Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jinxy
VERVOLG:

Ben gisteren voor de verandering eens met Jinx naar de DA geweest. ;)

DA was zeer te spreken over de vacht en de hele hond.
Ik heb de laatste zak nier dieet brokjes mogen tergugbrengen omdat ik die toch maar wat had staan. aardig hè?! Assistente vroeg of Jinx ze niet lekker vond..tja, toen maar hele verhaal verteld, ze zei niets ..........;D ;D

Morgen krijg ik hopelijk de uitslag van de bloedwaarden, over een week of 2 a 3 de uitslag van de ehrlichia.
Weet iemand waarom dat zo lang duurt? Ben ik vergeten te vragen....

Dus: DUIMEN!!??
Door Jinxy
Shit.... :-X :-\ :'( :(

Volgens mij klopt er iets niet helemaal.
Erytrociet is 6,06 norm.6 tot 9
NCH is 25,9 norm. 21 tot 25
Creatinine 141,4 mag zijn 97,5
GOD of ASD is 47 mag 44 zijn

Moet er wel bij zeggen dat Jinx 20 i.p.v. 24 uur nuchter was. Maar dan nog is de creatinine wel erg hoog...niet???

DA belt me nog over zijn interpretatie....
Door Lizzy
Jinxy schreef: Shit.... :-X :-\ :'( :(

Moet er wel bij zeggen dat Jinx 20 i.p.v. 24 uur nuchter was. Maar dan nog is de creatinine wel erg hoog...niet???

Mag creatinine niet 135 zijn?

Heeft je DA al gebeld?
Door Lizzy
Jinxy schreef: Shit.... :-X :-\ :'( :(

Wat is eigenlijk NCH en GOD/ADS?
Creatinine kan ook verhoogd zijn als de hond zich de dag ervoor veel meer dan normaal heeft ingespannen. Volgens mij worden er op dit moment verschillende maatstaven voor creatinine gehanteerd. Zie ook opmerking van Lizzy. Ik hoop dat je snel meer uitleg van de DA krijgt.
Door Jinxy
NCH = al sla je me dood...
GOD of ASD is een leverwaarde (Als in ASD en ALT)

Creatinine mag zijn( 60 + lichaamgewicht =97,5)
En ja, kan verhoogd zijn door inspanning etc. daarom heb ik Jinx extra rusig gehouden voor het prikken, had haar zelfs niet uitgelaten. :-\

Nou, je raadt het al.....nierdieetbrokjes.
Ik natuurlijk tegensputteren. Al mijn argumenten tegen werden van tafel geveegd door hun pro nierdieet.
Denk dat ze me nu een stomme koe vinden...

Ze wilden me wel in contact brengen met een voedingsdeskundige van Utrecht.....Dan kon ik mischien zelf wat koken voor mijn hond. Ik; ik kook niet voor mijn hond, alles krijgt ze rauw. Zij; Ja, maar toch, ndbrokjes zijn er speciaal voor gemaakt en je komt er met deze achteruitgang niet onderuit want de waarden worden tè snel slechter....(was ruim een maand geleden Creat. 114!!! nu 141,4!!!)

Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen :'( :'(
Ik had ècht het idee dat het heel goed ging. Ze stráált gewoon. ndbrokjes in geen geval meer.... :-\ :'(
Jinx ziet er echt topfit uit.....

En als ik me niet vergis is de eritocriet de waarde van nieuwe bloedcellen, toch? Nou dan is dat dus toch niet helemaal OK.....

Stomme teken! :'(

Heb de DA gezegd dat ik er even over moet denken, dat ik dan terugbel...
Door Jinxy
Hmm, ik heb net nog even de DA gebeld.
Ureum was dus 40 mag tussen 20 en 50 mg per dL zijn,
dus dat is goed.
Hematocriet was ook verbeterd. is nu 46,2 is ook goed.

Ga straks even een kopietje van de hele uitslag ophalen.
Door Femke
ik weet hte inet uit mijn hoofd hoor, maar geef je Jinx iets voor de nieren? Iets homeopatisch ofzo? Ik weet dat Peet ongelofelijk veel van nierproblemen weet.....misschien kan zij je inlichten? Ik geloof niet dat er maar 1 brok op de wereld is welke beter is dan vers. Enwat een brokkenfabrikant kan aanpassen in zijn brok, kun jij met vers ook aanpassen, alleen dan nog veel beter!
Door Jinxy
Femke schreef: ik weet hte inet uit mijn hoofd hoor, maar geef je Jinx iets voor de nieren? Iets homeopatisch ofzo? Ik weet dat Peet ongelofelijk veel van nierproblemen weet.....misschien kan zij je inlichten? Ik geloof niet dat er maar 1 brok op de wereld is welke beter is dan vers. Enwat een brokkenfabrikant kan aanpassen in zijn brok, kun jij met vers ook aanpassen, alleen dan nog veel beter!
Ik geef Solidago 2x daags 10 druppeltjes. Misschien meer?
Brandnetel 1 capsule en peterselie ± 2 eetlepels. Allemaal voor de nieren.
Vond het stom. DA had net een andere redenatie.
Van zelf kokkerellen komt nu alleen nog maar ellende.

Ik heb vanmiddag uit pure wanhoop Tannetje gebeld.
Desnoods rij ik van Geleen naar Almere, maakt niet uit. Als ik maar vers kan blijven geven.
Zij raadde me aan voorlopig niets te veranderen. Tenminste zolang de Ureum niet verhoogt en Jinx zich goed voelt. Uiteindelijk kun je dan nog altijd en gedeelte vlees door vet vervangen.

Peet, als je dit leest. Heb jij nog tips?

En Femke, wat brok betreft ben ik het helemaal met je eens. Op de nierdieetbrokjes spuugde Jinx de hele dag gal van de honger, dat werkt niet. En een berner met honger wil je gewoon niet in huis. Niets is meer veilig, en het klinkt stom maar het was echt niet te doen. Je loopt de hele dag op het arme dier te schelden omdat hij weer een plant of zak konijnenvoer heeft opgevreten. :-X ;D :-\

En als het dan fout gaat, gaat het maar fout. Ik wil alles doen bij machte maar Jinx haar levens kwaliteit is het belangrijkste. Liever 1 jaar plezier dan 1,5 jaar ellende.
Bovendien geloof ik ook niet dat die troepbrokjes haar leven verlengen.

Ga nu bidden en hopen dat het goed komt met mijn mafkees. Oh ja, Reiki wil ze nu wel. Mijn moeder geeft haar dat nu dus elke dag.
Door Jinxy
bernergek schreef: Ik heb helaas geen tips voor je, maar wil je toch even succes wensen, ik hoop echt dat het uiteindelijk toch de goede kant op gaat met Jinx. Ik blijf voor je duimen. ;)
Dank je :-* ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door