Gaat niet goed met Fritzi..... en vraag over tuig

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Gaat niet goed met Fritzi..... en vraag over tuig

hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Hoe gaat het nu met je meisje? Heeft de dierenarts nog iets kunnen betekenen?

Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Lieffff van jullie :-* . Gisterenmiddag een uitgebreide acupunctuur behandeling gehad. Dat vond ze stevig maar na de behandeling is ze op de bank gekropen en heeft ze heerlijk geslapen. Ze heeft vannacht geeeeeeeen diarree gehad dus dat is al een groot pluspunt. Nu kijken wat de dag ons brengt.

Ze staat nu op Diarstop en Cerenia (ik heb daar een flinke discussie over gehad bij de dierenarts, vervanger van mijn eigen dierenarts maar hij wilde toch dat ik het zou geven, tegen misselijkheid/buikpijn) en heb twee Hill's Biome mee gekregen, daar heeft ze gisteren wel wat van gegeten. Ja, zelfs mevrouw Barfplaats geeft Hill's als het d'r uit komt :biggrin2: . Tot zover haar principes :biggrin2:
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Principes zijn leuk totdat blijkt dat ze in een individueel geval niet (meer) werken :-*
Fijn dat je een diarree vrije nacht hebt gehad! Hopelijk zet dit door een kan je je meisje toch nog even bij je hebben
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Fijn dat iedereen heeft kunnen slapen vannacht. En het is wat het is, werkt het op hills dan is dat toch helemaal prima.

Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk

kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Nou dat is voorzichtig goed nieuws
In ieder geval geen diarree gehad
En tja principes zijn er soms ook om op zij te zetten . Als dit goed hopelijk.
En wat acupunctuur kan doen zeg ongelofelijk :-*
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Nou, dat klinkt in elk geval als een kleine overwinning! Hopelijk heeft de acupunctuur langdurig effect - zou toch fijn zijn als jullie allemaal eindelijk weer gewoon kunnen doorslapen 's nachts :-X :-*
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

De dierenarts heeft flink aangedrongen op de Hill's. En ik dacht "OK, het is nu een kwestie van leven of dood". Dus nou daaaag principes! Wel een goede les. Jullie zijn mild voor me. Lief :-* :-* :-*

Acupunctuur is echt fantastisch. Kirsten heeft Fritzi echt gered, 2,5 jaar geleden met die nekhernia. En nu ook weer, ik sta gewoon versteld! Als ze niet eerder hoeft te komen om Fritzi in te laten slapen (ik duim en bid me de krampen): dan komt ze volgende week weer voor een acupunctuurbehandeling. Fritzi kan dat nu goed gebruiken, eens per week.

En doorslapen is echt een zegen. Sinds februari slaap ik bij Fritzi beneden en moet ik er gemiddeld 2 keer per nacht uit. Dat was in februari om bijv. een drolletje op te ruimen. Of haar bedje te verschonen als die te nat geplast was (dan wil ze er niet meer op liggen, dan gaat ze bij Sjoerd op schoot liggen en dan begint Sjoerd zachtjes wat te mopperen, springt hij de bank af, gaat wat rondlopen enzo :biggrin2: ). En dat breekt al wel op he, laat ik daar helder over zijn... Maar haar 3 keer per nacht moeten wassen, mijn hele bank moeten ontdoen van diarree en haar hele bed 3 keer verschonen : ik ga stuk. Ben ook geen 18 meer.
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

Jezus wat een zorgen! en je doet het maar ik weet uit ervaring dat je eigen energie en wilskracht ook ergens een grens heeft. En he als de brokken van Hills het nu wel doen; soit. Soms verandert er iets en dan moet je meebewegen. Hopelijk werkt dit in combi met de accupunctuur :-* :-* :-*
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Niks weg principes, het principe van 'liever brok dan inslapen' overruled nu gewoon ;)

