Knobbeltje

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Knobbeltje

zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Oke, honingzalf geen goed idee, gaan we niet doen ;)
Traumeel is in huis en okugest mocht ze wat misselijk zijn.
Ik heb over de sterilisatie lang nagedacht...pff waren symptomen daarvan (BMO) maar gewoon altijd duidelijk dan zou ik er niet zo over twijfelen. (En haar nu dus niet laten steriliseren) Maar het idee een gesloten BMO te missen, nu toch op due operatietafel en nu verder in goede gezondheid...Dan toch maar besloten om het nu gelijk te laten doen. En dan maar duimen dat vacht en gedragsproblemen uitblijven..
Wat ik dus echt ruk vind is dat ik niet bij haar mag zijn tot ze onder narcose gebracht wordt en niet bij haar mag wanneer ze wakker wordt :-X
Het is zo'n stresskip en het idee dat ze daar in zo'n hok zit te wachten tot ze aan de beurt is, met andere gestreste dieren, dat doet mijn gemoedsrust geen goed.
Mocht ze onrustig wakker worden dan wordt je wel gebeld.
Goed...we gaan er maar vanuit dat het allemaal goed gaat...
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

zurca schreef: ma 06 jul 2026, 13:54 Oke, honingzalf geen goed idee, gaan we niet doen ;)
Ik heb over de sterilisatie lang nagedacht...pff waren symptomen daarvan (BMO) maar gewoon altijd duidelijk dan zou ik er niet zo over twijfelen. (En haar nu dus niet laten steriliseren) Maar het idee een gesloten BMO te missen, nu toch op due operatietafel en nu verder in goede gezondheid...Dan toch maar besloten om het nu gelijk te laten doen. En dan maar duimen dat vacht en gedragsproblemen uitblijven..
Wat ik dus echt ruk vind is dat ik niet bij haar mag zijn tot ze onder narcose gebracht wordt en niet bij haar mag wanneer ze wakker wordt :-X
Het is zo'n stresskip en het idee dat ze daar in zo'n hok zit te wachten tot ze aan de beurt is, met andere gestreste dieren, dat doet mijn gemoedsrust geen goed.
Nou daar zou ik dus echt niet in meegaan >:( Desnoods ging ik naar een andere da.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Dat heb ik ook overwogen...heb zelfs de andere DA nog gebeld met de vraag of je daar als eigenaar erbij mag maar ook daar is dat niet gebruikelijk.
Weer naar een nog andere DA zie ik eerlijk gezegd ook niet zitten...weer eerst op consult voor je een afspraak voor operatie kan maken, wil die bult zo snel mogelijk eruit hebben :-[
Ga ze wel op hun hart drukken dat ze moeten bellen wanneer er te veel stress is en als het niet goed voelt blijf ik in de wachtkamer zitten.

Destijds bij Ziggy mocht ik erbij zijn met narcose en wakker worden. Dit was in onze vorige woonplaats dus heel andere DA maar eerlijk gezegd krijg ik daar ook vlekjes van als ik daaraan terug denk.... Daar had ik aangedrongen erbij te zijn, hadden ze ook liever niet...Achteraf gezien had Ziggy misschien beter afgeweest had ik er niet bijgebleven. Na de ok werd ze zo in de gang op de grond gelegd, er kon nog net een dekentje onder haar :-X :-X Uiteraard heb ik het daar niet bij gelaten maar ideaal was het allemaal niet.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Mijn honden zijn nog nooit onder narcose gegaan zonder dat ik daarbij aanwezig was. En ik ging daar ook niet mee akkoord hoor, no way.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Bob moest een roesje voor zijn ct scan en daar mocht ik gewoon bij blijven tot hij sliep. Hij werd ook weer slapend bij me teruggebracht. Het is voor mij niet perse een must.

Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

zurca schreef: ma 06 jul 2026, 13:54 Oke, honingzalf geen goed idee, gaan we niet doen ;)
Op zich vind ik even afwachten hoe ze uit de narcose komt prima. Ze kunnen soms beter zonder de eigenaar even rustig wakker worden dan met, en meteen van de leg raken. Dus met een goede belafspraak zou ik nog kunnen leven (of in de wachtkamer mogen gaan zitten op het moment dat ze klaar zijn en dan even afwachten). Maar zonder dat je erbij bent onder narcose brengen is voor mij echt een no-no. En ik zou zelf deze dierenarts zeggen dat je haar niet laat opereren bij hen, als je niet aanwezig mag zijn bij het onder narcose brengen. Klaar. En ja nee, dat is vervelend, moet je misschien wEEr een andere dierenarts gaan zoeken, echt balen, maar ik vind het gewoon niet OK om je hond onder narcose te brengen zonder de aanwezigheid van de baas. En behalve patiënt ben je ook gewoon klant he. Dit betalend tegenwoordig. Dussss... En het is jouw hond. Dus ik zeg niet "dus jij bepaald" maar je hebt wel rechten.
Kromfohrlanders
4-sterren
4-sterren

Bericht door Kromfohrlanders »

Ik zou het ook niet doen, niet bij een stresskip.

Bij Skye heb ik erop gestaan dat ik bij het onder narcose mocht zijn, omdat ik het simpelweg onverantwoord vond.
Was nog een heel gedoe. Maar goed, alles goed gegaan en heel tevreden over hen verder dus prima.

Later Ciske bij dezelfde DA voor dezelfde ingreep (sterilisatie).
Omdat Ciske een heel makkelijk, mensgericht hondje is, heel open, vrij, stabiel.. nu met tegenzin haar dus wakker aan de assistente meegegeven en na het wakker worden pas weer opgehaald.

