Het grote sneeuw topic
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Re: Het grote sneeuw topic
Ik doe ook even mee met een paar kiekjes uit de achtertuin, nu we eindelijk sneeuw hebben hier (en zon)!
Wat een prachtige omgeving daar!
O wauw zo mooi daar
Wil ik ooit nog is naar toe gaan
Wil ik ooit nog is naar toe gaan
-
frodo quin
- 5-sterren

Dat is ook een mooie combi he. Na een tijdje sneeuw gehad te hebben lijken de dagen weer zoveel korter gewoon doordat het een stuk lichter is als er overal een wit laagje op zit.Anne in Zweden schreef: di 13 jan 2026, 15:16 Ik doe ook even mee met een paar kiekjes uit de achtertuin, nu we eindelijk sneeuw hebben hier (en zon)!![]()
20260113_115518.jpg
20260113_115523.jpg
Siberienne en Anne: Prachtig mooi bij jullie!
Hier ligt hier en daar nog een hoopje (soms zwarte) sneeuw. Vandaag was het 8 graden
Hier ligt hier en daar nog een hoopje (soms zwarte) sneeuw. Vandaag was het 8 graden
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Mooie plaatjes Anne! Ik heb sneeuw geruimd van de oprit - en die best groot. Want ik moest mijn meneer ophalen. En nu sneeuwt het weer. Dus morgen mogen we weer: oprit, balkon en dak van de carport. Geen sportschool abonnement nodig .., er ligt denk ik zo’n 50-60 cm nu. En ik verwacht er nog zo’n 20 bij….
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Ja, ik zie op regnradar.se dat er een flinke wolk boven jullie hangt! Jullie hebben echt veel meer sneeuw dan wij, ik denk dat hier nog geen 30 cm ligt.Siberienne schreef: di 13 jan 2026, 21:45 Mooie plaatjes Anne! Ik heb sneeuw geruimd van de oprit - en die best groot. Want ik moest mijn meneer ophalen. En nu sneeuwt het weer. Dus morgen mogen we weer: oprit, balkon en dak van de carport. Geen sportschool abonnement nodig .., er ligt denk ik zo’n 50-60 cm nu. En ik verwacht er nog zo’n 20 bij….
Succes met schuiven!
SchittterendAnne in Zweden schreef: di 13 jan 2026, 15:16 Ik doe ook even mee met een paar kiekjes uit de achtertuin, nu we eindelijk sneeuw hebben hier (en zon)!![]()
20260113_115518.jpg
20260113_115523.jpg
Die zon maakt alles goed he?!
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik denk dat we nu zeker op de 60 cm zitten. Gisteren de oprit gedaan, vandaag het balkon en meneer opnieuw de oprit. En voor do/vrij voorspellen ze weer een hele bak sneeuw/ regen. Bij rond nul is het echt loeizwaar werk. De schuiver is net geweest, die de weg doet, dus ik kan nu de rand naar de oprit weer opnieuw gaan doen (de meneer is weg en het is wel fijn als hij straks bij het huis kan komen.Anne in Zweden schreef: di 13 jan 2026, 23:59 Ja, ik zie op regnradar.se dat er een flinke wolk boven jullie hangt! Jullie hebben echt veel meer sneeuw dan wij, ik denk dat hier nog geen 30 cm ligt.
Succes met schuiven!![]()
Ik vind het even wat minder dat er vrijdag weer een hele bak valt want ik (we) moeten naar NL ivm met mijn moeder. Nu maar uitgesteld tot zaterdag want als er zoveel sneeuwregen komt is vliegen ook geen feest. Plus dat het toch van balkon af moet als het meer dan 30 cm natte sneeuw is.
-
frodo quin
- 5-sterren

