Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door qyan
Eidos schreef: Ik hoop het ook wendy!! Al heb ik wel goeie hoop na de goeie verhalen over haar ... Veel succes meis!!
ik heb ook goede hoop! :D
en baadt het niet dan schaadt het niet.
maar ik denk dat zij meer voor qyan kan doen dan de fysiotherapeut die ik eerst had en zeker meer als de orthopeed.
ze wilde hem in ieder geval erg graag onderzoeken en behandelen ;D
Door Eidos
Heheheheheh dat denk ik dus ook !!! en fijn dat ze qyan zo graag onder behandeling wil nemen... zal voor haar ook vast een uitdaging zijn, waar ze vast een goed eind aan maakt ;) ;D.
Door SHIVA
hoi wendy nou ik wens je ook veel sterkte hoor het is iedere keer wel iets
maar hopen dat dorit meer met hem kan
gr shiva
Door diana
heee Wen !!!!
wat lees ik nu weer allemaal zeg!!!!
dacht dat het zo goed ging weer!!!
nou...ze kunnen tot zeker 24 maanden groeien hoor.
ik ben erg allert op overgewicht bij lady, maar wanneer de ribben makkelijk te voelen zijn vindt ik het prima.
ze hoeven van mij niet te zien te zijn.
toch waren ze allebij 2 kilo te zwaar bij de laatste controle.
hij noemt het ook geen overgewicht hoor.
kijkt ook naar de bouw van de hond.
Lady is kort van bouw compact...., maar door haar spondylose zijn we extra allert op haar gewicht.
we weten het nu ruim een jaar en ze is nog steeds zonder pijnstillers !!!
Kan nog jaren zo blijven zegt de d.a
Boy is lang van bouw.... en staat heel hoog op zijn poten.
daardoor mag hij ook niet te zwaar worden ivm het pakwerk.
om blessures te voorkomen.
hij is nu 28 maanden !! en we mogen hem nu pas..door extra te laten fietsen [ nou ja ik dan] wat meer spiermassa gaan opbouwen.
hij lijkt nu pas in hoogte te zijn uitgegroeid !!!
Door marja
Hoi Wendy
Omdat mijn Zara volgende week ook een elleboog operatie krijgt zou ik je wat willen vragen.
Heb jij gyan 6 weken in een bench gehad of mocht hij/zij binnen wel gewoon rondlopen?
groetjes Marja
Door qyan
marja schreef: Hoi Wendy
Omdat mijn Zara volgende week ook een elleboog operatie krijgt zou ik je wat willen vragen.
Heb jij gyan 6 weken in een bench gehad of mocht hij/zij binnen wel gewoon rondlopen?
groetjes Marja
hoi marja,
qyan is NIET geopereerd.
hij heeft gelukkig weinig last meer van die elleboog.
is nu afwachten tot 8 januari of er alsnog vocht in het elleboog gewricht komt en afwachten of hij weer gaat manken.
gaat hij weer manken en zit er 8 januari alsnog vocht in, dan wordt hij wel geopereerd.

ik kan je wel vertellen dat als hij geopereerd had geworden of 8 januari alsnog moet, dan gaat hij inderdaad 8 weken de bench in.
los in de kamer zou niet te doen zijn, want dan kunnen we hem onmogelijk rustig houden, daar is hij te druk voor.
dus dan had hij idd de bench in gegaan, ook vanwege het eventueel op de bank springen, het achterna zitten van de parkieten, maar ook gewoon voor zijn eigen rust.

qyan is dus nog niet geopereerd, maar mocht wel op de bank. zaken als op de bank en op bed zijn hier nu wel afgeschaft.

succes met de operatie!!! :-*
het schijnt dat ht revalideren belangrijker is als de operatie zelf, dus ik zou de bench aanraden. maar kijk naar je eigen hond. als je hem zo rustig genoeg kan houden lijkt een bench me ook weer overbodig.
veel succes in ieder geval.

gr wendy
Door qyan
diana schreef: heee Wen !!!!
wat lees ik nu weer allemaal zeg!!!!
dacht dat het zo goed ging weer!!!
nou...ze kunnen tot zeker 24 maanden groeien hoor.
ik ben erg allert op overgewicht bij lady, maar wanneer de ribben makkelijk te voelen zijn vindt ik het prima.
ze hoeven van mij niet te zien te zijn.
toch waren ze allebij 2 kilo te zwaar bij de laatste controle.
hij noemt het ook geen overgewicht hoor.
kijkt ook naar de bouw van de hond.
Lady is kort van bouw compact...., maar door haar spondylose zijn we extra allert op haar gewicht.
we weten het nu ruim een jaar en ze is nog steeds zonder pijnstillers !!!
Kan nog jaren zo blijven zegt de d.a
Boy is lang van bouw.... en staat heel hoog op zijn poten.
daardoor mag hij ook niet te zwaar worden ivm het pakwerk.
om blessures te voorkomen.
hij is nu 28 maanden !! en we mogen hem nu pas..door extra te laten fietsen [ nou ja ik dan] wat meer spiermassa gaan opbouwen.
hij lijkt nu pas in hoogte te zijn uitgegroeid !!!

