Goede borstel of kam voor kat Carolien

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Plaats reactie

- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Carolien kan zichzelf niet goed verzorgen en ik merk toch dat, ondanks geregeld (ik denk toch iets te weinig :-[ ) kammen z'n vacht toch weer gaat vilten op éen plek (richting z'n staart natuurlijk ::) ).
Wie heeft er verstand van een goede borstel of kam voor een kat, ik vermoed dat hij geen htk-vacht heeft maar dikker.
Nu heb ik een slickerborstel en mensen-kam gebruikt maar dat is toch niet voldoende.
doranto
5-sterren
5-sterren

Re: Goede borstel of kam voor kat Carolien

Bericht door doranto »

Ik zou toch een slicker borsteltje adviseren. Het vergt even wat handigheid, maar met een goed slicker borsteltje krijg je zelfs vervilte vachten uitgekamd. Omdat je soms vaak over dezelfde plek moet gaan, en de pinnetjes scherp zijn, uiteraard heel goed opletten dat je de huid niet beschadigd.
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Voor onze Ragdolls hebben we ook een slicker borstel.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Ik dacht dat ik goed borstelde en kamde maar blijkbaar glijdt het er overheen waardoor ik dus snel het vilt mis.
Sowieso wil ik ook een supplement voor artrose gaan geven, ik ga het even vragen in de kattenhoek, dan kan hij misschien wat beter overal bij.
Ik heb deze borstel
Afbeelding
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Ik heb nu op beide heupen het vilt er uit, gelukkig. Carolien kreeg heerlijke longsnoepjes omdat hij zonder gemopper bleef liggen.
Het is boffen dat het een enorme lieverd is (als hij niet enorm schrikt :P )
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Van Beesteez (schrijf je dat zo?) zijn slickerborstels voor de kat te koop met van die bolletjes op de pennetjes. Die zijn dus niet scherp op de huid. Maar, ik weet niets van katten dus of zo’n borstel goed werkt weet ik ook niet. ::) Exact dezelfde verkopen ze ook voor de hond. Ik gebruik hem dus voor Ties.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Bolletjes op de pennen raad ik af. Je komt dan veel moeilijker of niet in de vacht, zeker als die geklit is. De werking van een slickertje is juist dat je steeds wat haartjes los trekt en zo langzaam maar zeker de klit uitpluist. Doordat de pennetjes krom zijn en beweeglijk haken ze wel in de vacht, maar schieten ze bij teveel weerstand eruit. Ze nemen wel steeds een paar haartjes mee. Het vergt wat geduld maar naar mijn ervaring is dit de beste optie. Het is een bepaalde techniek van het borsteltje op de klit zetten en dan schuin omhoog borstelen van de huid af. Zo is de kans om de huid te raken ook het kleinst. Of je legt je hand onder de klit als dat mogelijk is, en borstelt hem zo uit.

Plaats reactie