Ster schreef:
In Utopia geloof ik ook niet. Maar het accepteren met een houding van 'ooooooooh wat erg!!!! maar ja ik ben niet verantwoordelijk, helaas het gebeurt nu eenmaal, ik kan er niks aan doen' en vervolgens met oogkleppen op naar de slager is wat mij betreft het andere uiterste. Over je eigen centjes kun je namelijk voor een deel redelijk zelf beslissen 
En 'ja we weten het onderhand wel' ??? Lekker onverschillig in mijn ogen, maar ieder zijn eigen idee erover. Ik trek het mij aan en handel daar ook naar, maar niet iedereen doet dat en voor mij hoeft dat ook niet. Andere dingen trek ik mij weer niet aan. Narigheid is idd de realiteit, omdat de meeste mensen het geen moer uitmaakt, of we met zijn allen niet meer weten wat we eraan kunnen doen. Met die mensen kan ik prima door 1 deur. Alleen blijf ik me wel verbazen over mensen die tranen met tuiten laten over 1 fluffiekonijntje, maar zich wel volstouwen met iedere dag een hoeveelheid dierenleed. Dat vind ik een bittere tegenstrijdigheid. En dan heb ik het niet over wel of niet zelf slachten, dat is voor bijna ieder van ons een ver van de bed show. Het gaat me om de miljoenen schapen, kippen en koeien die zaterdags weer in overvloed onherkenbaar op de barbecue worden geflikkerd versus het gejammer om 1 knuffelkonijn.
Het gaat niet om onverschilligheid. Ik en de meesten hier zijn ons er heel goed van bewust wat er in de bio-industrie gebeurd. Feit is dat die dieren niet voor het hondenvoer geslacht worden, daar gaat hooguit het restant waar verder niemand meer iets mee kan naartoe. Dat geld voor het vlees wat in de brokken zit en ook voor het vlees wat ik hier bij de slager koop. Als ik het niet koop gaat het naar Rendac.
Waarom we het hier onderhand wel weten. Nou simpel, omdat je de zoveelste bent die er mee aan komt. We zitten hier op een rauw voer forum voor honden en promoten het voeren van rauw vlees aan je hond en/of kat en dan ontkom je niet aan het gebruik van vlees uit de bio-industrie. Het is voor veel mensen een grote stap, ook vaak financieel, om hun honden op deze manier te gaan voeren en wat we dan niet nodig hebben zijn opmerkingen om ze een schuldgevoel aan te praten dat ze geen biovlees kopen of hun eigen veestapel hebben. Het moet ergens een keer goed zijn. De bio-industriediscussie moet dan maar elders gehouden worden, want voor het terugdringen daarvan zullen mensen minder vlees moeten consumeren en zolang men daartoe niet bereid is en de prijzen van biologisch kunstmatig hoog gehouden worden zal het gebruik van bio-industrievlees noodzakelijk blijven. Heel vervelend, maar het zij zo.
Vegabrokjes voor een week zoden aan de dijk zetten....dacht het niet, of is de vleesconsumptie soms toegenomen sinds barf in nederland is geintroduceerd? En daarbij vraag ik me dan altijd meteen af waarom deze filmpjes e.d. altijd hier vertoond moeten worden, maar zolang men brokken voert krijg je ze niet te zien omdat men dat blijkbaar (en terecht

) niet als vlees herkent.
En verder is het fokken van het voer voor je eigen honden utopia. Ja misschien leuk als je 1 ienepien hondje hebt maar dan nog zou je een groot aantal konijnen moeten fokken en opmesten om voldoende materiaal te hebben en dan heb ik het nog niet eens over de lammeren en de runderen. Klinkt leuk allemaal maar is op geen enkel vlak haalbaar. Een keer een konijn kopen wat een leuk leven heeft gehad zou nog wel gaan, maar dan is de vraag waar je die dan koopt omdat " consumptiekonijnen " nu ook niet echt een wereldleven hebben.