Hond wil altijd buiten

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Plaats reactie

Hond wil altijd buiten

lberghoef
3-sterren
3-sterren

Hond wil altijd buiten

Bericht door lberghoef »

Ik zag dat er heeeeel lang geleden al eens een topic over is geweest maar misschien sindsdien nieuwe ideeën of uitvindingen...
Trix mijn hond van 14 bijna 15 wil nooit naar binnen. Ze ligt al zeker 13 jaar buiten. Zeker in het begin vond ik het vreselijk, nu ben ik eraan gewend en is het maar zo...
Ze heeft een hok, een binnen en buiten gedeelte. Het buitengedeelte is overdenkt, ze heeft kussens, dekens en een schapenvacht.
Trix is een mix van iets, ze lijkt op een zwart wolfje en heeft inderdaad inmiddels een goede ondervacht.
Nu kan het hier echt wel koud worden. -10 halen we snachts wel. Ik probeer haar dan op zn minst in de auto in de garage te laten slapen want ze verdomd het om in het binnenhok te liggen. Maar soms lukt het me gewoon echt niet en blijft ze buiten. Een truitje accepteert ze, niet van harte maar ze laat het wel aan, ze scheurt het niet stuk ofzo.
Ik ben nog op zoek naar het ideaal hondentruitje....rek, warm maar niet te.... Zonder mouwtjes waar ik haar stijve oude pootjes doorheen moet halen.
Als iemand daar nog een idee voor heeft.... En verder wil ik het gewoon even van me afschrijven. ;D ik wil gewoon het liefst mijn hond binnen maar ze wil niet :-\
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Re: Hond wil altijd buiten

Bericht door frodo quin »

Ik zou eerder kijken naar een jas. Als een trui vochtig wordt gaat het haar net afkoelen. Ik heb zelf voor mijn koukleum de extreme warmer van Hurtta.

Waarom denk je dat ze het nodig heeft? Merk je iets aan haar?
lberghoef
3-sterren
3-sterren

Bericht door lberghoef »

Nee ik merk niks aan haar. Het is echt voor mij eigen gemoedsrust. Vanaf -5 snachts is het voor mijn gevoel beter om een jasje aan te trekken. De truien vind ze oké maar die jasjes van niet rekstof trekt ze uit snachts of scheurt ze stuk. Maar omdat het aantrekken steeds lastiger wordt wil ik graag iets wat ik gewoon om haar heen kan wikkelen ofzo.
Vannacht werd het -12.... Ben echt 3x min bed uit gegaan om te kijken of ze wel oké was.
Kan je verzekeren dat trix veeeeel lekkerder heeft geslapen dan ik ;D
Ik denk teveel als mens ;)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik denk dat ik voor een echt wollen trui zou gaan.

Ja, sommige honden zijn zo stront eigenwijs, die doen wat ze doen. Zeg, en een warmtematje waar ze op kan liggen?
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Herkenbaar - maar met een hond met dikke vacht, pas op met truien en jassen : als de vacht geplet wordt is die juist minder isolerend want de luchtlaag tussen de haren geeft de isolatie. Als ze op een isolerende laag ligt, lijkt mee dat al heel veel doen. Er zijn ook honden slaapzakken, Ruffwear heeft die iig een. Geschikt ook voor buiten. Non-Stop dogwear heeft de glacier coat, die zit wat ruimer en met wol erin, wat ook blijft isoleren als vochtig. En wat onze honden lang hadden was stro, gebruiken de ook bij sledehonden wedstrijden. Honden maken er zelf een nest in en dat isoleert wonderlijk goed.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Precies wat Siberienne zegt! Ik zou gaan voor een isolatie laag waar ze op kan liggen en zeker niets aan gaan trekken. Een flinke laag stro lijkt me inderdaad een goede!
Hylos
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hylos »

Ik zag laatst op Instagram een filmpje voorbij komen van dekens en kleden buiten in de vorst en sneeuw. Die zaten helemaal aan elkaar vastgevroren en ook aan de ondergrond. Daar stond iets bij als "daarom gebruiken we buiten stro voor de honden". Dus ik ga mee met de strovoorstanders :biggrin2:
Chouka
5-sterren
5-sterren

Bericht door Chouka »

Ik heb eens een Turkse herder in opvang gehad vanaf ze 11 jaar was tot 14. Die was ook gewoon om buiten te liggen en het was ook moeilijk om hem binnen te krijgen. De toegeving die ik gedaan heb was niet verwarmen in de ruimte waar ze kwam en overdag de achterdeur open. Zelf deed ik dan een extra dikke pyjama, dikke kousen en badjas aan. Zo genoot ze van mijn gezelschap en ik van het zijne.
Maar hier is het geen -10°C en was het verschil tussen binnen en buiten niet zo groot. Ik hoop alleen dat dit je inspireert, starten in de zomer en zo hopelijk de volgende winter binnen?
lberghoef
3-sterren
3-sterren

Bericht door lberghoef »

Dan ga ik toch weer eens stro proberen. Kun je stro dan ook ergens in doen en dan zo er een kussen van maken ofzo?
Omdat ze nooit het binnen gedeelte in gaat, zou dat stro op haar overdekte verandaatje liggen, ieder zuchtje wind, stro weg.
Ze ligt nu op een kussen, daarop een dekbed en wollen deken, daarop weer een schapenvacht. Het sneeuwt nu keihard, zij is de enige die het heerlijk vind ;D
Naar binnen is geen optie. Ik heb het zo vaak geprobeerd. Het heeft ook niks met de warmte binnen te maken. Zo verwarmd is het huis niet... Wat het wel is weet ik niet maar ze is in pure paniek als ze naar binnen moet. Hijgen, kwijlen, vernielen.... Niet te doen.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Kun je niet een soort kist maken, waar je het stro in doet?
Annizeke
1-ster
1-ster

Bericht door Annizeke »

Als ze al 13 jaar buiten slaapt en je verder niets aan haar merkt, dan zou ik haar vooral volgen. Bij dit soort honden is een goede ligplek belangrijker dan iets aantrekken. Stro werkt echt beter dan dekens, juist omdat het lucht vasthoudt en niet nat en koud wordt. Je kunt het in een houten kist of stevige bak doen met een lage instap, dan waait het niet weg en kan ze er zelf een nest van maken.
Envie
5-sterren
5-sterren

Bericht door Envie »

Ik heb een kat die ‘over is komen waaien’ en niet naar binnen wil.
Hij mag in ons schuurtje, maar wil er alleen even rondlopen. Sinds de herfst slaapt hij in een hok wat aan de voorkant open is zodat hij uitzicht heeft, onder een afdak en op het buitenkussen van mijn hondje. Dit kussen is vrij dik en gevuld met piepschuim bolletjes. Ik kan hem eindelijk wat aaien, zijn buikje voelt ‘s morgens lekker warm aan! Misschien is dat wat? Een buiten kussen?

Plaats reactie