Welkom in het BP-café!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Welkom in het BP-café!

Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Anne in Zweden schreef: ma 08 jun 2026, 01:33 Toch wel mooi dat ze zichzelf durfde te zijn in jullie gezelschap. Een goed teken, want een tweejarige husky mag nog best stuiterend door het leven gaan :D Had je het idee dat ze jullie herkende en blij was jullie weer te zien?

Ik hoop dat ze binnenkort met jullie mee naar huis mag!
Dat vind ik lastig omdat op dit moment iedereen een vriend is die je nog niet hebt ontmoet - of een beste vriend die je na tien jaar eindelijk weer ontmoet. Had ik al verteld dat ze enthousiast is? :biggrin2: Maar we zijn wel ok bevonden geloof ik. En dat is dus wel iets om aan te gaan werken want ik denk dat wildvreemden best van die zwarte snoet met felblauwe ogen onder de indruk kunnen zijn. En niet altijd snappen dat het knuffeltekort is….
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Ook wel fijn dat ze bij het asiel zo zorgvuldig zijn met het plaatsen van een hond. Voor jou/jullie wel balen dat het daardoor langer duurt maar de insteek is wel goed ;)
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Siberienne schreef: ma 08 jun 2026, 08:28 Dat vind ik lastig omdat op dit moment iedereen een vriend is die je nog niet hebt ontmoet - of een beste vriend die je na tien jaar eindelijk weer ontmoet. Had ik al verteld dat ze enthousiast is? :biggrin2: Maar we zijn wel ok bevonden geloof ik. En dat is dus wel iets om aan te gaan werken want ik denk dat wildvreemden best van die zwarte snoet met felblauwe ogen onder de indruk kunnen zijn. En niet altijd snappen dat het knuffeltekort is….
Als moeder van een grote enthousiaste donkerbruine boxer x galgo die ook te weinig verwend wordt thuis ::) , snap ik helemaal wat je bedoelt. :biggrin2: Je kunt bij Moa op tien meter afstand een eland laten oversteken, dan begint ze nog net niet verveeld te gapen. Maar laat op 300 meter afstand iets op twee benen oversteken en ze gaat er in volle vaart op af, want knuffeeeeeels! Gebeurt gelukkig niet zo vaak, en meestal gaat het dan sowieso om iemand die haar kent.

Maar als jullie blij zijn met Lykke, dan ben je al een heel eind en komt de rest ook wel goed. De organisatie waar wij onze huskymixen vandaan hebben zei altijd: voor ons is het belangrijkst dat mensen die een hond van ons willen, bereid zijn om met de hond te werken (in de zin van: moeite doen om de hond op een positieve manier te trainen als er iets aan- of afgeleerd moet worden). Iemand die een hond verwacht die alles al kan, alles perfect doet en nooit een misstap maakt, krijgt van ons geen hond mee.

Het klinkt alsof jullie organisatie ook niet over één nacht ijs gaat, en dus komt het vast en zeker helemaal goed met jullie en Lykke!
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Anne in Zweden schreef: ma 08 jun 2026, 12:21 Als moeder van een grote enthousiaste donkerbruine boxer x galgo die ook te weinig verwend wordt thuis ::) , snap ik helemaal wat je bedoelt. :biggrin2: Je kunt bij Moa op tien meter afstand een eland laten oversteken, dan begint ze nog net niet verveeld te gapen. Maar laat op 300 meter afstand iets op twee benen oversteken en ze gaat er in volle vaart op af, want knuffeeeeeels! Gebeurt gelukkig niet zo vaak, en meestal gaat het dan sowieso om iemand die haar kent.

Maar als jullie blij zijn met Lykke, dan ben je al een heel eind en komt de rest ook wel goed. De organisatie waar wij onze huskymixen vandaan hebben zei altijd: voor ons is het belangrijkst dat mensen die een hond van ons willen, bereid zijn om met de hond te werken (in de zin van: moeite doen om de hond op een positieve manier te trainen als er iets aan- of afgeleerd moet worden). Iemand die een hond verwacht die alles al kan, alles perfect doet en nooit een misstap maakt, krijgt van ons geen hond mee.