Hoewel alles qua operatie goed is gegaan, kreeg ik er wel meteen gratis verlatingsangst bij.
Daar waar ik Ciske voor de operatie prima even alleen kon laten, of even met Skye apart weg kon (tijdens wedstrijden bijv.) kon dat nu opeens niet meer. Ze heeft zich letterlijk uit een metalen draadkooi bench gevochten om achter mij aan te kunnen. Dat ding had een compleet ander model gekregen. Complete paniek, bench volledig verbogen. Niet te doen.
Koste me 4 EMDR behandelingen om dat weer goed te krijgen.

Dat was dus wel eens maar nooit weer.

Ciske moet volgende week naar mijn eigen DA voor foto's. Heb er bij de afspraak meteen bij gezegd dat als ze een roesje moet, ik erbij blijf. PUNT, Valt niet over te discussiëren.

Een ander adres vinden waar je terecht kan zodat je er wel bij mag blijven is lastig, is balen, en kost tijd. Dat wil je nu natuurlijk liever niet.
Maar mijn ervaring is wel dat als je op je strepen gaat staan er veel mogelijk is, en anders is het wat het is. Dan maar wat later laten helpen.

Karen
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Waar was je voor de EMDR?
Kromfohrlanders
4-sterren
4-sterren

Bericht door Kromfohrlanders »

Bij Doggy Doe in Leeuwarden.
Ik had al wat cursussen daar gevolgd en heb een goede klik met Selma.
Het heeft Ciske goed geholpen.

We hebben het ook over Skye gehad, maar omdat Skye panisch reageert op halsbanden vermoeden we dat ze van die ellendige elektrische schok banden om gehad heeft en als ze die ervaring eenmaal heeft dan durfde Selma de EMDR technieken niet aan.

Karen
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Fijn dat het Ciske goed heeft geholpen!
Tis wel een heel eind bij mij uit de buurt...
Ik zal 's op zoek gaan naar een therapeut.
Dankjewel!
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Is ze inmiddels geopereerd?

Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk

zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Lief dat je er naar vraagt Hanna...

Ze is inmiddels geopereerd, ik had hier al eerder even gelezen maar had het nog niet kunnen opbrengen om te reageren.
Pippa heeft 2 grote operatiewonden die heel ongelukkig bijelkaar komen en er daardoor net niet genoeg huid was om prettig te kunnen hechten. Op dat punt staat het dus strak, het leek wel een stukje stof wat in plooien bijelkaar geregen was :-X :'( inmiddels is dat wel iets verbeterd maar goed is het nog niet. Ze hadden er extra hechtingen ingezet want ze waren bang dat het open zou springen.
We hebben echt vreselijke dagen en nachten gehad. En in het begin werd ik niet helemaal serieus genomen omdat ik bleef aandringen op meer of andere pijnmedicatie. Gelukkig uiteindelijk wel de DA zelf gesproken en die kon mij beter begrijpen. Inmiddels had ik zelf de bijsluiters van de pijnstillers al opgezocht en zelf opgehoogd. Toen we de pijn beter onder controle hadden ging ze weer eten. Alleen bleef er een groot probleem, ze wou niet gaan liggen. 24 uur heeft ze gestaan, ze viel letterlijk om van de slaap. Staand sliep ze in mijn handen. Haar vasthouden tegen me aan ging niet ivm de wonden. Ik ondersteunde haar met mijn handen onder haar kop en borst en dan deed ze wat korte slaapjes. Daar hebben we een sedatiemiddel voor gekregen wat ze in de avond krijgt.. dat helpt en zo krijgen we allemaal weer wat rust.
Vandaag op controle geweest. Ze waren heel blij dat de wond niet open was gegaan, de extra hechtingen zijn verwijderd en daarmee hebben we weer een beetje onze Pippa terug. Thuis gekomen is ze in haar favoriete mandje gaan liggen, dat kon ze afgelopen dagen niet.
Nu even kijken wat de nacht brengt, omdat ze heel de dag elke keer toch is gaan liggen heb ik haar nog niet haar "slaapmiddel" gegeven...

Spijt heb ik er enorm van...dit had beter geweest als ze haar een 2de keer hadden geopereerd. Maar ik ben geen dierenarts en moet dus vertrouwen op hun kennis en kunde..had ik hier ook maar enig idee van gehad dan had ik het niet zo gedaan.
Het bultje op haar flank was goedaardig, een tumor ontstaan vanuit een haarzakje. De melkliertumor is niet onderzocht, dat is volgens hun altijd foute boel nu of in de toekomst. Doordat het bij Pippa nog zo klein was en ze heel de melklijst hebben verwijderd is voor hun daarmee de kous af....gewoon verder zoals hiervoor.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ohwww wat heb ik het met jullie te doen :'( :'( :'( . Arme Pippa :'( :'( . En ook arme jij, omdat je dit aan hebt moeten zien :'( :'( . En haar zo hebt moeten ondersteunen om iets te slapen. Vreselijk. Wat een drama. En dit allemaal nog wel bij de 2de dierenarts :-X . Ben je zo zorgvuldig geweest, krijg je dit :-X . Iedereen maakt fouten he. Dus ook dierenartsen. Maar het siert ze niet dat ze er daarna zo mee om zijn gegaan :-X . Ik hoop zooooo dat het vanaf nu beter mag gaan met Pippa :-* :-* :-*
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Wat een drama :'(
Heel veel sterkte met je meisje :bigarmhug:
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer: