Bob heeft weer giardia, wat nu?
Moderator: Lizzy
-
hannabelgje
- 5-sterren

Re: Bob heeft weer giardia, wat nu?
Ja zou kunnen. Maar dat heeft wel altijd iets van rund. Dus geen nieuwe eiwitbron. Gisteren had hij kabeljauw en dat was heel erg bah zei hij. Gekookt ook nog steeds bah. De katten eten het gelukkig wel. Vanavond proberen we gans.
Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk
Fritzi vond kabeljauw ook echt goor. Ze at het pas als ik er ook wilde zalm doorheen deed....hannabelgje schreef: vr 05 jun 2026, 08:19 Ja zou kunnen. Maar dat heeft wel altijd iets van rund. Dus geen nieuwe eiwitbron. Gisteren had hij kabeljauw en dat was heel erg bah zei hij. Gekookt ook nog steeds bah. De katten eten het gelukkig wel. Vanavond proberen we gans.
-
hannabelgje
- 5-sterren

We zijn inmiddels weer een paar dagen verder en gans is bah en eland is bah. Ik had ook de glutenvrije carnibest kalkoen gekocht en dat is alleen kalkoen en dat eet meneer dus wel met smaak op. Terwijl hij andere merken met kalkoen dus niet eet. Is dat erge rotzooi de carnibest kalkoen diabetes versie?
Ingrediënten:
94% Kalkoen (hart, karkas, nek) lamsvet, zonnebloemolie, bietenpulp, mineralen en vitaminen
Er zit wel lamsvet in. Ja en zonnebloemolie (hoe verzinnen ze het!). Maar gut, als ie dit nou wel wil eten......
94% Kalkoen (hart, karkas, nek) lamsvet, zonnebloemolie, bietenpulp, mineralen en vitaminen
Er zit wel lamsvet in. Ja en zonnebloemolie (hoe verzinnen ze het!). Maar gut, als ie dit nou wel wil eten......
-
hannabelgje
- 5-sterren

Nou ja Bibi eet hij ook. Wat is dan beter? Bibi of deze carnibest?
Welke Bibi geef je ook alweer?hannabelgje schreef: ma 08 jun 2026, 10:33 Nou ja Bibi eet hij ook. Wat is dan beter? Bibi of deze carnibest?
-
hannabelgje
- 5-sterren

In principe eet ie ze allemaal, lammix, natuurmix, eendmix, kipmix bibivitaal, ree.
OK, dus eigenlijk doe je geen eliminatie dieet. Ik dacht dat dat de bedoeling was, een diersoort die hij nog niet eerder gegeten heeft? Maar dat is niet gelukt...? Maar goed, dan kun je Carnibest diabetes er ook prima bij blijven geven, voor de afwisseling!hannabelgje schreef: di 09 jun 2026, 14:32 In principe eet ie ze allemaal, lammix, natuurmix, eendmix, kipmix bibivitaal, ree.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Nee ik heb vanalles geprobeerd maar hij wil het allemaal niet eten. Was ook niet bedoelt om te elimineren, maar om de darmen een verse eiwitbron te geven. Dat schijnt dan beter te zijn, maar het gekke is dat ze zelf dogchef aanraadt terwijl dat gewoon rund, lam, kip of varken is. Lijkt me dat dat voor de meeste honden dan ook geen nieuwe eiwitbron is. Dus dan vraag ik me af hoe belangrijk het is. We hebben wel alle rommel verwijderd van hondenkoekjes, frolic en dat soort spul.
Ik heb even naar dat voer gekeken..... Doe maar lekker Bibi en Carnibest!hannabelgje schreef: do 11 jun 2026, 14:25 Nee ik heb vanalles geprobeerd maar hij wil het allemaal niet eten. Was ook niet bedoelt om te elimineren, maar om de darmen een verse eiwitbron te geven. Dat schijnt dan beter te zijn, maar het gekke is dat ze zelf dogchef aanraadt terwijl dat gewoon rund, lam, kip of varken is. Lijkt me dat dat voor de meeste honden dan ook geen nieuwe eiwitbron is. Dus dan vraag ik me af hoe belangrijk het is. We hebben wel alle rommel verwijderd van hondenkoekjes, frolic en dat soort spul.
Ik denk dat het in sommige gevallen echt kan helpen, om iedere vorm van irritatie in de darm weg te halen. Moet je er geen voer in gaan gooien waar dit in zit:
Kalkoen 58% (vlees, spiermaag, lever), Wortel 7%, Zoete aardappel 6%, Erwten 6%, Broccoli 4%, Boekweit 4%, Gele wortel 4%, Courgette 3%, Peterseliewortel 3%, Appel 0,6%, Calciumfosfaat 0,6%, Plantaardige oliën (zonnebloem, koolzaad) 0,5%, Visolie 0,5%, Calciumcarbonaat 0,4%, Kaliumzouten van organische zuren 0,3%, Cichorei 0,2%, Psyllium 0,1%, Gist (bron van mannan-oligosacchariden en bètaglucanen) 0,1%, Magnesiumglycinaat 0,1%, Zout 0,09%, Gefermenteerde suikers 0,05%, Salie 0,05%.
Zonnebloemolie, koolzaadolie
-
hannabelgje
- 5-sterren

We zijn inmiddels bijna door fase 1 heen van het RRR protocol. Hij heeft nauwelijks nog diaree, hij heeft meer energie, eet minder gras en is vrolijker. Ook eten gaat beter, hij komt me nu echt halen dat hij eten wil. Dat deed hij eigenlijk nooit. We zijn er nog niet want zijn drollen mogen van mij echt nog wel steviger en zijn energie mag ook nog omhoog. Wandelen wil hij nog steeds alleen in de ochtend, de rest van de dag moet je hem echt dwingen. Ik denk zeker dat we nu op de goede weg zijn. Qua eten krijgt hij voornamelijk Bibi en tussendoor Carnibest support. Zonder rijst.
Dat klinkt zeker niet verkeerd. En wat dat wandelen betreft, met deze temperaturen kan je niet verwachten dat je hond staat te springen voor een wandeling. ‘S ochtends gaat het nog net. Ties loopt nu ook niet meer. Ik heb hem in voer drastisch omlaag gezet.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ja maar voor de warmte wilde hij ook niet hoor.
Wow, maar dit vind ik al wel echt een grote vooruitgang! Wat ontzettend fijn! Wat is nu de volgende fase ook alweer?hannabelgje schreef: vr 26 jun 2026, 19:40 We zijn inmiddels bijna door fase 1 heen van het RRR protocol. Hij heeft nauwelijks nog diaree, hij heeft meer energie, eet minder gras en is vrolijker. Ook eten gaat beter, hij komt me nu echt halen dat hij eten wil. Dat deed hij eigenlijk nooit. We zijn er nog niet want zijn drollen mogen van mij echt nog wel steviger en zijn energie mag ook nog omhoog. Wandelen wil hij nog steeds alleen in de ochtend, de rest van de dag moet je hem echt dwingen. Ik denk zeker dat we nu op de goede weg zijn. Qua eten krijgt hij voornamelijk Bibi en tussendoor Carnibest support. Zonder rijst.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Fase 1 is alles wat er niet hoort uit de darmen halen en lever ondersteunen. Fase 2 is de darmen herstellen, Fase 3 is terugstoppen wat er wel in de darmen hoort.