wenche schreef:
Laatste keer dat meneer op de weegschaal stond, was hij 21 kg, zal nu zo'n 25 kg zijn denk ik 
Ik wil nu voorlopig beginnen met 1 a 2 keer in de week barfen 
groetjes wenche
We gaan uit van 2à3% van het lichaamsgewicht van je hond, dus van 25kg: = 750gr/dag of 5,3 gr per week (tenzij bij een puppy mag je tot 5% vh lichaamsgewicht gaan):
60% 50%vlees & 50%botten
15% groenten gepureerd rauw
15% orgaanvlees
10% tafelrestjes
per dag:
45gr :kippenvleugels, soepvlees, lamsribbetjes, stoofvlees, haantje, konijn, kalfsbeen
alle soorten vlees behalve varkens
9gr: groenten gepureerd rauw
9gr: kippenhart, kippenmaag, runderhart, vuile pens enz,,,
6gr: noten (rauwe)& zaden, volle yoghurt, rauw ei, restjes van tafel enz,,
per week:
3,15kg: kippenvleugels, soepvlees, lamsribbetjes, stoofvlees, haantje, konijn, kalfsbeen
alle soorten vlees behalve varkens
63gr: groenten gepureerd rauw
63gr: kippenhart, kippenmaag, runderhart, vuile pens enz,,,
42gr: noten (rauwe)& zaden, volle yoghurt, rauw ei, restjes van tafel, fruit enz,,
Natuurlijk als je niet volledig barf (ik dacht gelezen te hebben dat je barfen ging afwisselen met kvv), dan moet je je zo exact niet aan deze percentages houden.
Pluto krijgt zijn Duck & in de weekends barft hij. Hij krijgt dan vooral rauw spiervlees, af & toe een beetje orgaanvlees ( maar dit zit al voldoende in kvv), een bot om aan te kluiven of een bot met vlees aan om op te eten, rauwe vis, rauwe noten & zaden gemalen, rauw eitje & af en toe eens een goede kwak yoghurt
Als je ook kvv geeft moet je gewoon zien dat je op de dagen dat je je hond vlees geeft, genoeg geeft...maar dat merk je wel snel denk ik
Hopelijk ben je hier al iets wijzer mee ??? 8)
Lees ook altijd eerst in de bib de topic over het eten van botten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Veel succes!