie dagen heeft ze daar weer in gezeten en daar geniet ze zichtbaar van. Wanneer ze dan weer uitgerust is en haar spierpijn over is, dan geeft ze dat zelf aan door vaak uit de kar te springen.

Oh Tannetje, ik herken het niet bij mijn honden, maar wel bij mij zelf... Al mijn spieren en pezen zijn 's morgens verstijft. Het enige dat mij helpt is SRL druppels...

Groetjes, Lizzy
Ordell, de poedels zitten wel binnen!
SRL ken ik alleen in gelei vorm, dus er bestaan ook druppels? Ga ik meteen proberen.

Ik heb het ook als ik opsta. Ik kan zelf niet op mijn buik slapen omdat ik mijn nek niet zo ver kan draaien, het kan wel maar na 10 minuten verga ik van de pijn. Soms denk ik dat Timmie mijn nekpijn overneemt.
Timmie heeft verder gen arthrose en overdag is ze niet stijf. Alleen als ze in een krul heeft gelegen. En dat doet ze alleen 's nachts of als ze op een stoel heeft gelegen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door