Pfff super fijn dat je nu ook weer hebt kunnen slapen, dat maakt ook weer dat je weet beter kunt nadenken he. En voor Fritzi natuurlijk nog het allerfijnst dat het weer wat beter gaat. Ik duim voor een rustige week en dat jullie de komende periode van accupunctuur afspraak naar accupunctuur afspraak kunnen leven :-*
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Nou wat heerlijk eindelijk lekker doorslapen. Dat breekt je echt op zeker zo’n lange tijd.
Wat fijn van de acupunctuur
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Natuurlijk zijn we mild. Eigenlijk is de hills, wat voor rommel we het ook mogen vinden, nu een medicijn. Die neem je niet voor je lol, die neem je omdat het keihard nodig is.

Fijn dat ze zo op is geknapt!!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Kaela schreef: wo 27 mei 2026, 18:33 Natuurlijk zijn we mild. Eigenlijk is de hills, wat voor rommel we het ook mogen vinden, nu een medicijn. Die neem je niet voor je lol, die neem je omdat het keihard nodig is.

Fijn dat ze zo op is geknapt!!
Ja, dat is waar, ik zie het nu ook wel als medicijn. Maar dan nog, toch zijn jullie lief en mild want mevrouw Barfplaats geeft Hill's. Goeie reclame... Met de jaren word ik kennelijk flexibeler met mijn principes.....
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Trouwens, even voor de uitleg/duidelijkheid: sinds pak 'm een maand of 6 voelt Fritzi niet meer als er ontlasting aan komt. Ze laat het dus vallen waar ze ligt, staat, zit, loopt. Het waren altijd harde keuteltjes dus no problemo, even oprapen en wat Dettol erop sprayen, klaar. Maar als ze 's nachts ontlasting kwijt raakte en ze kwam tot de ontdekking dat ze had gepoept, probeerde ze dat met haar neus te begraven. Met als gevolg dat haar neus open ging. Ik heb toen eerst een babyfoon aangeschaft in de hoop dat als ik haar hoorde "graven", ik dat zou horen en dan de poep beneden even op kon ruimen. Maar dat werkte niet. Dus ben ik beneden gaan slapen. En dat ging goed. Als ik haar hoorde "graven", poep even opruimen, klaar en verder tukken. Maar ja, sinds kort heeft ze dus ook diarree en dat is een ander verhaal :-\ . Ze lag gisteren nacht diep in slaap, met haar bips in een hoop diarree. Dat was al eerder gebeurd en dat had geleid tot blaasontsteking.... Nou ja, dan gaat het natuurlijk allemaal niet lekker....
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Misschien gek
Maar kan je geen luier omdoen?
Zo zielig voor haar
Maar ook ruk voor jou
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

kiara schreef: wo 27 mei 2026, 19:44 Misschien gek
Maar kan je geen luier omdoen?
Zo zielig voor haar
Maar ook ruk voor jou
Nee, dat is niet gek en we hebben ook een heel regiment aan allerlei soorten luiers liggen! Maar als ze in de luier heeft gepoept en ze wordt wakker omdat ze wil verliggen, dan voelt ze dat toch en dan gaat ze als een gek rondjes draaien, op zoek naar de drol, die dan in de luier hangt. Dus nou ja, dat werkte ook niet....

Op zich vind ik het niet erg om beneden bij haar te slapen. En ik vind het ook niet erg om 's nachts (zoals vannacht :groupwave2: - toen was ik zelfs heel blij) een drol op te ruimen. Maar als alles onder de diarree ligt, vooral Fritzi zelf, dan is dat echt een ding. Zeker als dat 3 keer is. En ik vond het ook echt hond-onterend om haar in diepe slaap in een grote berg diarree te zien liggen :'( :'( :'( . Toen heb ik echt een potje heel hard staan janken in de tuin (waar zij het niet hoort). Maar goed, vannacht heeft ze geen diarree gehad, wel een heuse drol, dus daar ben ik dan super gelukkig mee. Alleen honden en kattenmensen kunnen blij zijn met mooie drollen volgens mij :biggrin2:

Plaats reactie