Geluksmomentje van de dag

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Geluksmomentje van de dag

Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Ik heb vandaag na 2 jaar tobben de diagnose astma gekregen. En hoewel ik daar an sich natuurlijk niet bepaald blij van word, ben ik wel heel blij dat de longarts geen enkele reden zag om onze dierenvriendjes weg te moeten doen. Wat heb ik me daar zorgen om zitten maken. We hadden wel wat noodplannen, maar die waren toch ook niet echt ideaal.
En ik krijg nu andere medicijnen en ga me dan hopelijk ook weer beter voelen.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Kan me je opluchting ondanks de diagnose heel goed voorstellen! 😅
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

Niet leuk om te horen dat je wat hebt, maar aan de andere kant: je hebt het toch en nu kun je beter behandeld worden. En fijn dat het duidelijk is dat jullie dierenvriendjes kunnen blijven!
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Astma is niet leuk :( Hopelijk ben je met de nieuwe medicatie symptoomvrij.
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Fijn dat je nu een diagnose hebt zodat je gerichter kan behandelen. En helemaal fijn dat de caafjes mogen blijven in hun gezellige verblijf :cool:

Eigen geluksmomentje: vandaag heerlijk genoten van de zon. Vanmorgen met partner en dochter in Aqua Zoo en vanmiddag met dochter voor het eerst op de loopfiets buiten. Hadden we niet meer verwacht nadat we dochter gistermiddag met hoge koorts van de opvang moesten halen. Koorts was vanmorgen als sneeuw voor de zon verdwenen dus konden de plannen toch doorgaan :)
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Cathelijn schreef: wo 25 feb 2026, 17:56 Niet leuk om te horen dat je wat hebt, maar aan de andere kant: je hebt het toch en nu kun je beter behandeld worden. En fijn dat het duidelijk is dat jullie dierenvriendjes kunnen blijven!
Precies dat. Ik heb het al 2 jaar en we modderden maar aan. Met goede medicatie wordt het vast beter te doen.
frodo quin schreef:Astma is niet leuk :( Hopelijk ben je met de nieuwe medicatie symptoomvrij.
Nee leuk is het niet. Had het liever niet gehad natuurlijk. Maar na een tijd klachten zonder duidelijkheid is een diagnose toch ook fijn. Ik was toch ook wel bang dat het iets was dat steeds erger zou worden en ik merk nu pas dat ik me daar meer zorgen om maakte dan ik dacht. Die zorg valt nu weg en dat is ook wel fijn.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Fijn dat je nu in elk geval weet waar je mee te maken hebt, Karin! Wat je zegt, daardoor valt ook een grote last van je af. Nu je weet wat er aan de hand is, kun je gericht je leven erop inrichten. Gelukkig met de caafjes! :-*
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Ik dacht ze gisteren al te horen maar vandaag heb ik ze ook gezien: de kieviten zijn weer terug :D Voor mij het echte teken van het einde van de winter en het begin van de lente :cool:
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

dinky89 schreef: do 26 feb 2026, 20:15 Ik dacht ze gisteren al te horen maar vandaag heb ik ze ook gezien: de kieviten zijn weer terug :D Voor mij het echte teken van het einde van de winter en het begin van de lente :cool:
Jaaaaa ze zijn er weer! Leuk he!

Ik ben vandaag alleen naar de sauna geweest. Tob sinds een maand weer enorm met hoofdpijn, mijn spieren zijn na een migraineaanval helemaal in de hobbel. Vergat ik van de week ook nog de fysio. Dus ik voelde me gister niet bepaald fijn.
Nou is alleen naar de sauna gaan best een beetje gek, maar het was heerlijk! Lekker in de infrarood en ik trof een hele kundige masseur. Daar had ik maar mooi mazzel mee. Nu red ik het wel tot ik dinsdag weer naar de fysio mag.
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Ik heb getwijfeld in welk topic ik mijn momentje zou plaatsen. In het klaagtopic omdat het mogelijk (een van de) laatste keer is dat schoonmoeder interactie had met haar kleindochter. In foto van de dag vanwege de foto's/filmpjes die ik heb gemaakt van het moment. Uiteindelijk uitgekomen in het geluksmoment omdat ik enorm dankbaar ben voor het moment. Schoonmoeder zit sinds gisteren in hospice en (klein)dochter was hier gewoon heerlijk aan het spelen en praten en zocht schoonmoeder ook echt weer op. Dit in tegenstelling tot afgelopen weekend in het ziekenhuis waar ze geen woord zei en volledig tegen mij aan kroop.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

dinky89 schreef: wo 04 mar 2026, 12:55 Ik heb getwijfeld in welk topic ik mijn momentje zou plaatsen. In het klaagtopic omdat het mogelijk (een van de) laatste keer is dat schoonmoeder interactie had met haar kleindochter. In foto van de dag vanwege de foto's/filmpjes die ik heb gemaakt van het moment. Uiteindelijk uitgekomen in het geluksmoment omdat ik enorm dankbaar ben voor het moment. Schoonmoeder zit sinds gisteren in hospice en (klein)dochter was hier gewoon heerlijk aan het spelen en praten en zocht schoonmoeder ook echt weer op. Dit in tegenstelling tot afgelopen weekend in het ziekenhuis waar ze geen woord zei en volledig tegen mij aan kroop.
Dat zijn kostbare momenten en gouden herinneringen. Wens je ook sterkte :-*
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

Ik heb een klein traantje gelaten vanmorgen: ik had een expertisecentrum aangeschreven en vanmorgen bericht gehad dat ik er zeer welkom ben en dat ze ervaring hebben met mijn specifieke gen mutatie. Eindelijk...
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Cathelijn schreef: ma 16 mar 2026, 12:55 Ik heb een klein traantje gelaten vanmorgen: ik had een expertisecentrum aangeschreven en vanmorgen bericht gehad dat ik er zeer welkom ben en dat ze ervaring hebben met mijn specifieke gen mutatie. Eindelijk...
Dat is fijn!

Genieten van kleine dingen: de enorme drukte bij de vogelvoeder paal. Het vliegt af en aan, de vogels hebben duidelijk ook lente in de kop want zijn veel actiever.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Cathelijn schreef: ma 16 mar 2026, 12:55 Ik heb een klein traantje gelaten vanmorgen: ik had een expertisecentrum aangeschreven en vanmorgen bericht gehad dat ik er zeer welkom ben en dat ze ervaring hebben met mijn specifieke gen mutatie. Eindelijk...
Ohhh wat fijn zeg! Ik duim dat ze ook veel voor je kunnen betekenen.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

eelke schreef: ma 16 mar 2026, 20:44 Ohhh wat fijn zeg! Ik duim dat ze ook veel voor je kunnen betekenen.
+1!

Plaats reactie