Het weer

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Het weer

dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Aangezien het tot 15:00 uur code rood was zijn we maar niet in de auto gestapt naar Drachten. Nu ga ik morgenochtend bij schoonmoeder langs samen met de peuter. H moet dan naar kantoor dus die gaat dan niet mee maar hij is gisteren nog met haar mee naar ziekenhuis geweest ;)

Uiteindelijk wilde de peuter vanmorgen niet mee naar buiten dus heb ik niet meer op de straat geschaatst vandaag helaas. Mijn eerste keer zal ergens halverwege de jaren 90 zijn geweest, toen woonde ik nog in Stiens ;)
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Prachtig weer vandaag! Blauwe hemel, een graad of 6. Voelde wel iets frisser aan maar het was heerlijk.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Ik heb nog op straat geschaatst in de jaren ‘70, in Brabant. Ik zat nog op de lagere school ;D
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Hier -29 vannacht, nu -24. Ik denk dat we de hele houtvoorraad erdoor gaan jagen deze winter... Naja, heeft meneer Anne iets te doen komende zomer :biggrin2:
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

PXL_20260213_064816105.jpg
Na een paar dagen boven het vriespunt was het vanmorgen weer wit en sneeuwde het weer. Een vieze natte sneeuw om door te fietsen ::)
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Anne in Zweden schreef: do 05 feb 2026, 12:17 Hier -29 vannacht, nu -24. Ik denk dat we de hele houtvoorraad erdoor gaan jagen deze winter... Naja, heeft meneer Anne iets te doen komende zomer :biggrin2:
Da’s toch wel oprecht frisjes. Hier is het helder en de voorspelling is -17 voor vannacht en dat vind ik eigenlijk koud genoeg …

We zagen gisteren en vandaag wat zon, voor het eerst sinds weken en dat was fijn.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Oh mensen. Wat is het vandaag af-schu-we-lijk.

Wij hebben in het nooden de hele noorden de hele week mazzel gehad. Net wat lagere temperaturen en vooral nog koele nachten. Maar vandaag… wat een kleffe boel.

Gelukkig is het einde in zicht. Nog even volhouden!
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Kaela schreef: za 27 jun 2026, 13:46 Oh mensen. Wat is het vandaag af-schu-we-lijk.

Wij hebben in het nooden de hele noorden de hele week mazzel gehad. Net wat lagere temperaturen en vooral nog koele nachten. Maar vandaag… wat een kleffe boel.

Gelukkig is het einde in zicht. Nog even volhouden!
Nog hoger naar het noorden is het 25 graden met een stralend zonnetje. :P

Maar ik leef serieus met jullie mee. Ik stond net 2 minuten in de zon en begon al hittestress te voelen. :-X (En ik heb acht jaar in Zuid-Europa gewoond dus ik weet wat het is, 35+ graden dag in, dag uit. Vreselijk!)
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op za 27 jun 2026, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Bij ons in z.o. brabant was de temperatuur in de schaduw gisteren 40,5 graden. :(
Op dit moment is het "nog maar" 33,4 gelukkig.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Hier in Eindhoven tikt ie vandaag de 36 toch weer aan hoor.

Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk

Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Hier is het vandaag 29C en dat vind ik al wat te warm. Voel echt mee met iedereen die in de echte hitte zit. Hier koelt het ‘‘s nachts nog wel af en dit is de warmste dag tnt
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Ik ben zo blij met onze airco's, beste investering ooit. Bij mijn schoonouders is het niet te harden in huis.

pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

hannabelgje schreef: za 27 jun 2026, 17:52 Ik ben zo blij met onze airco's, beste investering ooit. Bij mijn schoonouders is het niet te harden in huis.

Hier idem. Enkele jaren geleden aangeschaft. Maar kort daarna ook muurisolatie en toen werd het al een stuk minder warm in huis. De afgelopen twee winters is de airco gebruikt om bij te stoken. Maar nu voor het eerst echt om te koelen. Heerlijk! Ook voor Ties erg prettig want die heeft het zoooo warm :(
Mandarijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mandarijn »

De warmte deze keer niet buiten kunnen houden hier na zoveel hete dagen.....vandaag dus 30°C binnen.

En ja het weerstation Ell-Haler ligt hier vlak in de buurt waar de warmste dag weer is gemeten ;)
Limburg heeft als eerste regionale superhittegolf van Nederland https://www.l1nieuws.nl/nieuws/3186704/ ... redArticle #l1nieuws
Mandarijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mandarijn »

Hopelijk blijft iedereen ongeschonden, want ze voorspellen niet veel goeds qua buien, hagel, onweer en regen

Plaats reactie