Het klinkt alsof jullie organisatie ook niet over één nacht ijs gaat, en dus komt het vast en zeker helemaal goed met jullie en Lykke!
Ik schreef ‘ik denk dat we haar kunnen geven wat ze nodig heeft, beweging, verwend worden en beetje training in zelfbeheersing’ :biggrin2: als het goed is gaan we haar vrijdag ophalen, en ik slaap nu al niet meer :biggrin2:
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Spannend :D
Nog 3 nachtjes (niet) slapen!
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Oeh nog ff wachten tot vrijdag.

Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk

dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Fijn dat jullie nu concrete datum hebben om haar op te halen!
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Siberienne schreef: di 09 jun 2026, 10:36 Ik schreef ‘ik denk dat we haar kunnen geven wat ze nodig heeft, beweging, verwend worden en beetje training in zelfbeheersing’ :biggrin2: als het goed is gaan we haar vrijdag ophalen, en ik slaap nu al niet meer :biggrin2:
Ik denk dat jullie droomadoptanten zijn voor zo'n asiel: mensen met verstand van husky's, actief in de buitenlucht en op de hoogte van de juiste trainingsmethoden. Dat kunnen ze nu natuurlijk nog niet hardop uitspreken (logisch dat zo'n organisatie wacht met de complimenten tot de hond een tijdje meedraait in het nieuwe gezin), maar ik durf te wedden dat ze elkaar stiekem highfiven daar, achter de schermen. :D

Nu nog even wakker liggen tot vrijdag, en dan een nieuw leven, met een teefje! Is dit de eerste keer dat jullie een dame in huis hebben?
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Anne in Zweden schreef: di 09 jun 2026, 12:52 Ik denk dat jullie droomadoptanten zijn voor zo'n asiel: mensen met verstand van husky's, actief in de buitenlucht en op de hoogte van de juiste trainingsmethoden. Dat kunnen ze nu natuurlijk nog niet hardop uitspreken (logisch dat zo'n organisatie wacht met de complimenten tot de hond een tijdje meedraait in het nieuwe gezin), maar ik durf te wedden dat ze elkaar stiekem highfiven daar, achter de schermen. :D

Nu nog even wakker liggen tot vrijdag, en dan een nieuw leven, met een teefje! Is dit de eerste keer dat jullie een dame in huis hebben?
Ja, en ze is nog intact. Dus daar moet ik me ook nog even in gaan verdiepen, hoe we dat gaan doen. Maar ze is nu net loops geweest. Dus we gaan het wel even zien. En ik ben wel benieuwd naar de verschillen. Wat we wel al hebben gezien: deze dame markeert onderweg ook, al tilt ze nog net geen poot op.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

doranto schreef: di 09 jun 2026, 10:42 Spannend :D
Nog 3 nachtjes (niet) slapen!
Precies :biggrin2:
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Siberienne schreef: di 09 jun 2026, 10:36 Ik schreef ‘ik denk dat we haar kunnen geven wat ze nodig heeft, beweging, verwend worden en beetje training in zelfbeheersing’ :biggrin2: als het goed is gaan we haar vrijdag ophalen, en ik slaap nu al niet meer :biggrin2:
;D ;D ;D Sterkte met wachten! :-*
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

pike schreef: di 09 jun 2026, 19:38 ;D ;D ;D Sterkte met wachten! :-*
Dank je. Ik heb vandaag boodschappen gedaan: voer, snacks, een vrolijk bloemen dekentje voor in de mand, een speeltje met zachte kleuren. Want ja, een meisje :biggrin2: de mevrouw in de dierenwinkel leefde helemaal mee! :)
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

Succes met wachten en heel veel plezier met de voorpret :D
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Siberienne schreef: Dank je. Ik heb vandaag boodschappen gedaan: voer, snacks, een vrolijk bloemen dekentje voor in de mand, een speeltje met zachte kleuren. Want ja, een meisje :biggrin2: de mevrouw in de dierenwinkel leefde helemaal mee! :)
Heb je al een roze halsband?

Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk

- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

;D ;D ;D
Ik lach om jullie omschrijving :biggrin2: niet om het niet meer kunnen slapen ;)
Het klinkt als de perfecte match!

Plaats reactie