Klaagtopic

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Klaagtopic

Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

frodo quin schreef: zo 01 mar 2026, 21:30 Margriet is deze ochtend in mijn handen overleden. Gisteren nog oké, deze ochtend vond ik haar met een donkere kam en kon ze niet meer lopen. Ik heb haar naar binnen gebracht, pijnstillers gegeven en geholpen om comfortabel te kunnen liggen. Nog geen twee uur later is ze gestorven.

Het was duidelijk dat het deze keer echt haar laatste momenten waren en ze niet zoals vorige keren er weer bovenop zou komen. Een maand geleden is ze 4 geworden, een hele prestatie voor een ex industriekip, maar nog steeds maar een fractie van wat ze verdiende. Ik ga haar erg missen en ben blij dat ik die jaren voor haar mocht zorgen.
Och gos. Wat kun je je gaan hechten aan je meisjes, hè? Gelukkig heeft ze na een beroerd begin nog een paar mooie jaren bij jou mogen leven. Daar kun je veel troost uit halen, maar het blijft verdrietig dat je een vriendinnetje minder hebt nu. Sterkte. :-*
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Anne in Zweden schreef: ma 02 mar 2026, 00:16 Och gos. Wat kun je je gaan hechten aan je meisjes, hè? Gelukkig heeft ze na een beroerd begin nog een paar mooie jaren bij jou mogen leven. Daar kun je veel troost uit halen, maar het blijft verdrietig dat je een vriendinnetje minder hebt nu. Sterkte. :-*
Ja, ze heeft gelukkig nog een lange tijd gehad voor een ex legger en nog belangrijker, een goede tijd. Toen ik een maand geleden schreef dat het haar laatste dagen waren is ze er ook weer miraculeus bovenop gekomen. Ze is ook toen weer meer gaan eten, weer aangekomen en zelfs haar vocht in de buik stabiliseerde en werd zelfs een beetje minder. Actiever was ze ook weer. Je zou niet gedacht hebben dat ze zo ziek was als je haar bezig zag. De laatste weken wou ze zelfs weer buiten slapen terwijl ze daarvoor soms al vroeg aan het hek stond te wachten om naar binnen te mogen.

Ze laat een flinke leegte achter en dat ze al een paar weken in het hok slaapt en geen extra zorg meer nodig had helpt daar wel bij. Het was toen al zo wennen om niet haar zacht gepraat te horen terwijl ze onderaan de trap stond te wachten als ik mij overslapen had. Om niet in alles wat ik deed te moeten denken "gaat dat, want kan ik dan laat genoeg vertrekken voor Margriet" of "ben ik dan op tijd thuis voor Margriet". Geen bestelling meer door te krijgen voor het ontbijt of te wachten als ze in de avond nog even een paar hapjes uit de moestuin wou voor ze kwam slapen. Moest dat nu nog geweest zijn zou het nog zwaarder zijn.

Ik was gisteren het filmpje aan het terugkijken van toen ze aankwamen en hun eerste stapjes in de tuin. Margriet, de eerste die een stap op onze grond zette en de laatste die die er was. Ze heeft niet enkel haar eigen groep overleefd, maar ook een deel van de groepen die erna kwamen. Altijd een heel sterk karakter en de rust zelve. Onbetwiste top hen en niemand moest ook maar in hun hoofd halen daar wat in te veranderen en tegelijk op haar eigen manier heel zacht met de kleintjes die letterlijk onder haar sliepen toen ze nog banger waren van de andere kippen. Dicht bij Margriet ging niemand in zijn hoofd halen om een pik uit te delen en daar hoefde ze altijd heel weinig voor te doen.

