Hond met gebroken teen - advies supplementen?
Moderator: Lizzy
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Hond met gebroken teen - advies supplementen?
Vraag voor een vriendin; haar grote jonge hond heeft breuk in twee botjes in de voet. In eerste instantie behandeling met spalk. Krijgt Cimalgex pijnstilling. Iemand hier die wat kan zeggen over supplementen die genezing kunnen bevorderen?
Re: Hond met gebroken teen - advies supplementen?
Ja, Hekla Lava, homeopathisch. Alleen weet ik niet meer welke potentie je moet hebben dus dat ga ik even opzoeken.
Hekla lava D6: Wordt in de natuurgeneeskunde vaak ingezet in de acute fase en de weken daarna om de botaanmaak te stimuleren.
Hekla lava D12: Wordt ook regelmatig gebruikt voor een langdurigere ondersteuning van het herstel.
Hekla lava D12: Wordt ook regelmatig gebruikt voor een langdurigere ondersteuning van het herstel.
Qua kruiden zou ze nog heermoes en brandnetel kunnen geven.
Ik zou zelf ook 1 keer per week wilde zalm geven. En ik weet niet wat ze voert maar ruim eiwit is een goed idee. En omega 3 vetzuren. Ik weet niet of je vriendin ook in Noorwegen woont maar anders die lekkere levertraan (ipv de wilde zalm) van Moller (niet de capsules maar de fles).
Ik zou zelf ook 1 keer per week wilde zalm geven. En ik weet niet wat ze voert maar ruim eiwit is een goed idee. En omega 3 vetzuren. Ik weet niet of je vriendin ook in Noorwegen woont maar anders die lekkere levertraan (ipv de wilde zalm) van Moller (niet de capsules maar de fles).
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Nee, niet in Noorwegen. Ze voert geen vers vlees. En bone broth? Zou dat nog nuttig kunnen zijn?
Geen idee. Ik ben het nooit tegen gekomen, bone broth in relatie tot botbreuken. Maar het kan nooit kwaad, bone broth.Siberienne schreef: do 16 apr 2026, 10:04 Nee, niet in Noorwegen. Ze voert geen vers vlees. En bone broth? Zou dat nog nuttig kunnen zijn?
Heel toevallig heeft Osiris in Januari dit jaar een gebroken teen opgelopen na een ongelukkig val van een muurtje. Helaas kan zo iets niet gespalkt worden.
Hij heeft van mij buiten een stevig schoentje aanhad. En in huis ontzag hij het pootje helemaal door alleen om 3 poten te lopen. Naast de pijnstilling voor de eerste 2 weken heb ik m eigenlijk elke dag een zeer geconcentreerde bonebroth gegeven omdat daat een behoorlijke dosis mineralen en natuurlijk collageen type 2 in zit dat ondersteunend zou werken. Daarnaast heb ik elke dag door de bonebroth waar ik na de duur van de reguliere pijnstilling Moringapoeder, peapoeder en boswelia poeder doorheen roerde. Boswelia is ontstekingsremmend en heeft ook een pijnstillende werking.
Moringa bevat heel erg veel oa ijzer en magnesium calcium ondersteund het immunsysteem en veel soorten vitamines
PEA ook die staat bekend als een natuurlijke pijnstillen en ondersteuning van de gewrichten.
Ik heb dit gewoon gegeven in de hoop hem extra te ondersteunen. Uiteindelijk begon hij rustig aan weer meer op zijn pootje te steunen binnen 4 weken terwijl de officiele helingstijd volgens de dierenarts wel 6 weken in beslag neemt.
Hij heeft van mij buiten een stevig schoentje aanhad. En in huis ontzag hij het pootje helemaal door alleen om 3 poten te lopen. Naast de pijnstilling voor de eerste 2 weken heb ik m eigenlijk elke dag een zeer geconcentreerde bonebroth gegeven omdat daat een behoorlijke dosis mineralen en natuurlijk collageen type 2 in zit dat ondersteunend zou werken. Daarnaast heb ik elke dag door de bonebroth waar ik na de duur van de reguliere pijnstilling Moringapoeder, peapoeder en boswelia poeder doorheen roerde. Boswelia is ontstekingsremmend en heeft ook een pijnstillende werking.
Moringa bevat heel erg veel oa ijzer en magnesium calcium ondersteund het immunsysteem en veel soorten vitamines
PEA ook die staat bekend als een natuurlijke pijnstillen en ondersteuning van de gewrichten.
Ik heb dit gewoon gegeven in de hoop hem extra te ondersteunen. Uiteindelijk begon hij rustig aan weer meer op zijn pootje te steunen binnen 4 weken terwijl de officiele helingstijd volgens de dierenarts wel 6 weken in beslag neemt.
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Dank voor de info Aquillo! Fijn dat het goed gekomen is. De hond van mijn vriendin heeft wel een spalk (zal wel aan de plaats van de breuk liggen?) en kan er aardig mee uit de voeten nu. Eerste advies van de spoed dierenarts was amputeren maar mijn vriendin is dus blij dat ze dat niet gedaan hebben en second opinion in Bergen op Zoom gehad hebben.
Dat zou kunnen dat de breuk gecompliceerder was bij de hond van je vriendin en dat er toch gespalkt moest en kon worden.Siberienne schreef: di 21 apr 2026, 22:25 Dank voor de info Aquillo! Fijn dat het goed gekomen is. De hond van mijn vriendin heeft wel een spalk (zal wel aan de plaats van de breuk liggen?) en kan er aardig mee uit de voeten nu. Eerste advies van de spoed dierenarts was amputeren maar mijn vriendin is dus blij dat ze dat niet gedaan hebben en second opinion in Bergen op Zoom gehad hebben.
bij Osiris was slechts 1 middenvoorvoetkootje gebroken van het derde teenkootje (dus zeg maar bij mensen de ringvinger)
Maar wat een idioot 1e advies zeg om bij een breuk in teenkootjes amputeren voor te stellen. Tenzij t verbrijzeld was. Of gaf hij zelfs advies om de hele voet te amputeren? Ik zou in ieder geval nooit meer naar die dierenarts gaan.