Ze raadt trouwens ook aan om een voer te geven met een eiwitbron die de hond nooit eerder gehad heeft. OK, ze start het traject dus met "the power of pureness". Daar zit in:
Pompoenpitmeel, Artemisium, fenegriek, zwarte peper
Shiitake
Deze planten en kruiden zijn gekend om hun sterke werking. Fenegriek kan afwerend werken
Paddenstoelen bevatten Beta-glucanen, daardoor maakt de darm SCFA aan
Mariadistel, artisjok, broccoli, brandnetel
Ondersteunen de lever en gal
Methionine, zink
Cofactoren voor lever biotransformatie, celherstel en leverwerking
Chlorella, bentoniet
Vangen afvalstoffen zoals pesticiden en plastics
Cranberry, oregano-olie, tijm, manukahoning
Voor een gezonde biofilm
MCT (kokos)
Energiebron voor darmcellen en door het caprylzuur een sterk effect oop de biofilm
L-cysteïne
Bron van NAC
Ik snap alle ingrediënten hoor maar ik vind het ook erg veel. En zoiets hoef ik aan Sjoerd al niet te geven (bij wijze van he) want hij kan niet tegen MCT olie en niet tegen artisjok (want voor honden met SIBO is dat al teveel, dat gaat al in de darm fermenteren). Ook paddenstoelen vind ik op dit moment veel te veel. Eigenlijk zou je voor het mooie eerst een ontlastingsonderzoek laten doen, om te kijken hoe de darmflora eruit ziet....
Wat ik in deze fase zou doen (ik heb dat met Sjoerd ook gedaan): wel iets om eventuele vervelende bacteriën het leven zuur te maken. Ik zou zelf kiezen voor zwarte komijn olie.
Daarnaast is het goed om iets te geven ter ondersteuning van de lever. Ik zou zelf kiezen voor mariadistel.
En het is nu ook goed om iets te geven dat afvalstoffen bindt. Ik zou kiezen voor Zeoliet.
Dat zou ik 4 weken geven.
Zij gaat dan over op Power of Strong Barriers. Goed idee. Daar zit in:
L-Glutamine
Bouwt de darmcellen en darmwand terug op
Collageen
Bouwstof van de darmwand
MSM, vitamine C
Maken de verbindingen in het weefsel sterker
Framboos, fenegriek, heemst (Marshmallow root)
Helpen mee voor het herstellen van de slijmvlieslaag
Psyllium
Beschermt de slijmvlieslagen
Vitamine A
Ondersteunt gezonde slijmvliezen
Quercitine
Helpt mee aan het herstellen van de tight junctions en werkt ook anti-histaminer
Zink en vitamine D
Helpen mee voor sterkere darmcellen en tight junctions
Curcuma
Ontstekingsremmend ingrediënt en indirecte anti-oxidant, ook lokaal in de darm
Mariadistel, choline, methionine
Ondersteunen de lever
Als het goed is voer je rauw en voer je lever. Daar zit genoeg vitamine A in. Vitamine D is een dingetje... Ik weet niet wat voor voer je geeft maar als je een kale KVV geeft (zonder premix), zou ik wel extra vitamine D gaan geven. De druppels van Bonusan voor kinderen zijn fijn. Daar geef je dan 1 of 2 druppels per dag van, afhankelijk van hoe zwaar je hond is en wat ie eet.
Kurcuma is een goed idee. Golden Paste kun je eenvoudig zelf maken van Kurkuma. Raad je wel aan om een biologische kurkuma te geven, bijv. die van Pit en Pit. Mariadistel kun je blijven geven. Zink is ook een goed idee, ook voor de huid. Je kunt oesters uit blik gaan geven (bij de Toko en dan goed droogdeppen en invriezen) of je kunt kiezen voor een zink supplement. Ik zou dan kiezen voor Zinkmethionine. Dat is goed opneembaar en bindt zich niet. Ook hier is bij de dosering handig om te weten hoe zwaar je hond is. Ik zou zeker ook L Glutamine gaan geven. En Quercitine. Dat laatste werkt trouwens sowieso goed bij huidproblemen/allergieën.
Ik zou dit wel voorlopig blijven geven.
Pas dan ga je werken aan de opbouw van de darmflora. Zij doet dat met Power of Gut Biotics. Daar zit in:
Lactobacillus acidophilus, Enterococcus faecium, Bacillus subtilis
Probiotica in hoge dosering (met een hoge CFU)
Fructo-oligosacchariden (FOS), inuline, bèta-glucanen
Prebiotica om de goede bacteriën te voeden
Butyraat, fermentatieproducten van Saccharomyces cerevisiae, tryptofaan
Postbiotica & metabolieten: ondersteunen darmcellen en immuunsysteem
Cranberry, ananas en papaja
Ondersteunen de spijsvertering
Framboos
Ondersteunt gezonde slijmvliezen
Vitamine B9 en B12
Zorgen vor meer energie in het lichaam
Venkelzaad
Om mee gasvorming en flatulentie te voorkomen
Shiitake
Om de lever te ondersteunen en stressreacties te verminderen
Ik zou zelf een probiotica gaan geven zonder FOS/Inuline. Niet alle honden reageren daar goed op. Veel krijgen daarvan gasvorming. Ik zelf geef deze en daar ben ik zeer tevreden over:
https://erica.nl/products/acidophilus-p ... 5bf9&_ss=r. Hierbij kun je ook Psyllium husk gaan geven. Begin langzaam en bouw op.
En ondertussen denk ik dat je moet kijken wat je wel en niet blijft geven. Ik zou Quercitine misschien de hele zomer door blijven geven. Werkt dus ook goed bij allergieën.