Je wil niet terug komen met het balkon wat zich ineens lager bevindt. Ik hoop dat het nadien afgelopen is met de sneeuw voor even zodat jullie naar Nederland kunnen
Ik ben net weer terug van een niet voorzien bezoek aan NL: mijn jongste dochter werd met spoed opgenomen op 31/12 ivm hevige buikpijn.
Bleek geperforeerde blindedarmontsteking te zijn dus linea recta naar de OK. En dan kunnen je kinderen nog zo volwassen en zelfstandig zijn: als ze zo doodziek zijn dan wil je maar één ding, en dat is bij ze zijn.
Dus alles geregeld hier zodat honden en kippen verzorgd zouden worden door mijn lieve Hongaarse buurvrouw en op 2/1vliegtuig gepakt naar NL met de bedoeling om op 6/1 weer terug te vliegen.
De vertraging van 7 uur richting Schiphol had een waarschuwing moeten zijn: eenmaal in NL begon het pas echt te vriezen en te sneeuwen en alle vluchten -inclusief die welke opnieuw werden ingepland- weden steeds gecanceled.
De vlucht die me wel werd aangeboden liep via Belgrado, maar ik had geen zin om daar vast te zitten op een vliegtuig, dus KLM uiteindelijk weten te bereiken en omgeboekt naar een rechtstreekse vlucht op 12/1.
Ondertussen barstte het winterweer in Hongarije ook los: flink pak sneeuw en temperaturen tot -22C.
Gelukkig is de terugreis verder zonder vertraging verlopen. Ik was minstens zo blij als de honden om weer thuis te zijn.
En met dochterlief gaat het gelukkig ook weer goed, dat is het allerbelangrijkste!
Inmiddels begint de dooi hier ook in te zetten.
Maar mooie winterlandschappen hier.
Bleek geperforeerde blindedarmontsteking te zijn dus linea recta naar de OK. En dan kunnen je kinderen nog zo volwassen en zelfstandig zijn: als ze zo doodziek zijn dan wil je maar één ding, en dat is bij ze zijn.
Dus alles geregeld hier zodat honden en kippen verzorgd zouden worden door mijn lieve Hongaarse buurvrouw en op 2/1vliegtuig gepakt naar NL met de bedoeling om op 6/1 weer terug te vliegen.
De vertraging van 7 uur richting Schiphol had een waarschuwing moeten zijn: eenmaal in NL begon het pas echt te vriezen en te sneeuwen en alle vluchten -inclusief die welke opnieuw werden ingepland- weden steeds gecanceled.
De vlucht die me wel werd aangeboden liep via Belgrado, maar ik had geen zin om daar vast te zitten op een vliegtuig, dus KLM uiteindelijk weten te bereiken en omgeboekt naar een rechtstreekse vlucht op 12/1.
Ondertussen barstte het winterweer in Hongarije ook los: flink pak sneeuw en temperaturen tot -22C.
Gelukkig is de terugreis verder zonder vertraging verlopen. Ik was minstens zo blij als de honden om weer thuis te zijn.
En met dochterlief gaat het gelukkig ook weer goed, dat is het allerbelangrijkste!
Inmiddels begint de dooi hier ook in te zetten.
Maar mooie winterlandschappen hier.
Oef, wat heftig MillyMol en wat een gedoe met de reis.
Gelukkig gaat het weer wat beter met je dochter!
Gelukkig gaat het weer wat beter met je dochter!
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Niks is zo stomvervelend als terug naar huis willen maar niet verder komen dan Schiphol... Wat een ellende, Milly! Maar gelukkig is je dochter aan de beterende hand, en dat is het enige wat telt.
-
frodo quin
- 5-sterren

Ow dat is wel heftig. Gelukkig is dochterlief weer oké en kon en wou de buurvrouw oppassen.
Het is inderdaad wel lang uitgelopen. Vooral voor de honden zal dat wel lastig geweest zijn.
Het is inderdaad wel lang uitgelopen. Vooral voor de honden zal dat wel lastig geweest zijn.
Jeetje Millymol, dat was ook een heel avontuur. En geen leuke. Gelukkig kon je wel bij je dochter zijn en is ze nu aan het opknappen!
Goede reis Sieberienne. Ik hoop dat voor jullie de sneeuw niet te veel hindert
Goede reis Sieberienne. Ik hoop dat voor jullie de sneeuw niet te veel hindert