Vandaag van ons mam nog een paar bollen mooi garen gekregen waar ik polswarmers van ga maken. Eerst nog iets meer oefenen
Re: Topic: foto van de dag 2.0
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Ik ben voorzichtig aan het haken geslagen. Je moet toch wat
Ik heb een regenboog aan kleuren katoen en ben maar eens begonnen aan allerlei granny squares voor een kussenhoes.
Vandaag van ons mam nog een paar bollen mooi garen gekregen waar ik polswarmers van ga maken. Eerst nog iets meer oefenen
-
hannabelgje
- 5-sterren

Wat mooi Cathelijn!
Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk
Wat een gezellige kleurtjes, zo vrolijk!
Leuk Cathelijn! Lekker vrolijk!
Ik heb gisteren vers gesnoeide wilgentakken opgehaald bij een collega. Vandaag de binnenkooi leeggehaald, schoon gepoetst en opnieuw ingericht. Een hele klus, maar ik ben blij dat ik dat weer zelf kan doen en het weer gedaan is.
Nu heb ik nog twee lange nieuwe stokken en twee iets kortere oude stokken van binnen. Daar kan de buitenvoliere weer goed mee worden ingericht.
Kaela heeft zich overal mee bemoeid. Charlie zit vooral heel erg in de stress. Arme jongen.
Ik heb gisteren vers gesnoeide wilgentakken opgehaald bij een collega. Vandaag de binnenkooi leeggehaald, schoon gepoetst en opnieuw ingericht. Een hele klus, maar ik ben blij dat ik dat weer zelf kan doen en het weer gedaan is.
Nu heb ik nog twee lange nieuwe stokken en twee iets kortere oude stokken van binnen. Daar kan de buitenvoliere weer goed mee worden ingericht.
Kaela heeft zich overal mee bemoeid. Charlie zit vooral heel erg in de stress. Arme jongen.
-
frodo quin
- 5-sterren

Ziet er al goed uit Cathelijn.
Altijd fijn als je ergens geschikt hout kan halen. Charlie in de stress omwille van de werkzaamheden?
Altijd fijn als je ergens geschikt hout kan halen. Charlie in de stress omwille van de werkzaamheden?
Wat leuk Cathelijn, hier nog een die het haken na tig jaar weer heeft opgepakt. Ben met mozaiek haken begonnen, en inmiddels een paar dekens verder.
Ken je Ravelry? Daar kun je de leukste patronen en ideetjes opdoen.
Als je genoeg granny's hebt gehaakt, kun je ook eens zoeken op Persian Tiles. Dat is een heel leuke variant erop.
Als je genoeg granny's hebt gehaakt, kun je ook eens zoeken op Persian Tiles. Dat is een heel leuke variant erop.
Wat leuk dat jij ook weer aan het haken bent. Ik kende je tips nog niet, maar wat leuk! Vooral die persian tiles vind ik heel mooi. Ik heb meteen inspiratie.K&D schreef: ma 30 mar 2026, 19:48 Wat leuk Cathelijn, hier nog een die het haken na tig jaar weer heeft opgepakt. Ben met mozaiek haken begonnen, en inmiddels een paar dekens verder.
Nu maak ik echt zo'n bont kussen maar voor mijn volgende project wil ik wel iets meer afgestemde tinten gaan gebruiken
Ik heb nu trouwens vijf verschillende patroontjes en maak van elk daarvan vijf stuks, alles met andere kleurcombinaties, en dan ga ik ze door elkaar heen aan elkaar zetten met wit garen.
En aan de achterkant een streepjespatroon met verschillende steken. Het wordt een soort merklap van haaksteken. Mooi eerste project
Leuk! alleen al het bezig zijn met alle kleuren uitzoeken is al leuk.
Een normaal mens begint inderdaad met een behapbaar project. Ik begon gelijk met een deken en als je niet al te goed kijkt is het patroon helemaal goed geworden.
Stel je wilt wat anders dan is Bebablanket een aanrader. Prachtige patronen, ook kussens en tiles, en het zijn heel goede patronen.