diaan, je kent qyan toch, heeft altijd wat LOL.
van de harde mouw af geklapt en meneer liep mank.
maar het gaat inmiddels al uitstekend hoor, kan hem wel achter het behang plakken inmiddels >:(
bij qyan kon je 8 weken terug ook gewoon zijn ribbn al goed zien, dus te zwaar of te dik is hij echt niet.
duim maar voor ons dat het 8 januari nog steeds goed gaat, zodat we 11 januari weer VZH kunnen trainen en dan in maart examen doen ;D
Door marja
Wendy, bedankt voor je reaktie :)
Dat wordt dus een bench voor Zara :'(

Sterkte met gyan.
groetjes Marja
Door Helen
marja schreef: Wendy, bedankt voor je reaktie :)
Dat wordt dus een bench voor Zara :'(

Sterkte met gyan.
groetjes Marja
Ik las op een ander forum dat je waarschijnlijk toch voor de kalmeringsmiddelen gaat? Ik vraag me af of dat niet super schadelijk is voor een hond om zo lang aan de kalmeringsmiddelen te zitten.

groetjes Helen
Door Ivonne
Marja, mijn Bas is twee keer geopereerd aan zijn knieen en voor beide keren stond een herstelperiode van 3-6 maanden en rust, rust, rust.

De eerste keer heeft het idd een half jaar geduurd; Bas heeft gewoon meerdere keren per dag een ieniemienie wandelingetje gehad (6-8x) waarna hij zo moe was dat ie wel rustig was; naarmate de tijd vorderde (incl zijn herstel) konden de rondes weer wat groter. Verder heb ik met hem "hersengymnastiek" gedaan (oftewel snackjes zoeken) en verder had ik GEEN bench of kalmeringsmiddelen. De momenten dat ik niet thuis was en er ook niemand bij hem kon zijn heeft hij in de gang gelegen met de deur naar de woonkamer dicht. Door het hele huis lagen tapijtlopers voor een goede grip en al met al is het fantastisch gegaan.

Bas was bij de eerste operatie anderhalf jaar oud dus nog echt een speelse jonge hond en bij de tweede keer iets meer dan 2 jaar oud en eveneens een speelse enthousiaste hond.

Misschien moet je het gewoon even bekijken hoe het gaat; je kunt altijd nog aan de kalmeringsmiddelen of een bench.
Door marja
Hoi Yvonne,
Oh wat lekker rustgevend! misschien heb je gelijk en moet ik het eerst gewoon eens aankijken.
Ik had al aan de orthopeed gevraagd of ik vrij moest nemen, werk 's ochtends 3 uurtjes, maar hij zei absoluut niet nodig.
Ze mag in huis ook gewoon rustig rondlopen.
Het probleem is dat ik nog een hond heb en dat ze samen erg hard spelen.
Ik kan ze in ieder geval apart zetten als ik er niet ben.
Ik hoop maar dat ik me voor niets zo druk maak ::)

Goh en jij dan zeg. 3 tot 6 maanden, loop ik over 6 weken te zeuren ;D
Door marja
Helen schreef:

Ik las op een ander forum dat je waarschijnlijk toch voor de kalmeringsmiddelen gaat? Ik vraag me af of dat niet super schadelijk is voor een hond om zo lang aan de kalmeringsmiddelen te zitten.

groetjes Helen

Nou daar maak ik me eerlijk gezegd niet zo druk om hoor. Als het helpt doe ik dat gewoon. wat is nou 6 weken op een hondenleven!
Door tieneke
marja schreef:

Nou daar maak ik me eerlijk gezegd niet zo druk om hoor. Als het helpt doe ik dat gewoon. wat is nou 6 weken op een hondenleven!
Veel! :-X
Door marja
Ik vind het veel erger als ze 6 weken niets mag! ze mag niet buiten ze mag niet in de tuin ze mag niet spelen met onze andere hond en 's ochtends als ik werk moet ze in een bench.
Dat beest snapt daar toch helemaal niets van, kan haar energie nergens meer kwijt.
Dat lijkt me veel erger dan 6 weekjes een rustgevend pilletje!

groetjes Marja
Door tieneke
marja schreef: Ik vind het veel erger als ze 6 weken niets mag! ze mag niet buiten ze mag niet in de tuin ze mag niet spelen met onze andere hond en 's ochtends als ik werk moet ze in een bench.
Dat beest snapt daar toch helemaal niets van, kan haar energie nergens meer kwijt.
Dat lijkt me veel erger dan 6 weekjes een rustgevend pilletje!

groetjes Marja
Hoi Marja
Waarom vraag je het niet eens aan onze eigen Barfplaats (dierenarts)Tannetje voor een oplossing? ;)
Misschien heeft zij de gouden oplossing?
Tannetjeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door