Bagger filmpje, maar blij dat ik toch beeld heb van hun aankomst. Margriet is links in beeld, Roos zie je in de deuropening en Madelief volgde later.

dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Wat verdrietig dat je afscheid hebt moeten nemen na deze laatste bonustijd. Sterkte met de leegte die Margriet achterlaat
Aquillo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aquillo »

Mandarijn schreef: do 26 feb 2026, 00:10 Ja probiotica was al in huis gehaald en wat gefermenteerd eten deze week op het menu. De tabletten helpen gelukkig. Kan weer slapen ipv wakker liggen van de jeuk
Dat is fijn dat je weer kunt slapen.
dat je conditie nog niet op peil is, komt doordat je longen een klap hebben gehad en de ab helpt natuurlijk ook niet. Daar wordt je nadien nog doodmoe door. gewoon rustig aan , dan kun je weldra weer alles.
Aquillo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aquillo »

frodo quin schreef: zo 01 mar 2026, 21:30 Margriet is deze ochtend in mijn handen overleden. Gisteren nog oké, deze ochtend vond ik haar met een donkere kam en kon ze niet meer lopen. Ik heb haar naar binnen gebracht, pijnstillers gegeven en geholpen om comfortabel te kunnen liggen. Nog geen twee uur later is ze gestorven.

Het was duidelijk dat het deze keer echt haar laatste momenten waren en ze niet zoals vorige keren er weer bovenop zou komen. Een maand geleden is ze 4 geworden, een hele prestatie voor een ex industriekip, maar nog steeds maar een fractie van wat ze verdiende. Ik ga haar erg missen en ben blij dat ik die jaren voor haar mocht zorgen.
sterkte met het verlies van je Margrietje. Toch heel mooie tijd bij jou gehad.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Sterkte frodo quin! Dat heeft zeker echt tijd nodig, na zoveel zorgen voor haar.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Heel veel sterkte Frodo Quin! Je hebt haar een geweldig liefdevol laatste deel van haar leven gegeven, ik hoop dat je dat troost biedt.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

@frodo quin Wat heb je haar nog een mooi en liefdevol leven gegeven, heel veel sterkte met het verlies van Margriet :-*
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Dank jullie wel :-*
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Vanochtend heb ik een Vlekkenteek uit Ties zijn oor gehaald :-X >:(
IMG_2874.jpeg
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Wil je kivo halen, kijk je of de dw waar ze kivo hebben open is vandaag. Op de website staat donderdag 14 mei open . Rijd je daar naar toe. Zijn ze aan het verbouwen. "Zijn jullie vandaag niet open?" Nee morgen weer. Maar op jullie website staat expliciet dat jullie vandaag open zijn. Ja dat klopt maar we zijn dicht. Nou lekker dan. Rijd je daar dus helemaal voor Jan piet snot naar toe. Ik rijd morgen wel naar kivo zelf. Winkel 1 waar ik ook al geweest was hadden ook geen rollen kivo maar alleen zakjes.

Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk

Aquillo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aquillo »

pike schreef: do 14 mei 2026, 13:26 Vanochtend heb ik een Vlekkenteek uit Ties zijn oor gehaald :-X >:(
IMG_2874.jpeg
bah.. nu met die warmte zal er wel een tekenexplosie komen
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Loop ik met de Bobberd, ligt er een kat in verregaande staat van ontbinding midden op het pad. Getver de getver. Maar melding van gemaakt. Ik snap niet dat dat niet eerder gedaan is. Dat krijg ik voorlopig niet meer van mijn netvlies. Zeker ervanuit gaande dat het iemand geliefde huisdier is die daar zo ligt. Vreselijk.

Aquillo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aquillo »

hannabelgje schreef: vr 05 jun 2026, 20:08 Loop ik met de Bobberd, ligt er een kat in verregaande staat van ontbinding midden op het pad. Getver de getver. Maar melding van gemaakt. Ik snap niet dat dat niet eerder gedaan is. Dat krijg ik voorlopig niet meer van mijn netvlies. Zeker ervanuit gaande dat het iemand geliefde huisdier is die daar zo ligt. Vreselijk.

triest.
Mandarijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mandarijn »

Een klaag van Bas en Bobbie.....mag die hitte verdwijnen!!

Merk dat de heren moeite hebben met hun leeftijd 16,2jr) en deze hitte. Ze liggen uitgeteld op de tegels en gaan alleen naar buiten om hun behoefte in de tuin te doen.

Plaats reactie