Ik heb de Ancient Stories van haar gehaakt. En voor haakgaren is Hobbii een prima adres, vooral in de acties van hen.
Haak ze.
Een normaal mens begint inderdaad met een behapbaar project. Ik begon gelijk met een deken en als je niet al te goed kijkt is het patroon helemaal goed geworden.
Stel je wilt wat anders dan is Bebablanket een aanrader. Prachtige patronen, ook kussens en tiles, en het zijn heel goede patronen.
Ik heb de Ancient Stories van haar gehaakt. En voor haakgaren is Hobbii een prima adres, vooral in de acties van hen.
Haak ze.
Ja Hobbii had ik al gevonden, daar komen al die kleurtjes vandaan.K&D schreef: di 31 mar 2026, 15:00 Leuk! alleen al het bezig zijn met alle kleuren uitzoeken is al leuk.
Een normaal mens begint inderdaad met een behapbaar project. Ik begon gelijk met een deken en als je niet al te goed kijkt is het patroon helemaal goed geworden.![]()
Haak ze.
Wel heel ambitieus meteen een deken
Ik ga eens kijken bij Bebablanket. Jij ook veel plezier met haken
Bij een collega mooie wilgentakken gehaald. Eindelijk de buitenvoliere weer met veilige goede takken in kunnen richten. En de aardbeien hangen ook ein-de-lijk weer. Gek genoeg zijn nieuwe stokken buiten geen enkel probleem, dus beide herrieschoppers hebben genoten van de middag buiten.
Vandaag mijn eerste blauwborst ooit gezien
.
Het was sowieso een leuke vogelwandeling met oa grasmus, kneu, rietgors, torenvalk, graspieper, Cetti's zanger, zwartkop etc. En een roodborsttapuit, altijd leuk!
Het was sowieso een leuke vogelwandeling met oa grasmus, kneu, rietgors, torenvalk, graspieper, Cetti's zanger, zwartkop etc. En een roodborsttapuit, altijd leuk!
Wat gaaf Cathelijn. Die heb ik ook nog nooit gezien (en nog heel veel meer vogels
).
Als je de app van waarneming.nl download en je maakt daar een account aan, heb je de mogelijkheid om alerts in te stellen voor vogels die je graag wil zien. Je kunt natuurlijk ook zelf de meldingen opzoeken, maar zo hoef je er niet aan te denken. Zo heb ik gezien dat er een blauwborst in de buurt van Den Bosch was gezien.pike schreef: za 11 apr 2026, 18:21 Wat gaaf Cathelijn. Die heb ik ook nog nooit gezien (en nog heel veel meer vogels).
Ik heb nog een alert aan staan voor de wielewaal. Al meerdere jaren wel gehoord, maar nog nooit gezien
Nu ik er aan denk: ik ga er een instellen voor het baardmannetje
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Jij bent fanatiek! Ik observeer wat er bij de voederpaal komtCathelijn schreef: za 11 apr 2026, 20:04 Als je de app van waarneming.nl download en je maakt daar een account aan, heb je de mogelijkheid om alerts in te stellen voor vogels die je graag wil zien. Je kunt natuurlijk ook zelf de meldingen opzoeken, maar zo hoef je er niet aan te denken. Zo heb ik gezien dat er een blauwborst in de buurt van Den Bosch was gezien.
Ik heb nog een alert aan staan voor de wielewaal. Al meerdere jaren wel gehoord, maar nog nooit gezien![]()
Nu ik er aan denk: ik ga er een instellen voor het baardmannetje![]()
Het is gewoon leuk om steeds meer te leren en af en toe nieuwe soorten te zien in je omgeving. Want ik rij er niet stad en land voor af. Maar in de laatste weken wel voor mij nieuwe vogels goed gezien en allemaal binnen 10 km van huis: rietgors, middelste bonte specht, kleine bonte specht, blauwborst, appelvink. En ik hou een lijstje bij.
Mijn tuintje wordt helaas niet zo goed bezocht als die van jou. Ik was laatst al blij met de heggenmus
Mijn tuintje wordt helaas niet zo goed bezocht als die van jou. Ik was laatst al blij met de heggenmus