Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Poedelpret
Hi,

Kan iemand mij vertellen wat de Missing Link
speciaal voor honden is / doet?
Ik heb het bij de vitaminen shop in de stad besteld
als een soort oppepper voor Ken na al die
antibiotica kuren. :P
Het was al 18.00 uur en ik wist wel dat het wel eens
meer genoemd was op barfplaats.

Thanks!
Door Lizzy
Dit zit er in:

INGREDIËNTEN
lijnzaad, (Glucosamine sulfaat in de Plus versie), melassestroop, rijstekiemen, gedroogde gist, zonnebloempitten, gevriesdroogde lever, gedroogde alfalfa, wortel, gevriesdroogd bot, vismeel, gevriesdroogde oester, gerstekiemen, gedroogde kelp, lecithine, knoflook en yucca Schidigera extract.

Tja...... Zal ik mijn mening geven over alle ingredienten?

Lijnzaad: Hoeveel moest je nou betalen voor dit spul? Lijnzaad bij de reformwinkel is namelijk heeeeel goedkoop! En gebroken lijnzaad oxideert heel snel, dus het beste neem je ongebroken lijnzaad en dit maal je zelf. Hoewel ik nog steeds van mening ben dat lijnzaad gewoon niet de beste omega 3 vetzuur leverancier is..... Het is namelijk een niet-actieve omega 3 vetzuur en deze moet omgezet worden in het lichaam. Visolie is een actieve omega 3 vetzuur en is in mijn ogen beter.

Melassestroop: what on earth moet een hond met stroop?! Niks dus....

Rijstkiemen: Ik weet niet wat een hond met rijstkiemen moet? Ik weet echt niet (kan niks bedenken ook) wat de hond hier nou van profijt uit moet halen...

gedroogde gist: idem dito. Wat moet een hond met gist? Ik vind gist overigens niet en nooit gezond. Niet voor de mens, niet voor de hond. Het bevat wel vitamines B maar er zijn ook vitamine B preparaten zonder gist en zonder de nadelige werking van gist.

zonnebloempitten: bevat omega 6 vetzuur. Een versetende hond heeft dit niet nodig.

gevriesdroogde lever: er gaat niks boven verse lever!

gedroogde alfalfa: prima spul. Bevat veel vitamines en mineralen maar er gaat niks boven verse alfalfaspruiten! Eenvoudig te kopen bij Albert Heijn of reformwinkel en nog eenvoudiger zelf te kweken!

wortel: er gaat niks boven verse wortel

gevriesdroogd bot: ???. Er gaat niks boven vers bot! Een hond op vers heeft dit echt niet nodig.

vismeel: is verhit geweest. Wat moet een hond met verhit vismeel? Niks!

gevriesdroogde oester: bevat vitamine D.

gerstekiemen: wat moet een hond met gerstekiemen? Ik kan werkelijk niks bedenken!

gedroogde kelp : prima spul, kelp. Bevat veel vitamine waaronder jodium en sporenelementen.

lecithine : dit vind ik op het Internet over lecitine: U hebt waarschijnlijk geen lecithinesupplementen nodig omdat de lever voldoende lecithine maakt om in de behoefte daaraan te voorzien. Bovendien zit lecithine in talrijke levensmiddelen, zoals eieren, sojaproducten, lever en pinda's.

Uit de meeste onderzoeken komt naar voren dat het geen zin heeft lecithinesupplementen te nemen. Gebleken is dat bijna alle lecithine die als supplement wordt gebruikt, in de darmen wordt afgebroken, zodat slechts weinig de lichaamsweefsels intact bereikt.

knoflook : goed spul. Er gaat alleen niks boven verse knoflook.

yucca Schidigera extract : dit vond ik op het internet (http://www.solgar.nl):

"Yucca wordt traditioneel gebruikt . Alhoewel er vele toepassingen van yucca bekend zijn, is artritis klaarblijkelijk de enige aandoening waarbij wetenschappelijk onderzoek werking heeft aangetoond. Dit sluit echter niet uit dat yucca bij andere aandoeningen niet werkzaam zou zijn".

===========

Ach, al met al kun je dit wel gebruiken als het niet al te duur is. Ik zou zelf niet meer uitgeven voor dit product als een paar euro per kilo. Als je het niet meer af kunt bestellen zou ik het zeker opmaken (en daarna nooit weer kopen). Als je het nog af kunt bestellen: dan zou ik dat zelf doen.

Na een antibiotica kuur zou ik liever probiotica geven (allerbelangrijkste) en een kuurtje chlorella + cat's claw.

Knoflook en alfalfa en wortel en zeewier en lever kun je zelf allemaal vers geven (hoewel lever al voldoende in KVV zit).

Visolie is sowieso een goed supplement en dus de moeite waard om te geven.

En al die andere genoemde ingredienten : daar heeft een hond echt geen pepernoot aan.....

Barfplaats wordt gesponsord door